Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
PVP30SFP Looting
i.imgur.com/sDg4JMt.png

Upplägget är att den lilla byn Angenteuil i Wamako har blivit drabbad av banditer som försöker stjäla allt de kan komma över. Mest intressant är byggverktyg och allmänt "goods". Men högst upp på deras lista är svenska GB skylten som byn haft sedan en svensk UN trupp åkt förbi och som souvenir lämnat kvar just en GB skylt. Men Wamako har skickat ut en större polisgrupp som skall ta i tu med dessa förbaskade banditer. Deras order; skjut alla som har vapen, fråga sen.

Detta är ett 15vs15 PVP där banditerna har skåpbilar där de kan kasta in sitt loot för att sen köra iväg och få poäng för deras "goods". Det finns fyra vägar in till byn, västra vägen är för poliserna, södra, östra och norra sidan är för banditerna och de kan teleporta mellan de som startpunkt. Poliserna kan inte verka över hela kartan utan endast i blå zon. Detta för att inte kunna campa spawnpoints eller jaga in i baser.
Opfor är civila skins men opfor-gjorda så de i spelet räknas som opfor.
Blufor är Wamako polis.
Vapen är pistoler för civila (läs sista orden för vapen) och mp5/pistol för poliserna.
Fordon är då skåpbilar för opfor och för blufor är det Wamakopolisbilar med siren och blåljus.
(kanske non-weapon-helikopter för blufor, men kanske för liten bana)

i.imgur.com/jNcOk0v.png

Varje "goods"/loot ger olika poäng, men ungefär mellan 2-3 poäng vid avlämning i antingen Site 1, Site 2 eller Site 3 för banditer. Men lyckas banditerna ta GB skylten så är den värd 10 poäng. I byn så finns civila, blir dom skjutna eller dödade av poliser så ges poäng till banditerna. Dvs poliserna vill verkligen inte skada civila i onödan så att säga..

i.imgur.com/48nhmhI.jpg

För tillfället ligger spelet väldigt Alpha och behöver speltestas, vore skoj att se om det gick att få till Smile

Så vet inte än hur mycket poäng exakt man kan ha eller bör ge för sakerna. Vet inte heller vad för gear/vapen man skall börja med. En tanke jag hade är när poängen är säg 10-15 så kan opfor få bättre vapenlådor i sina baser, men som bäst 9mm sub.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Changelog

* Fixade så att haglet inte var med, verkade som om den inte alls som classname är med i SFP (ammot dvs, bössan finns).
* Skapade respawn på bilar och heli med 2min, ska sänka till en minut.
* Ammo för banditerna finns nu på varje Site.
* Poliserna har bara nu tre bilar
* La till tomma skåpbilar i staden
Redigerat av SkaGGet den 2013-10-10 11:42
säg till när du vill testa, är jag hemma kan jag haka på Smile
låter som en rolig idé det där,
banditerna borde iallafall ha en som har en sub ifrån början och dom andra har pistoler, jag menar i verkligheten så kan poliser ta in en del vapen medans banditerna bara har dom vapen dom kom in med om du förstår?

men vill du spel testa så räkna med mig säg till bara Smile
Kan också delta i speltester. Kul upplägg.
Låter riktigt roligt!
Jag "offrar" mig gärna och provar på det hela Grin
Redigerat av Werzion den 2013-10-08 14:17
Tänkte fixa iordning den tills Onsdag kväll, så får se hur det går i slutändan. Brukar bli en rad roliga bugs Smile
Hej! Ny här i denna underbara community! Såg att du lagt upp en tid imorgon att köra, men går det även köra i helgen? Verkar väldigt intressant och är gärna med, men har förhinder imorgon. Har 2 till som är intresserade isåfall.
Från igår:

Ja, hej hej!
I Övrigt såg jag nu att Wille och Skägget körde på fel sida vägen vid den första minuten i mitt klipp, alltså kan jag knappast hållas ansvarig!
Ja, hej hej!
Riktigt kul att se videos på ! Smile

Jag hade en blast med PVPLooting, vart riktigt skoj.. men har en diger lista att fixa med

* Bara pistoler, kanske nån gömd 9mm sub -ammo låda som spawnas i staden på olika ställen

* Civs-skin = european så man inte ser direkt att det är ljusa skins = player

* Public-hint eller nått så man ser score öppet, nu vart den lite group ibland och ibland private.. så får väl grotta i hur att få det snyggt.

* Mera civs som rör sig utan att bry sig om striderna, mera Careless

* Arrestera, kunna arrestera någon vore väl najs, så slipper man skjuta busarna

Annat som bör finnas med ?
Civila med bilar + likadana bilar till skurkarna så de kan scouta lite.

Radio till skurkarna, antingen en så de kan avlyssna poliserna eller till alla så de kan kommunicera (tänk mobiltelefon)

Förslag är att ha 88or till polisen, och sedan någon av vanilla pistolerna till skurkarna

Någon form av roadblocks hade varit nice, göra så poliserna i början kan spärra av en av 3 vägar t.ex
Ja, hej hej!
Har kommit riktigt långt idag Smile

* Man har bara pistoler såsom Polis och Bandit. Poliserna har P88a och Banditerna har Rook-40.

* Scoresystem syns såväl tiden, kollade genom granQ och hans flaggPVP och lånade kod därifrån och fick hjälp av Head att få koden att funka.

* Finns tre addAction menyer för polisen "Arrest/Release/Send Prison".
- Arrest gör så att den civila, spelare eller AI, stannar och kan inte gå vidare samt gör animeringen händer på huvudet, spelaren som arresterar får en sidechat där det står om den arresterade har ett vapen eller ej, den arresterade är "fången" i 10sekunder, så det gäller att bestämma sig vad man vill göra snabbt, släppa eller skicka in i finkan..
- Release så släpper man fången och den kan få gå vidare, detta baserat på att fången inte har ett vapen på sig,
- Send Prison skickar fången iväg till en bas som ligger ett längre stenkast ifrån Banditernas spawn, men utanför så finns PuchDakota moppar att köra tillbaka till spawnen igen (för blir man skickad till Prison så förlorar man sin pistol och magasin, så gäller att åka tillbaka och fylla på igen
((Kan även lägga till att man ser alla items en civil har, om man nu vill spela RP mycket och skicka folk för tex ha illegal utrustning såsom radios))

* En Polisunit har en titel såsom Polismästare, denne kan via addAction skapa en roadblock i en av tre utvägar för banditerna men det tar ett par sekunder innan den dyker upp, så man inte kan kasta upp den mitt framför ögonen på nån

* En civilpolis kommer dyka upp, kommer ha ett bälte som "vest" och ha tro det eller ej; civila kläder

* En ammolåda med MP5or och mag spawnas i början av spelet på random plats, denna kan man flytta runt på och gömma

* Ammolådorna i spawn kommer låsas fast och inte kunna flyttas runt på, så färre blir dödade av att folk viftar med en stor ammolåda i ansiktet Wink

* Fixat så det finns en Megafon i polisbilen, trycker man addAction "Mic" så ropas det random ljud/rop "this is the police" / "come out with your hands up" osv.. allt för att stressa.


Mera ideer på saker som skall fixas med ?

- civila bilar + samma till Banditerna (tänkas över)
- radios till Banditer (vet inte.. får fundera på saken, tycker det är kul att dom inte har överkoll i början iaf)

- kanske ha en meckare hos båda sidorna som har en fixa fordon addAction, så inte bara ett par hjul betyder att bilen är helt pajko
Redigerat av SkaGGet den 2013-10-11 00:27
Säg till om det ska speltestas, jag är på Grin
Äsch du har ju helt snott min idé! (Nästan iaf) Smile Jag har fastnad på arresteringskoden och tänkte höra om jag kunde få den av dig?
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Möjlighet att kunna råna lager osv, kunna ta ett militärt flygplan fullt med bomber osv. kanske råna en bank ?
"No one leaves behind"
Jag har trixat med Looting-spel i många olika utföranden, dels med bara polare till OFP kommer jag ihåg.. men även här på anrop, såsom den här COOP versionen.
http://anrop.se/f...ad_id=1377

Kan ju se den in action först, det jag trixade ihop till Arrest.. se om du gillade det, om så så är det klart du får den; all for the community liksom.

Det du nämner oscy123; om att råna lite vad som helst kan absolut funka och har ett sånt PVP på gång dock långt ifrån speltestat. Tänkte att den går hand i hand med detta, vilket gör att när den här funkar bra; då kan jag absolut överföra mycket härifrån till ett mera RobberyPVP.

Än är det lite småfixa kvar, vet inte om jag skall lägga på lite extra kol och få en Söndags-preOP-test med många spelare.
Funkar det att köra på lördag?Smile
Sorry att jag inte kunnat säga Ja på lördagsspel, jobbat och kommit hem sent å trötter.

Håller nu på att flytta allt ifrån Wamako till Altis. Då Wamako är inte klar och kommer nog inte fixas med där det behövs. Så fortsätter och skapar detta till ett Altisuppdrag, kommer uppdatera inom kort samt lägga upp mina andra uppdrag jag fixat på.

Mera polis vs bandit är på G =)
Skulle gärna speltesta Looting nu, bara träffas i stan, kolla lite olika moment som nu bör vara lösta =)

Jag är riktigt nöjd över vad jag lyckats med, har kunnat ta bort massa klotteronödigt och få in det snyggt i lite sqf-filer. Så nu bör vi speltesta att allt funkar..

Jag kommer försöka hänga på IRC och TS Måndagkväll, så är det lite glada själar som vill speltesta och hänga.. hojta till eller dyk upp =)