Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Redo för strid! - SirRockford
Hallå hallå där ute.

Tänkte att när man nu är ny på Anrop så dår man väl skriva en liten snutt och berätta om sig själv.
Namnet är i alla fall Alexander, men för enkelhetens skull så kalla mig Alex ^^ Mitt IGN är SirRockford och jag är ingen direkt nybörjare på ARMA.

Har haft ARMA 2 i ett bra tag och har en hel del antal klockade timmar i spelet enligt Steam. Spelade mycket på ACE moden (realism mod) innan men de dog dessvärre ut i och med att de var en öppen server. Så min erfarenhet på ACRE (som också var med) är rätt så hög och jag tar alltid realismen i spelet på högsta allvar.
ARMA 3 har jag spelat lite till och från men hoppas komma in i den mer och mer här.

Driver också en liten YouTube kanal på fritiden. Inget stort direkt men de är ett intresse ^^.http://www.youtube.com/user/TeragProd...roductions

I alla fall. Jag kommer hålla ögonen öppna på kommande träning och Operationer så vi ses ute på slagfältet!

/// Alex aka SirRockford

P.S Om nån där ute vill spela lite eller helt enkelt köra ett ACRE test med mig så tveka inte och skriv ett PM till mig Smile
imageshack.com/a/img35/2892/asdasdasdgr.png
Välkommen hit.

Hoppas du kommer trivas med att kriega med oss =)
Trevlig och bra skriven "liten snutt", mera sånt !
Man gör så gott man kan Pfft
Har länge letat efter ett bra gäng att spela ARMA med så hoppas jag trillat rätt Pfft
imageshack.com/a/img35/2892/asdasdasdgr.png
Vi är väl ett blandat gäng som spelar seriöst på Söndagar och ofta Onsdagar likväl. Där emellan har vi även blandade spelomgångar, som annonseras så att säga i trådar och spelmodulen; den man kan skriva upp sig på.

Vi har flertal personer som spelar in våra galenskaper, du kan ju slänga ett öga på videos och se hur pass bra du "trillat rätt" Wink

Allas kanaler finns på den här tråden:
http://anrop.se/f...ad_id=1976
En del känner man igen ^^ DDG extra har jag följt ett bra tag nu exempelvis ^^

EDIT* Kanske en noob fråga men man måste ju fråga. Har kollat runt en del på forumet men kan inte hitta nån IP till nån ARMA 3 server.
Är de bara så att jag är fullkomligt blind och inte kan använda mig av sök funktionen eller är de så att vi bara har servrar "öppna" under vissa tider?
Under OP eller träningar exempelvis.

Skulle gärna vilja hoppa in nånstans och se så mitt ACRE funkar 100% emot TS och så innan jag anmäler mig till en Träning. ( Som går på måndag om jag inte är fel på de Pfft )
Redigerat av SirRockford den 2013-11-30 02:22
imageshack.com/a/img35/2892/asdasdasdgr.png
Vi kör på egna dedicerade servers, dock brukar dom öppnas upp när spel vankas. Men filtrera på "anrop" så dyker dom upp väl vid speltillfälle.
Träningstillfället är lite till för att se till att allt är igång också, men annars följ guiden:
http://anrop.se/f...ad_id=1904

I spel bör du se att ACRE går igång när du klickar CAPSlock, du bör vara inne på TS givetvis men bara att hoppa in på vår server och gömma dig i en kanal Wink

Citera

SkaGGet skrev:

Vi kör på egna dedicerade servers, dock brukar dom öppnas upp när spel vankas. Men filtrera på "anrop" så dyker dom upp väl vid speltillfälle.
Träningstillfället är lite till för att se till att allt är igång också, men annars följ guiden:
http://anrop.se/f...ad_id=1904

I spel bör du se att ACRE går igång när du klickar CAPSlock, du bör vara inne på TS givetvis men bara att hoppa in på vår server och gömma dig i en kanal Wink


Ok de är bra. Funderar mest på att hur man skilljer på ACRE Radion och prata "lokalt" eller hur man säger. Om jag har CAPS bunden till ACRE, hur pratar jag då normalt? Ska jag bara ha Voice Activation Detection på och märker då spelet automatisk när jag pratar? Pfft
Eller kan de va så att jag ska binda Push-to-talk till Exempelvis T och använda den som "lokalt talk".

Minns på de förra servern jag spelade på så va ACRE på CAPS medan lokalt va på Push-to-talk i TS.

Vill mest ha allt klart så jag inte skapar problem vid träning / OP!
imageshack.com/a/img35/2892/asdasdasdgr.png
caps = prata i radion
din vanliga push to talk = prata från din gubbes mun, begränsad räckvidd, precis som på riktigt alltså.

Man pratar inte i spelet.

Välkommen förresten!

Citera

Tomten skrev:

caps = prata i radion
din vanliga push to talk = prata från din gubbes mun, begränsad räckvidd, precis som på riktigt alltså.

Man pratar inte i spelet.

Välkommen förresten!


Tack tomten! Då är de som jag minns och då ska allt funka som de ska Smile
imageshack.com/a/img35/2892/asdasdasdgr.png