Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
[A3]Blue Crown E10 - Princess
1. Orientering
Bataljonen Victor Mike har säkrat hela ön Stratis. Vi använder oss nu av flygplatsen på Stratis som utgångspunkt för anfallet hot huvudön Altis.

Skyttekompaniet Romeo Mike har landstigit med tre plutoner AR, BR och CR. De tar nu terräng norrut.

Pansarskyttekompaniet Quebec Mike har har landsatt två plutoner.

AQ har tagit terräng intill UPK 154.

BQ har tagit militäranläggningen vid UPK 173 kallad WP5. AQ och BQ är anfallsberedd mot flygplatsen.

Helikopterplutonen Zulu Mike har bekämpat pansar med sina helikoptrar. ZM30 är MIA. ZM har slut på PV-robotar, inväntar nya leveranser från Stratis.

2. Egen Uppgift
Bravo Quebec ska ta terräng nordväst om flygplatsen och säkra staden Athira vid UPK175.

BQ ska därefter upprätta försvar i riktning mot flygplatsen. AQ ska utnyttja ett eventuellt motanfall och då slå mot flygplatsen.

BQ var beredd att säkra staden Gravia vid UPK171.

3. Genomförande
Då plutonens fordon saknar ammunition till sin huvudbeväpning så framrycker plutonen nu till fots. Övriga order ges av plutonchefen Bravo Quebec 01.

4. Uthållighet
Alla fordonsförare är utbildade sjukvårdare. Första förband förvaras i höger benficka. Samtliga soldater kan genomföra första hjälpen på skadade soldater. Detta kräver dock att den skadade soldaten eller den som utför första hjälpen har tillgång till första förband.
Extra ammunition till eldhandvapen finns lastade i fordonen.

5. Ledning
Ledning
Stridsledning görs genom Stridsledningsoleat(SLO) Princess.

Samband
Samband sker inom grupp på PRC-343 på följande kanaler:
Kanal 1 Bravo Quebec
Kanal 2 Echo Bravo 10
Kanal 3 Foxtrot Bravo 10
Kanal 4 Golf Bravo 10

Samband sker mellan gruppchefer över PRC-148(Inom plutonen):
Kanal 1 BQ Bravo Quebec Stridsledningsnät
Awesome !
Ställer upp =)
Är påt!
Echo Bravo är redo med full styrka, räknar med bra och kraftfullt understöd från Golf så skall vi springa snabbt och vackert Smile
Vi ska konstant skjuta GRG i 360 grader så vi understödjer åt alla håll!
Jag drar igång med PVP vid 19:00 för de som är intresserade. Jag hade tänkte speltesta en uppdaterad version av mitt Sabotage-uppdrag. Annars ses vi 20:00.

Se till att installera nya ACRE som kom nu i måndags!!!
finns det plats fortfarande ?
sorry att jag inte dök upp, blev "våldgästad".
Hej killar Smile sry att jag inte heller dök upp idag . Glömde helt bort att det var onsdag ida ;/
Tycker det var ett mysigt gruppspel i början och ett mera strukturerad ministridande emot slutet.. men dog utav pansar och spawnade under vatten långt bort, så det blev fail för min del på slutet..

Hade skoj som gruppchef !
Från VM:

Bataljonsledningen har helt tappat sambandet med Bravo Quebec. Enligt deras senaste sändningar så lyckades plutonen slå ut en fientlig ledningsplats, röja den norra kusten från luftvärn och förberedde sig att slå mot fiendens flygfält. Attacken mot flygfältet anses ha bundit upp en stor del av de fientliga styrkorna i nordvästra Altis.

Målet för Bravo Quebec vid flygfältet var att slå ut fiendens flygvapeninspektör, kodnamn Princess. Enligt uppsnappade radiomeddelanden så verkar denna uppgift genomförts.

Underättelser tyder på att det här är det bästa läget vi har att slå mot Augusto Galapagos, kodnamn King. Kilo Mike är upplastade i Tp84 och förbereder ett HAHO-hopp mot Kings gömställe.

Hela plutonen Bravo Quebec, vi syns i Valhalla