Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
[A3]BC E09 - Harvest
1. Orientering
Bataljonen Victor Mike har säkrat hela ön Stratis. Vi använder oss nu av flygplatsen på Stratis som utgångspunkt för anfallet hot huvudön Altis.

Skyttekompaniet Romeo Mike har landstigit med tre plutoner AR, BR och CR. De tar nu terräng norrut.

Pansarskyttekompaniet Quebec Mike har har landsatt två plutoner. BQ är nu anfallsberedda vid UPK117. AQ genomför laddning i FOB.

Spaningsplutonen Kilo Mike har bedrivit spaning. KM har röjt mineringar samt slagit ut pansarvärnsgrupperingar. Har två grupper vid UPK123, två grupper har återgått till FOB för återhämtning.

Helikopterplutonen Zulu Mike har sina helikoptrar i FOB och är beredd att understödja bataljonen.

2. Egen Uppgift
Bravo Quebec ska ta terräng norrut och skära av Altis västra och östra del. Zulu Mike understödjer med spaning och pansarvärnsrobotar.

3. Genomförande
Operationen genomförs enligt plutonchefen Bravo Quebec order. Ordergivning sker på plats.

4. Uthållighet
Alla fordonsförare är utbildade sjukvårdare. Första förband förvaras i höger benficka. Samtliga soldater kan genomföra första hjälpen på skadade soldater. Detta kräver dock att den skadade soldaten eller den som utför första hjälpen har tillgång till första förband.
Extra ammunition till eldhandvapen finns lastade i fordonen.

5. Ledning
Ledning
Stridsledning görs genom Stridsledningsoleat(SLO) Harvest.

Samband
Samband sker inom grupp på PRC-343 på följande kanaler:

Kanal 1 Bravo Quebec
Kanal 2 Echo Bravo 10
Kanal 3 Foxtrot Bravo 10
Kanal 4 Golf Bravo 10
Kanal 5 Zulu Mike 10
Kanal 5 Zulu Mike 30

Samband sker mellan gruppchefer över PRC-148(Inom plutonen):
Kanal 1 BQ Bravo Quebec Stridsledningsnät
Kanal 2 ZM Zulu Mike Luftstridsnät


//Om fordonsplatserna blir fyllda så öppnar jag platser för skyttegrupper
Redigerat av Toktotte den 2013-09-30 21:48
en fråga bara.. någon speciell anledning till dev?
Oops, den kopierade bara formulärinnehållet från ett gammalt OP. Det ska såklart vara stable. Smile
feedback:

Foxtrot bravo (mega + botox)
Riktigt bra jobbat, fint samarbete och vi klarade det mesta. Jättekul lira ihop.

Missionet:
Kul med fordon endast och inte som alltid med inf, bra balanserat också och alltid roligt med TOLO. Hkp9 borde dock inte använda ammo trucken för de tar all ammo.

Övriga grupper:
Tycker fungerade bra med konvoy körning osv.

Övrigt:
Tycker dåligt att dra bara för man får slut på ammo i hkp9..
tycker dåligt att inte säkra av sista waypointen utan påbörja debriefing när andra fortfarande är i strid.. ännu sämre är det att kasta en granat.. kan folk sluta kasta granater? Det är inte kul längre, det är bara riktigt jävligt drygt när man lirat i 2½ h att avsluta med få friendly granat som slår ner för någon inte tänkte..
Riktigt kul OP, även om jag mest transporterade/transporterades Wink
Dock var det i längsta laget för mig, och hade gjort antagandet 1 - 1,5 timma, vilket gjorde att jag fick avbryta (dumt av mig), dessutom kändes det som Hkp9 piloterna borde haft något alternativ när ammon tog slut (antar att herr Totte förutsatte att ammotrucken skulle hålla längre än vad den gjorde), jo, vi kunde ha scoutat mer, men var rätt trött på att kika i den däringa värmekameran.

(Feedback till granQ - Rotorbladen i värmekameran är en riktig pain in the ass, samt som jag redan nämt är siktet för lågt.)

Det bästa med hela opet var radiotrafiken, när man satt uppe i luften lät det som man hade 10 x 100 man där nere ibland Grin
Mer sådant!

Spelade in ca 1 timma av Opet, så kommer komma ut i 2 delar om jag inte klipper ned det.
Ja, hej hej!

http://www.youtube.com/watch?v=zZ9c1x...Z9c1xiqgdI

Min tanke var att helikoptrarna skulle inrikta sig mer på de tyngre fordonen, att skjuta PV-robot mot technicals, MRAP's eller rent av infanteri är ganska slöseriaktigt. Men som sagt, jag hade ingen aning att ammon i ammotrucken var begränsad. Får lösa logistiken bättre i framtiden.

Att OP:et drog ut på tiden är mitt fel. Jag hade som sagt ingen direkt planerad lösning på logistiken och blev tvungen att lösa detta on-the-fly, vilket bidrog till saker och ting tog tid.

Som plutonchef så styrde jag upp sista anfallet för dåligt. Detta resulterade i kaos på alla fronter som resulterade i vådabekämpningar, onödiga casualties, trasiga fordon osv. Sedan väljer folk att ta av sig sina kläder och springa runt och kasta granater. Detta kaos ledde då till att jag valde att avbryta OP:t, trots att det fanns fi kvar. Sedan gick det som det gick...
Det var jag som var den nakna bärsärken.

Vi fick ordern att spendera all ammo och skjuta i stort sett allt vi såg, efter att ha tömt all ammo vagnen fick vi order om att hoppa ur och bekämpa fienden som infanteri. Jag tappar brallorna och sular in en granat i en bajamaja (obs, detta var inte granaten GranQ fick i skallen). Knappa 30 sekunder senare är brallorna på igen och bärsärkagången är över.

Del 1 av 2 - Zulu Mike 30 i Heli-ko-petern

Ja, hej hej!