Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Dredge 24/11
i.imgur.com/VddWnV9.jpg

Operation Dredge
Ifrån en bas i nordöstra delarna av Altis så utgår Echo Lima, en amerikansk och brittisk blackop grupp. Dom kör en jointop för att slå ut terroristgrupper på Altis som allt mer börjar få fäste. Det är en liten grupp soldater som kommer agera emot hotet. Det kommer vara att slå till emot kända terroristceller, deras förråd, deras fabriker och allt som kan ageras som en hotbild.

ROE
Iom att detta är en jointop blackop så är det viktigt att skydda sig emot externt hot. Vid hot så behövs inga varningsskott utan direkt eldgivning.

Tillgångar

Det råder en mycket god vapenstatus, varje gruppchef kommer kunna enskilt eller tillsammans med grupp bestämma sin egen vapentyp. Efter ett godkännande ifrån stab så kommer det finnas på plats.

Fordon

Det kommer finnas enklare civila bilar att färdas i, men även för en mindre grupp; helikopter. Tyngre fordon är för närvarande inte aktuellt men kanske kommer på sikt att finnas till förfågande.

-------------------------------------------------------------------

Addons
Endast ACRE+CBA filen. Detta för att se om det ger mindre crasher.

Antal spelare
MAX tak är 25st. Tror det bidrar till en snällare server.

Spelsätt
Kommer ha små grupper som kommer agera självständigt och ha egna uppgifter och inte köra i stora grupper ihop. Kommer finnas ett antal mål på kartan, tiden är given och hinner man inte med allt så blir det svårare nästa gång. Varje grupp kommer ha möjlighet att välja gearsetup, eller iaf förslag så kommer det finnas tillgängligt i spel för dessa spelare.

Stab
Det kommer finnas en stabgrupp som kommer agera högkvarter, består av mig Skägget primärt men vore skoj att få lite hjälp och sällskap i dirigerande av grupper. Staben kommer hjälpa grupper med eventuella mål, extra matrial osv..

MCC
Kommer köra en variant av MCC, mindre laggggg och mera dynamik för spelare.

Speltänk
Kommer vara lite utav en elit special force black op dunder grupp Smile
I en strid emot terrorism så kommer man åka ut och göra raids emot div mål. Försöka stävja och slå till hårt.
Kommer upp emot helgen eller när flera Gruppchefer har samlats; ge info om vapenalternativ. Det är enbart vapen man kan bestämma över då de är lätta att addera in utan att det blir crazyproblems Smile

Kommer köra med ett Spelledarverktyg VTS så inga moduler eller konstigheter behövs, kör bara med ACRE addons. Annars är det grundmodeller utan förändrande uniformer eller så.. fientliga enheter är civila med västar+vapen samt ibland urban/gråa opfor utan hjälm och NVG. Allt för att se om crasher blir = 0. Behövs inte TMR heller. För din egen skull = Avaktivera ALLT utom ACRE, ha inga sfp eller TMR i bakgrunden.

Som gruppchef har man rätt att begära luftstöd i form av mortarstrikes om så behövs. Varje grupp kommer köra ganska självständigt och ibland hjälpa varandra.

Även om jag inte lagt ned tonvis med tid till beskrivande av info, bilder, osv så är detta ett seriöst SöndagsOP. Det kommer bli en ingame-briefing av mig. Delas upp i uppgifter som behövs lösas, sen utgår grupperna till sina respektive tasks.
Nu har Gruppcheferna fått lite mera info i PM.

Jag har fixat FOBn klar, lite startfixande är också klart.

Så mycket är fix å don; bara att invänta Söndag Wink
La till lite extra platser nu, men här blir det nog stopp. Så det finns fyra till platser innan SöndagsOPt är closed. Men man har haft chans under hela veckan att tjoa till så..
Åhnej, du tog bort andrepiloten D:
Då måste jag tala radio själv och då kan jag inte flyga med min HOTAS :''(
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Meh jag mailade ju dig om att "vill du ha en" eller inte.. Wink
jag kan vara andrepilot
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Jag? Läsa PM? Nevah.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg