Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
SweFor: Björnen sover.

Citera

ButterflyCar skrev:

Sälj TMR till mig, så jag kan uppskatta den


Bara det faktum att den gör det möjligt att hantera rekylen i full-auto över huvud taget borde göra att du tycker om den.

http://www.youtub...FD4R8gnV0Q

Citera

Armandur skrev:

Citera

ButterflyCar skrev:

Sälj TMR till mig, så jag kan uppskatta den


Bara det faktum att den gör det möjligt att hantera rekylen i full-auto över huvud taget borde göra att du tycker om den.

http://www.youtub...FD4R8gnV0Q


Men jag har ju redan VTS_Weaponresting, jag är inte storbjuden jag bara märkte ingen större skildnad när jag spelade med den.
Den ska innebära mer realism, men jag kände lixom inte av det i spel, om jag tex. jämför ace / vanilla så känner man av det direkt men tmr / vanilla, jag märkte det inte riktigt.
New 2D Scopes:
4x RCO-type sights now have animated 2D scope overlays with real, detailed reticles. These reticles are calibrated mil-for-mil and have correct BDCs for their marked caliber.

Enhanced Ballistics:
6.5x39mm and 5.56x45mm now have more accurate ballistics and muzzle velocity.

Light Anti-tank Weapons (PCML, RPG-42):
Complete redesign of the PCML and RPG-42 based on their real counterparts, the NLAW and the RPG-32.
- Predicted line-of-sight guidance system for the PCML
- Overhead top attack flight profile for the PCML, with EFP simulation
- Multi-Purpose Variant (MPV) blast-frag warhead for the PCML, based on the SRAW MPV
- Corrected ballistic drop and flight parameters for both launchers
- New warheads (smoke, thermobaric) for the RPG-42
- New calibrated reticles for both launchers
- Complete AI support for both weapons

Disposable Weapons:
Adds support for disposable or one-shot weapons, such as the PCML AT and MPV variants.

Blast Fragmentation:
Support scripts to allow a more detailed simulation of fragmentation from frag weapons and grenades. Currently only supports the PCML MPV!

Weapon Resting & Bipods:
Weapons will rest against objects automatically, reducing muzzle climb. You can press Tab (Lock Targets) to deploy the bipod on weapons which have one mounted.

New Recoil and Aim Sway Profiles:
All-new recoil and aim sway profiles to improve the feel of weapons and shooting. Binoculars no longer sway wildly.

Realistic Suppressors:
Suppressors do not reduce damage or muzzle velocity. Suppressors have specific threadings and cannot screw on to weapons just because they share a caliber (optional). Suppressors very slightly increase the cyclic rate of weapons due to increased back-pressure.

Changes to Default Weapon Characteristics:
The Vermin now has 2-round burst. The MX SW has a single shot mode. All MXs can load the 100 round coffin magazines. Many, many more.

Och sen vidare med ALT versionen iom att det är opensource och han som gjorde TMR har tagit ett break, så har en ny tagit vid.

v0.1.1
- Fixed issue with Autorest refPoints not being deleted on respawn (credit to Tankbuster and Robalo).

v0.1.1
- Fixed file signatures.

v0.1
- Fixed issue with hard-rest not correctly resetting when player turned away from cover.
- Disposable weapons are now dropped from the player inventory to the ground once they change to a different weapon.
- Began work on weapon overheating module (not yet implemented)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Att sitta och jämföra addons emot ACE gentemot Vanilla eller ACE gentemot andra mods är ju dumt. ACE var något som hade en stor modgrupp bakom sig, som hade en enorm tid att utvecklas under och som addon en plattform som var stabilare än alfa som A3 ändå varit under lång tid. Där det var ett 20tal modskapare med lika många som hjälpte till, under ett par års utveckling.. sen då säga "ähh inte lika bra som ACE" Facepalm

Ja, det är inte lika stort som ACE i A2.
men..
Den innehåller bra med saker och har en bra grund att stå på. Mycket fix har gjorts med allt ifrån ljuddämpade vapen till ballistiken på vapen till engångsanvändande av raketskjutare samt att man släpper dem vid användning.. så mjo det är en addon på väg och har enligt många av oss en god grund.

Ingen kommer tvinga mission makers/Op skapare här att ha TMR som ett måste, men de flesta av oss på Anrop är vana av den och använder den i våra uppdrag. Så vi har vant oss och tycker om att det finns en addon som faktiskt skapar en grund för bättre vapensystem i Arma3.
Bortsätt ifrån walltexten Smile

Ska bli kul att köra ett OP där jag inte är övergripande ADMIN så att säga och har ingen kunskap om vad som finns där i spel så att säga. Samt roligt att besöka gamla Chernarus igen.. var inte igår.

Will be fun !

Citera

SkaGGet skrev:
Att sitta och jämföra addons emot ACE gentemot Vanilla eller ACE gentemot andra mods är ju dumt. ACE var något som hade en stor modgrupp bakom sig, som hade en enorm tid att utvecklas under och som addon en plattform som var stabilare än alfa som A3 ändå varit under lång tid. Där det var ett 20tal modskapare med lika många som hjälpte till, under ett par års utveckling.. sen då säga "ähh inte lika bra som ACE" Facepalm

Ja, det är inte lika stort som ACE i A2.
men..
Den innehåller bra med saker och har en bra grund att stå på. Mycket fix har gjorts med allt ifrån ljuddämpade vapen till ballistiken på vapen till engångsanvändande av raketskjutare samt att man släpper dem vid användning.. så mjo det är en addon på väg och har enligt många av oss en god grund.

Ingen kommer tvinga mission makers/Op skapare här att ha TMR som ett måste, men de flesta av oss på Anrop är vana av den och använder den i våra uppdrag. Så vi har vant oss och tycker om att det finns en addon som faktiskt skapar en grund för bättre vapensystem i Arma3.


Tror du kanske missuppdattade mig lite, jag menade att när jag satte på ace första gången så ändrade det hela spelstilen och hela spelet kändes som Arma 2.0 och det va en märkbar skildnad. jag använde ace som ett exempel bara, självklart är ingen mod lika genomarbetad ännu.

Det jag menar är att jag är inte skeptisk mot TMR jag bara märkte inte av den i spel, självfallet har jag läst VAD den gör men än så länge är jag inte såld helt enkelt. Tex att jag inte svimmar när jag springer för länge etc det är den realismen som är kännsbar som påverkar spelstilen totalt.

Men ja den påverkar bössan jag har i mina nävar så jag är helt öppen för att använda den.

Puss & kram Skägget
Har nu anmält mig som skyttesoldat samband i echo-alpha, kan vara en missbedömning från min sida. Behövs speciella radiokunskaper i ARMA för att inneha positionen, eller räcker det men att jag klarar signalering fullgott? Om radiokunskaper krävs, vad gör då trossgruppen hotel-delta under uppdraget? Smile
njae det enda du kan behöva hantera är din acre 343, och möjlig acre 119 radio. men det är upp till plutonchef/gruppchef vad dessa platsers ansvar ska vara.

men som skyttesoldat samband, så kommer du iallafall ha tillgång att lyssna över nätet som minst. (om du inte blir beordrad att lämna denna)
och du är ju trots allt en skyttesoldat så detta är väl din primära roll.

min plan med hotel-delta ät att i första hand kommer dessa vara fordonsburna på något sätt, (men detta är ju upp till pluton chefen i första hand) så därför har alla dessa varsin 119 radion som default. utöver sin personliga 343:a

Hotel-deltas uppgift kommer väl variera utifrån vad Plutonchefen har tänkt sig, men antagligen så kommer de stå för transport och eller support till infanteriet.
Redigerat av Imcrazy den 2014-01-11 15:41
Känner du för att agera radioman, får du gärna vara det och sköta kommunikationen mellan vår grupp och plutonchefen. Annars tar jag hand om det själv om du hellre vill det. Smile

Citera

Tomten skrev:

Känner du för att agera radioman, får du gärna vara det och sköta kommunikationen mellan vår grupp och plutonchefen. Annars tar jag hand om det själv om du hellre vill det. Smile


Kan testa på det, är det för avancerat kanske jag lämnar över haha Smile
Hej alla som var med igår, vill börja med att tacka för att ni kom, och för att ni hjälpte mig att speltesta. upptäckte väldigt mycket som ja måste fixa, tex lagg, dra ner på mängden fi, och balancera bränslet desto mer.

är väldigt intresserad av mer feedback, och speciellt då på vad ni tyckte om bleedout-tiden på 90sekunder.
och vad var eran syn på att "alla" kunde revive:a ?
skulle det vara bättre om bara medics kan detta eller hur var pressen på de som var medics? funderar på att ta bort respawn delen och enbart köra med revive. vad tror ni om detta?

Supportgruppen: hur var förbindelsen för er? skulle det kunna vara värt att ge er 148:or för intärn long-range? och lägga till en gruppchef + steff där, för att ta bort prat över 119:en?

tänkte mig kanske så att då enbart plutonchef + gruppchefer har 119s, 148or för supportgrupp, och sen 343:or för alla?

va använder ni er av för revivescript på anrop? körde med btc, men det verkade vara ganska ostabilt.

annan feedback är mer än välkommen den med.
Redigerat av Imcrazy den 2014-01-12 16:01