Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Slutsats
Fullt krig råder mellan CSAT och NATO. Svensk utlandsstyrka är på plats som FN-trupp för att understödja NATO med ANROP specialförband.
Uppdraget är enkelt, slutför de uppgifter som vi får av NATO OPCOM under operationen.

Nulägeskarta
www.deepsix.se/pub/slutsats.jpg


Personal & Utrustning
4x Skyttegrupper
2x Helikopterbesätting
2x Attackflygare

Helikoptrar (Transpport & Attack)
2x Attackflyg (Utlånade A10or)
2x Leopard MBT (Kuma)
4x Patria
2x Transportfordon

Mods
CBA
JayArmaLib
ACRE
ALIVE (0.6.0) Måste vara senaste
SFP
Clientside Mods OK

Features/serverscripts
BTC Logistics - Häng saker under helikoptrar (Mohawk, Hkp9)
IgiLoad - Lasta saker i lastbilar
CWS_Injury - Revive
AIS - Active Tank Defence typ Trophy
GVS - Servicestationer för flygplan, helikoptrar och fordon
TPWCAS - AI förbättring/suppression
Tredje person perspektiv upplåst i fordon
Patriorna har ammo för SFP
Grupp och plutonchefer kan peka med bollar och ringar
45 sekunder respawn på alla fordon

Testning
Uppdraget snurrar på Anrop Testserver - Magoo (hejsna) som vanligt.

Jag skulle bli väldigt glad om ni hoppade in och testade och talar om vad ni tycker om dels uppdragens utformning i helhet, svårighetsgrad, funktionalitet som t.ex. logistik (lasta fordon, helikopterlyft, fastrope m.m.) då jag kommer från en annan spelgrupp så vill jag hitta en mix som fungerar för oss här på Anrop. Jag försöker använda samma "features" i alla mina uppdrag så folk vet vad de kan förvänta sig i hur spelvärlden fungerar, men innan jag ger mig i kast med att göra mer officiella OPs så vill jag veta vad vi gillar på Anrop.
Magoo bifogade följande bild:fil:
anropslutsatsaltis.pbo [889.49kB / 483 Nerladdningar]

Redigerat av Magoo den 2014-04-03 08:49
Om ni blir kickade från servern så beror det troligen på en ouppdaterad Alive.
Är detta sådant man bara hoppar in på och spelar eller? Tror du skulle få rätt många spelare om du sätter upp det som officiellt OP på en bestämd tid. Smile
Operationen är byggt för en pluton men en grupp kan säkert ha en hel del skoj eftersom det finns trupper över hela Altis och uppdragen som kommer in från NATO OPCOM är mer åt SOTG än reguljära trupper.

Anledningen till att jag inte lägger upp dessa som riktiga OPs är att jag vill ha feedback på funktioner och svårighetsgrad dels då jag inte har spelat så mycket med Anrop än och vet vad vi gillar, behöver eller är vana vid och dels då mina uppdrag verkar skilja sig en del rent tekniskt.
Var inne och lekte lite. Liiiiiiite lurigt att lyfta med herkules från där dom står. Smile
Tack för påpekandet andvik, det slutade med att jag plockade bort Tp84Shockrna då de är för motorsvaga för att lyfta från den korta grusbanan ändå...

Kan förtydliga också, all personal som har en 148a kan kalla in AI CAS och Transport (helikoptrar). De nås genom att "binda" Configure -> Controls -> Custom Controls 20 till en tangentbordsknapp, detta är f.ö. ALiVE Menyn, varifrån du även når Nametags och View Distance.
Jag öppnade en slot för helikopterpilot då vi kan behöva snabbare logistik än lastbilar när vi väl tagit oss fram till stridslinjen. Även en attackflygare har lagts till så vi kan få upp en A164 i luften.

OBS flygplan "spawnar" inte AI i detta uppdrag, dvs du kan flyga över hela kartan utan att se en enda gubbe. Detta då jag vill att flyget ska arbeta tillsammans med markstridskrafter. Endast spelare på marken och i helikoptrar "lockar" fram AI på kartan.

Glöm inte att binda Custom Control 20 till en tom knappför att få tillgång till ALiVE-menyn i spelet (Nametags och View Distance).
Det gick allt att lyfta med TP84, men det tog några försök, ett jäkla krånglande för att vända och en del trixande med flaps.
äntligen någon som begriper alives kapacitet, har du civilian population igång?
---------------------------------------------------------
Bug #351: Can hear dead people.
Japp, Civ och Convoy Grin