Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Dags för nytt Medicsystem? (XMedSys)
Tänkt länge på det, men lite extra eftersom jag var plutonsjukvårdare i senaste OPet med fransmännen, men tycker det är dags vi borde testa ett vettigt medicsystem.

Kollade på Watar från Swe-Bat, de använder http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=23617



Description:
The XMedSys was designed to fill the giant blank ACE left after ArmA 3 came out but ACE did not. Controling everything works in the same way like in ACE to make a move over as simple as possible (may change in the future) so that everyone who knows ACE should be able to use XMedSys!


Features:
Units are bleeding:
- Bandage bleeding units to prevent death
- If bleeding too long you will die
Knockout:
- Unit can get knocked out if too much damage received
- Unit can get perma knock out or temporary knock out (temp knock out is calculated everytime!)
- Epinephrine can be used to get knocked out units back
Custom death:
- Unit can be revived with a dephibrilator (After Bleeding is stoped)
Broken legs:
- When you receive too many hits in your legs you wont be able to move anymore until a medic heals you with a MedKit
Drag KnockedOut / Death units
A Module for simple implementation:
- Just add the module to your mission and every player will get initilized after
Pain and with this also usable morphine
Reusable Medkits
Real value output of checkunit
autoapply to all missions (optional via userconfig)
some settings are editable via the module

Known issues:
At startup there are two different script errors which popup (dont worry, the mod is still working)
behaviour of limitation reimplementation is not having any effect (its just not fully implemented)


Notes:
Please do not initiate the units (putting something like "this X39_MedSys_fnc_InitializeUnit" into ALL inits line of playable units)!
use the module or a gamelogic with "[] call X39_MedSys_fnc_initMod" and ONLY initialize the AI (not in the init handler like in the example mission as its not 100% sure that only the server executes the init)

Also I want your feedback inside of the feedback tracker/forums:
If you decide to use the mod, why?
If you dont want to use the mod, why?
Any ideas for improovements?


Bugtracker / FAQ:
I also want to please you to check http://feedback.vbundeswehr.de/index....?project=2 as this is the official bug tracker for this project (so please try to post bugs inside of there)
+ another thing
check out the FAQ! I tried to explain when to use which items for the right revive process etc.




Självklart är det upp till OP-skaparen att köra eller inte köra med detta, men skriv gärna dina 50 cent här nedan.
Ja, hej hej!
De gånger jag och Skägget speltestat X39 har vi gjort bedömningen att det fortfarande är för buggigt/ofärdigt för att användas i OP:n. Potentialen finns helt klart. Nu var det några veckor sedan vi testade sist, så det kan vara värt att kolla på igen.
Vi har kört med den nu i cirka 2 månader och tycker den funkar helt ok.
Man måste justera variablerna lite för att få mer realistiska värden, tex så krävs det typ 10-12 morfinsprutor för att ta bort all smärta med defaultvärden. Vi har justerat detta till 1-2. Liknande för andra värden också...

En modul som du lägger in i editorn. Som figgehn säger, upp till OP-skaparen att använda eller inte...
Mer realism gör spelet bättre. Jag säger absolut ja, såvida det inte är på tok för buggigt. Smile
Hellre att det är "för lätt" än att det blir en börda och för buggigt. Sist som Totte säger; tittade vi på det och då var det mycket bugs och flertal saker som inte funkade. Det ska vara möjligt att spela i större MP miljöer där numera 30+ spelare kan lita på att det fungerar. Håller helt med att det som vi har nu är "light" och inte avancerat eller utmanande, visst går det att ställa så att det kan användas bara för medics osv.. men ändå.

Jag får slita med mig Totte igen så får vi kolla över lite varianter som finns, för det finns ca 3-4st olika som uppdateras då å då. Det gäller att hitta en som känns solid nog att kunna förlita sig på.
Stay frosty !
När det väl fungerar... CSAR med PJs o blackhawks! Grin Grin Grin
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
SFP Medical Chain! Pfft

men seriöst, vet inte om funkar i arma3, vore kul pröva.. får väl slänga ihop ett test med det.