Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Träna med Anrop
"Ska ammunitionen räcka eller kommer figgehn dyka upp och spela i just din grupp?" har hemska minnen ifrån Op grindstone 3... figgehn tog all vår ammo! dock fick jag 2st 40mm HE som tack Pfft

Citera

Soodis skrev:

"Ska ammunitionen räcka eller kommer figgehn dyka upp och spela i just din grupp?" har hemska minnen ifrån Op grindstone 3... figgehn tog all vår ammo! dock fick jag 2st 40mm HE som tack Pfft


Du fick två stora mot en mängd jättesmå! Ammo är till för att användas! ;P
Ja, hej hej!
Fick just lite hjälp att inse att onsdag v.18 = valborg. Såatteeh.. Siktar på en annan vecka istället.
don't copy that floppy
Vad har hänt med ungdomen i de här landet som inte kan spela dator utan måste ut och umgås. usch och fy.
Nej Giant!!! Det var ju den dagen jag är ledig från träningen!!! ;(
Får man fråga varför A3MP ligger som addon men inte dyker upp i PWS repot? Undrar också varför Repo hosten "Stänger" repot så att man inte kan lägga till A3MP själv?
Åååh home sweet home.
Amfbat rules.
Kul med lite båt jobb.
Mod, kraft och spänst

Citera

Falken skrev:

Får man fråga varför A3MP ligger som addon men inte dyker upp i PWS repot? Undrar också varför Repo hosten "Stänger" repot så att man inte kan lägga till A3MP själv?


@A3MP är en dependency till @sfp_islands så den kommer aktiveras automagiskt. För tydligen har jag lagt till @A3MP i listan så ni känner er lugna
Vatten... Usch... Så länge jag inte behöver simma är allt lugnt, är fan tvungen att simma hem i detta regnet så fallit på oss här i GBG i snart 2 dar nu...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Vatten... Usch... Så länge jag inte behöver simma är allt lugnt, är fan tvungen att simma hem i detta regnet så fallit på oss här i GBG i snart 2 dar nu...


Kan inte mer än att hålla med, Usch.
Uppgift: Vår pluton ska utföra eldöverfall mot fienden vid Ekenabbens hamn.

Framryckning: Vi framrycker på mitt tecken dolt till stridsställningen med XX & YY som förpatrull till delningspunkten.(012218)
Därefter framrycker Echo Alpha mot 011219 där dom tar eld ställning på kanten av höjden.
Foxtrot Alpha går mot 011221 där dom förbereder minering av vägen samt placerar 4 försvars laddningar mot N och NE.
Golf Alpha framrycker 010218 där dom tar eld ställning på kanten av höjden samt placerar 2 försvars laddningar mot SW.

Eldöppnande: Samtidigt eldöppnande på min order.

Granatgevärsskytten: Efter att du har bekämpat stridsfordon så avskärma infarten med rökgranat.

Kulsprutteskyttar: Nedkämpa fientliga Ksp eller granatgevärs skyttar.

Tillbakaryckning: Sker på mitt tecken eller på kommando, Gruppchefen och stf i Echo Alpha & Golf Alpha lägger varsin rök granat för att täcka tillbakaryckning
Ställföreträdaren tar täten, räknar in plutonen vid delningspunkten, jag går i kön och leder efterpatrullen(EA). Efterpatrullen tillbakarycker växelvis till ÅSA 1(013217).

Återsamling: ÅSA 1 gäller till 5min efter eldöverfallet, därefter ÅSA 2(017217) som gäller 15 minuter.

Sjukvårdstjänst: Skadade transporteras till ÅSA 2 där plutonsjukvårdaren finns. Gruppsjukvårdaren tar hand om lättare skador.

Stridsledning: Jag leder plutonen från Echo Alphas stridsställning.

Omfall: Om gruppen upptäcks innan vi har tagit stridsställning tillbakarycker vi enligt ordern och försöker oss på ett annat mål."

dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/PlanA.jpg

”Slut. Frågor? Repetera!”
Redigerat av Grip den 2014-06-12 03:41
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png
Fick en tanke, kan vi inte ha en serie med relativit korta klipp som visar sånt vi kör på anrop.

T ex ett perfekt blixtlås, eldöverfall osv.

Dvs när vi ändå lirar om någon vill ta på sig att filma lite, klippa ihop och ibland om behövs kommentera.

Skulle vara sweet för att höja "lägsta" nivån, även om man missat något.. eller när man har tråkigt kan man kolla "aha, detta som menas med skyttesvärm".

Shacktactical har en jättebra PDF men vi kör oftast på svenska, och har egna tillämpningar samt metoder på hur funkar.
Argghhh så sur på mig själv för att jag somnade och missade hela skiten! Frown
Kör vi icke med SFP nu när vi skall göra lumpen på lördag?
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Jo det ska va SFP. ZiP måste ha glömt att lägga till det.
don't copy that floppy
Skyll inte på mig, det är du som lagt till addons Pfft
Skall försöka att dyka upp. Alltid lite mer trickigt på lördagar.

EDIT: Likaså denna lördag, kräftskiva inplanerad som jag helt glömt Pfft
Redigerat av sodcactus den 2014-08-06 20:52
Dags att börja fundera över hur övningarna på Anrop ska se ut under hösten. Dels hur grundutbildningen ska utvecklas och dels om vilka särskilda moment och små kurser som det finns intresse för att genomföra.

Under våren har det varit ganska tunt med synpunkter och förslag men säkert finns det många tankar därute.
don't copy that floppy
Kanske lite fler fordons baserade träningar (Bandvagnar, Helikoptrar och Båtar)?
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
En idé kan ju vara det här med Samband, att försöka standardisera hur vi pratar och hur grupperna ser osv (när OP tillåter det)