Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Ny spelare: dx/dt
Ytterligare en ny spelare som sällar sig till anropskaran.

Peter, 28 år, från Sveriges framsida. Nickar dx_dt, eller dx/dt ingame. Är näst intill färdigutbildat fartygsbefäl, inne på sista veckan sista terminen, sen är det bara en tenta, bryggtjänstuppkörning och tre månaders fartygsförlagd utbildning kvar tills jag är nybakad styrman. Tidigare jobbat på ledningscentral, och innan dess 15 månaders värnplikt som skyttetroppchef på pansarskytte.

Spelade lite Operation Flashpoint när det begav sig, även spelat en del Arma2. Köpte Arma3-alfan i våras, vilket tyvärr råkade sammanfalla med ett smärre datorhaveri som resulterade i att jag, som fattig student, stod utan habil speldator fram tills i vintras när jag hade sparat ihop tillräckligt för att införskaffa en ny spelmaskin. Så jag har inte spelat överdrivet mycket Arma3. Är överlag förtjust i simulatorer, oavsett om det är milsim, båtsim eller flygsim. Spelar endel Kerbal Space Program blandannat, gillar där att sitta och räkna på rakterna jag bygger och manövrarna jag skall genomföra (mitt namn kanske avslöjar ett visst matematik och fysikintresse Wink) och sen genomföra så realistiska uppdrag som möjligt.

Initial så hade jag väl tänk vara med och köra lite operationer under de perioder jag är hemma (kommer ju vara tillsjöss 6 månader om året och hemma 6 månader om året). På längre sikt har jag lite planer på att konstruera operationer (att planera simulationer tycker jag är minst lika roligt som att delta i simulationer).

En dröm jag har är att arrangera en stor kampanj som sträcker sig över flera månader och handlar om att rollspela en konflikt ur alla perspektiv; säkerhetspolitiskt, strategiskt, taktiskt och operativt. Tänk er lite som det där rollspelet som folk och försvar anordnar, "minister för en dag" tror jag de kallar det, fast med förlängningen att politikernas beslut leder till faktiskt handling som tar uttryck i Arma-operationer.

Slut, frågor?
Redigerat av dx_dt den 2014-03-03 17:19
Välkommen och hoppas du finner din plats här inne !
Stay frosty !
Välkommen hit, finns flera här som spelar andra simulatorer exempelvis flygsim så du är välkommen att vara med och spela detta också.. Låter som en kul kampanjidé! Smile