Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Operation Vorschlaghammer (Test)
Har en COOP I44 som utlovat som skulle behöva testas, som ett "funplay" framöver. Om någon är sugen så säg till så skall jag ordna något.

Detaljer -

Situation:

Wehrmacht-trupp håller bron vid Chef-du-Pont, men allierade trupper har börjat dra åt snaran kring den lilla enheten. Enheten är i besittning av pansarunderstöd, men saknar
reparationsmateriel för dess underhåll. HK tillåter ej att bron sprängs, vilket tycks vara de allierades målsättning. De tyska trupperna har inte kunnat lämna sin position
men Luftwaffe har via flygspaning uppdagat att den allierade aktiviteten i området ökat med såväl trupper synliga på marken, samt fordon och materiel under transport.

Läget börjar därför bli kritiskt. Vidare önskar HK transportera bränsle till en depå i området, för att därifrån kunna ta in förstärkningar i form av pansar som kallats in
från närliggande front. Problemet är att den lastbil med bränsle som avsetts för ändamålet, beslagtagits av de allierade trupperna, när de ryckt fram över ett vadsund och
tvingat Wehrmacht-trupp till reträtt i rikting mot bron.

Det ess det Tyska HK har i rockärmen är två SS-grupperingar (einsatztruppe) som lyckats undgå upptäckt, placerade i området utanför Chef-du-Pont.

En av dessa grupperingar är i besittning av en reparationslastbil och ett bepansrat fordon, vilka
skulle komma väl till pass för att understödja pansar vid Chef-du-Pont. Den andra grupperingen
är i ett strategiskt läge att återerövra bränslebilen.

Under natten har en budbärare lyckats finna och överlämna information till dessa grupperingar. De har från HK mottagit order enligt följande:

Angriff Truppe skall återta bränslebilen, vid markering på kartan, sedan uppsöka markerad mötesplats på kartan, för gemensam utgång mot depå.

Unterstützung Truppe skall transportera reparationslastbil och bepansrat fordon till Chef-du-Pont och lämna dessa till Wehrmacht-trupp på markerad plats, för att
sedan ta sig till mötesplats markerad på kartan, för gemensam utgång mot depå.


De två grupperingarna skall sedan gemensamt gå mot depå, markerad på karta, samt dit medtaga bränslebilen för avlämning. Depån måste säkras och bränslet finnas på plats, för
att möjliggöra förstärkning.


En skarpskytt finns med AT, för understöd. Denne lyder under AT-befäl.


Stark fientlig aktivitet i hela det kringliggande området.



Addons:

ACRE (Radio kommer inte finnas, enbart direkt kommunikation), I44



Alla soldater har fått en kopia av karta, men gruppledarna är de enda som har kompass.


Manskap:

Angriff Truppe

Unteroffizier
Schütze
Schütze
Maschinengewehr-schütze
Maschinengewehr-schütze
Schütze (MP40)



Unterstützung Truppe

Unteroffizier
Schütze
Schütze
Maschinengewehr-schütze
Maschinengewehr-schütze



Spezial

Scharfschütze





utveckling.konsultkollektivet.se/dddd.png
Det finns alltså 12 platser. Om någon vill hjälpa till att hosta dedikerat framgent så är det också tacksamt. Skall nämnas att uppdraget inte har någon briefing eller liknande och är lite opolerat, därav speltestandet.

Det är för övrigt baserat på ett utbrytningsförsök som enligt Volker Vöss ägt rum i verkligheten, om än modifierat kraftigt för att vara "intressantare"... Smile

Tänkte köra lite sådana här funplay I44 och varva lite allierade/tyska samt pvp, alla baserade på någorlunda verkliga strider, tagna ur memoarer etc. om intresser visar sog finnas.
Jag skulle jättegärna vara med och lira detta, var ett tag sen man spelade 1944 mod senast.
Kan tyvärr dock inte hosta, eftersom mitt nätverk är skit. Sad
Låter intressant!
Men jag misstänker att I44 modden är för arma2?
Ah. Kanske skulle nämnas i infon... Arma2 CO och OA Beta, med I44 och CBA är själva grundinstallationen man behöver förutom ACRE.
Och när det ändå kom på tal... I44 för A3 vore julafton med en nya grafikmotorn.
På tal om I44 för A3, så är det nämligen så att dom håller på med det! Smile
Jag snörde upp en I44 server, den kör senaste betan så vill ni gå in och testa så behöver ni den.

adminlösen och lösen till servern är hejsna
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Strålande! Ska se om jag hinner få upp mission på server efter jobbet idag så skall jag spika en dag för lite hands on... Jobbar så förbannat länge om dagarna nu bara.