Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Sleipner 2 (nu med slots)
" Sleipner, som i nordisk mytologi Odens grå, starka, åttafotade häst. Sleipner kan galoppera snabbare än någon annan häst, till och med snabbare än vinden. Han kan färdas fram på marken, i luften och till havs. Han är mycket älskad av sin ägare Oden och bär enligt sägnerna krigare som stupat i krig till Odens borg, Valhall. Enligt sierskan i Sigrdrivomal har Oden ristat runor på Sleipners tänder. "
- OP Sleipner där de svenska styrkorna skall vara snabba, hantera rätt och visa styrka på ett fördömligt sätt

i.imgur.com/b4z9aKC.jpg

Sverige tar mark och säkrar stora delar av Altis som en del utav NATO. Men ganska snart så märker de av militärt motstånd som försöker trycka tillbaka. Något som ändrar en till synes enkel operation till en bedrövlig och där många fick sätta livet till. OP Sleipner handlar om när ett svenskt kompani tar terräng och trycker sig djupare in i Altis. Först så behvös grundjobbet, checkpoints, bevakning, patrullering osv. Allt för att säkra en bra grund för svenska styrkorna och den mark som tagits. Motståndet har ökat, inte bara ifrån fientlig militär utan också ifrån lokal befolkning som tycker checkpoints skapar onödiga stopp och problem. Men det gäller att vara på sin vakt, striden ligger väldigt nära och all intel visar på att ett anfall emot FOB Gustav kan ske närsom helst.

Spelare kommer ha olika områden av uppgift beroende på vilken grupp de tillhör. Men tänket är att ingen skall göra något tråkigt eller en viss sak för länge. Så alla kommer blandas runt, och utsättas för olika moment, där som helhet måste plutonen agera och ta ställning. Första OPt i serien är mera lugn.. sen utvecklas det.

Del 2
Dag 2. Nu har SWEFOR återhämtat sig efter tyngre mortareld och förluster vid närliggande fabrik. Med nya andetag så är tanken att Sverige skall få bättre mark och ta på sig tyngre mål. Först på listan är att återta fabriken som tidigare blev överkörd till slut av fientliga motståndare. Under tid nu så har man sett att dom börjat använda sandsäckar till sin fördel.

Tid i spel, 1200 på dagen.
Startzon, FOB Gustav
Fordonstatus, Galten x 5, PATGB 360 x 1, TGB 20 x 1

i.imgur.com/EuUC1g3.jpg

Tänket med OP
Grundtanken är ett OP som är byggt på upptrappning och utveckling. Men också att det är enormt mycket krig i bakgrunden, att man vet om att det finns flera plutoner i rörelse och man är en del av helheten. Detta mer än att spelaren är en spec-ops grupp som klarar hela missionet själv. Detta OP kommer ha inslag av RP (rollspel) där figuranter kommer finnas, spela civila, försöka pusha fram ett roligt spel så agera bra och rätt emot dessa inslag. Som spel över radio så ser jag gärna att det används, vore kul att få fram mycket radiokommunikation. Det kommer finnas i varje soldatgrupp en gruppchef, den har en plutonchef över sig som i sin tur kan ta kontakt med en kompanichef för understöd eller råd.
Detta är ett krigsscenarie mer än gruppen som gör allt. Kommer nog behöva ha in gruppchefer samt plutonchef tidigare än angivet för briefing och genomgång så det är klart.
Addons är SFP, ACRE, TMR samt ett speciellt OP specifikt addon.
---- OP ADDONET kommer bli nytt ----

Regler
Jag som OPskapare har gjort OPs under längre tid till Anrop och tar till mig av tidigare samt det som pratats om gällande hårdare krav. Jag kommer inte stänga ute folk eller säga nej till personer gällande roller. Men sköter man sig illa så har jag rätten att peta denne ifrån spelet. Men detta tror jag inte behövs utan alla spelare som är med är för att; ha kul och spela gemensamt. Sköter sig illa är att spela musik över ACRE, inte ha ACRE installerat, överösta viktig info som skall fram, dra grova skämt vid genomgångar osv osv.. you get the point.
Vi kommer starta OPt vid 20.00 med att starta igång det där då Plutonchefen tar vid röst och tar en omgång av förhållningsregler samt vad som behövs göras. Efter genomgång kickas spelet igång och körs direkt. Innan spel så kommer det startas lite PVP, se till att få igång sitt SFP ACRE osv ihop; detta startar 19.00.
Folk som inte har ACRE igång fungerandes kommer inte få spela.
Folk som inte kan hålla tyst när så behövs, tex vid genomgång, kommer kickas i en kortare stund alt. inte få vara med.
Men kör efter att ha kul, spela coop-gemensamt, tänk teamplay; så kommer inga regler behövas nämnas Smile

Callsigns
Det kommer finnas en plutonsgrupp samt fyra stycken soldatgrupper. Dessa är enligt följande:
Kilo Sierra - Kompanigrupp
Sierra Romeo - Plutongrupp
Romeo Delta, Romeo Echo, Romeo Foxtrot, Romeo Golf - Soldatgrupper

Radiosystem
Var grupp kommer ha en PRC343 som standard, där gruppchef samt ställföreträdande gruppchefen har PRC 148.
Gruppnivå PRC 343.
Kanal RD 2, RE 3, RF 4, RG 5
Plutonnät PRC 148
Kanal 1

Där ser man att 1 på lilla är tom och skall inte användas av någon då den är default kanal när man dör. Så dör man och får revive så skall man snabbt upp till sin gruppkanal och anmäla sig till sin gruppchef att man är redo samt klar för strid.

Rätt radiodisciplin
- Romeo Delta Romeo Delta.
- Romeo Delta här, kom.
- Från Romeo Golf, har er grupp nått punkt 1.1 än, frågas, kom.
- Från Romeo Delta, svar negativt, trolig tid 2min, invänta vidare kontakt, slut kom.
- Från Romeo Golf, det är taget, klart slut.

Var kort men beskriv läget, var noga med -kom- vid avslut av det du vill säga.
Tänk hellre ett par sekunder extra innan du frågar något.
Inte hela världen om du säger fel, du kan alltid säga -Rättelse XXXXX YYYYY-
Slut Kom betyder, om det inte var något mer, så är samtalet slut (?) och då svarar den som startade Klart Slut.
Andra frågor eller oklarheter, svara i diskussionstråden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni blir peppade och taggade att joina OPt när det drar igång Pfft
Redigerat av SkaGGet den 2013-11-11 17:10
UPDATE

Har lagt till OP Sleipner 2 addonet, så ta bort den gamla och lägg till den nya.. eller byt ut materialet.

Resten kommer nog vara samma, acre, sfp 0.2.7 och TMR 0.3.5

Har faktiskt gått riktigt bra än så länge med att alla har samtliga addons igång och fungerar. Lite ACRE problem har dykt upp men inget som har lyckats lösas under tiden Smile



Så hur många är peppade ? Pfft
Jak er pepad hest

www.bartoll.com/snelhest/images/jul%20hos%20snel%20hest.jpg
Romeo Echo kommer återigen ha sin otroligt episka gruppchef Wink
Ja, hej hej!
Jag kommer än än gång stå till förfogande för min eminenta gruppC figgehn! fortsätter på samma roll som jag hade Smile ser fram emot nästa söndag!
Jag går väl med samma gruppchef som sist. Hoppas jag slipper dom problemen jag hade.
UPDATE

Meck i plutongruppen kommer kunna plocka in/ur ammolådan med extra mag, ksp, pansar osv ur TGB20.. Det är den enda personen som kan plocka fram lådan ur bilen. Detta innebär att denne person kan även med TGB20 bli supplytruck med ammo.

Kompaniet har nu stöd av grekiska armen med flygbombning om så behövs. Detta får kallas in från plutonchefen.
tänkte dela med mig av ett pågående projekt jag jobbar på Smile
feedback?

Digital Revolution - OP Sleipner (soundtrack)
https://soundclou...st/s-X76lQ
Härligt, Holmstedt. Tycker det låter riktigt trevligt, påminner lite smått om Rainbow Six på något sätt. Jag smyger gärna in den i nästa OP-video om du inte misstycker? Smile

Citera

Tomten skrev:

Härligt, Holmstedt. Tycker det låter riktigt trevligt, påminner lite smått om Rainbow Six på något sätt. Jag smyger gärna in den i nästa OP-video om du inte misstycker? Smile


härligt att höra att den uppskattades.. jodå de får du väldigt gärna göra.. men ska bli helt klar med den först, ska mixas ordentligt och ge den rätta dynamiken, tänkte försöka kasta in nåt grekiskt instrumentalt också, nåt med en ukelele kanske, vet inte än, men de jag vet är att den kommer bli fet och framkalla adrenalin! Smile
Tyvärr lite för lång för att ha med i ett OP, men som Tomten säger ha i en video är ju perfekt.

Däremot om du kan få en sån som låter så fast lite teaterisk-pang-på och snabbare så kan jag absolut väva in det emot ett anfall eller sista rycket i OPt -typ. Men då pratar vi om 25-35sek där slutet fade-ar ut till ett skimmer hehe.. du förstår tänket säkert Smile

Men generellt; Coolt ! Gillar stilen, lyssnade genom hela utan att bara "mmm okej, vet vad det är för nått", så absolut bra shit, ser fram emot vad du får fram som slutprodukt med tweaks osv Smile

Citera

SkaGGet skrev:

Tyvärr lite för lång för att ha med i ett OP, men som Tomten säger ha i en video är ju perfekt.

Däremot om du kan få en sån som låter så fast lite teaterisk-pang-på och snabbare så kan jag absolut väva in det emot ett anfall eller sista rycket i OPt -typ. Men då pratar vi om 25-35sek där slutet fade-ar ut till ett skimmer hehe.. du förstår tänket säkert Smile

Men generellt; Coolt ! Gillar stilen, lyssnade genom hela utan att bara "mmm okej, vet vad det är för nått", så absolut bra shit, ser fram emot vad du får fram som slutprodukt med tweaks osv Smile



Jafan kan lätt fixa lite teatriskt tema på nå snuttar som du kan kasta in Smile, lite grekiskt influerat kanske, och som victory lite viking stil kanske?, detta var bara ett projekt jag kastade ihop med tanke på intensiv combat eller credits musik.. är ju ett helt soundtrack som sagt.. men riktigt kul att du gillade den, slutprodukten kommer ni inte bli missnöjda med iaf!
Awsome =)
Jo jag victory music är ju najs, säg 25-30sek, trummor som ökar, sen övergår i något najs.. få fram att man gjorde en god stark insats.

Så lite teateriska småklipp är ju alltid intressant, vet själv dock inte hur pass folk gillar att musik slår igång när man spelar så mest passande är ju just vid avslutande utav OPt.

Gör du en mockup/tanke på musik, så lyssnar jag mer än gärna och kommer med hur jag tycker.. och får man till det så absolut med i OP.
UPDATE

La till en Reservtrupp.
Detta är menat som en sorts spelmöjlighet när ordinare grupper fylls upp. Allt beror på hur många spelare som faller av, kontra hur många som finns som reserv.. oftast är det ett par stycken som faller att kunna spela när väl SöndagsOP börjar. Så att dyka upp, kolla hur antalet spelare är = stor möjlighet att spela Smile
Någon som vill ta min söndagskörning så jag kan vara med?
UPDATE

Addons är bestämt, förutom då det nya addons specifika OP Sleipner 2 Addonet; så kör vi samma förra.
OP modulen är uppdaterad också.

Så Addons är som följer
ACRE + allt i ZIP-filen
OP Sleipner 2 Addonet
SFP 0.2.7
TMR 0.3.5
Jävlar, jag hade ju skrivit upp mig...nåja, ber om ursäkt ifall det orsakade några problem Sad
Sånt löser sig alltid, vilket det gjorde. Men alltid trevligt att höra att det inte bara var något som sket i att komma liksom Smile