Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Orange State 2 (trailer)

Citera

Masterchief461 skrev:

Citera

Nikke skrev:

Citera

Masterchief461 skrev:

Citera

SkaGGet skrev:

Alltså, behovet av helikopter måste ökas till praktiskt också. Dvs måste ta med helikoptern mera i spel än som gjordes. Så har en lösning på att via helikopter så kan man slå upp en FOB tex.. få in mera logistik och spel än bara flytta fordon även om det är en härlig feature. Så förvandla helikoptern till en logistikenhet vore bra tror jag.

Antal spelare, kändes 1pilot och 2crewmen för lite ?

Tycker nog att det skall vara 1 pilot, 1 co-pilot och 2 crewmen...


Tyckte det upplägget vi körde sist verkade bra. En pilot, en andrepilot/navigatör och en skytt.

Nja, bättre att ha 1 gunner på vardera sida så man kan skydda bägge sidorna hela tiden istället för att skytten skall behöva byta plats hela tiden...



Tur att du inte behöver vara i helikoptern då Pfft
Dom tycker det är roligt att köra som dom gör, så jag låter dom köra precis så Smile
Stay frosty !

Citera

Nja, bättre att ha 1 gunner på vardera sida så man kan skydda bägge sidorna hela tiden istället för att skytten skall behöva byta plats hela tiden...

Blir lätt långtråkigt, vilket syntes på något OP för en eller två månader sedan. Ena skytten har inget att göra 50% av tiden eftersom man alltid borde ha ena sidan fri från fi. Om en Blackhawk/Chinook ska ge eldunderstöd så flyger man i cirklar runt målområdet. Därför är det rätt bra att ha bara en skytt som kan byta sida. Action hela tiden!

Om man flyger in i en LZ, med en Chinook, och behöver skjuta åt både höger och vänster gör man fel :3
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Ähh gör som i de gamla bill & ben böckerna. 2 mot 20!? vi omringar dem!!!
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Förra orange state var lätt bland de skönaste op:en, så har avsikt vara med och gärna som gruppchef men min 148 får alltid strul med att sända så lite osäker. Tar en förarslot så länge, vill någon vara signalist åt mig så byter jag till gruppchef.
granQ som gruppchef så har du även via HighCommand ett antal AI soldater som du styr, mera krig incomming =)
Stay frosty !
alltid gillat "OFP" styrningen mest faktiskt.. men får väl göra ett försök då Smile
La till AGM i addons nu, glömde bort den helt Smile

Vi kör igång klockan 1800, sen under tidens gång så får vi jämna ut grupperna beroende på vilka som kommer i strögrupperna.
Stay frosty !
Tror jag kommer men är inte helt säker för, kanske inte vet hur man gör när man ska logga in med alla i själva spelet :(
Skägget, A3MP 1.4 länken fungerar ej ! Linka ngn ny Smile)
" Train as you fight "
Ja verkar som alla torrent länkar som finns är outdated.. Så får länka till Armaholic igen då, så får man ta den fil som passar en bäst.
Stay frosty !
Jag tackar för denna omgång, verkar blivit väldigt uppskattat och lite att ta till sig att ändra på tills nästa del; Slutdelen i det hela Smile

Ska ta i början på veckan och redigera filmen ifrån när jag såg över era dåd, hoppas ni ser fram emot det också..

Annars, näst-nästa helg; 29juni.. börja peppa !
Redigerat av SkaGGet den 2014-06-15 22:42
Stay frosty !
Missade debriefen igår så drar lite här.

AGM sjukvård..
riktigt riktigt nice, börjar bli mer och mer fan av det. Dock marks det att vi måste planera/agera mer annorlunda.
Det går åt mer bandage än ammo vid anfall.. 40 första förband går åt riktigt snabbt. På sikt kanske när vi kör SFP att sjukvårddsväskan kommer med rejält med förband. Will look into it.

Zeus game master,
Jag har uttryck vad jag känner men jag gör inte OP's själv så får väl göra det.. men en bil som kör fort är inte kul annat än för gamemastern. Det är så standard .

Revive script,
fungerade riktigt bra för mig, spawnade alltid i bilen där gruppchefen satt vid respawn. Kanske lite enkelt men föredrar över kaos som varit tidigare.

"Tid till anfall".
Överlag tycker jag det gick riktigt bra men stämmer in med vad Giant brukar säga. Plutonschefen skall vara med i striden. Tycker gruppcheferna gjorde ett bra job, även om jag vet att Hagel fick kämpa för hålla koll på mig.

Lite mer "självstyre" önskar jag dock, vi sitter i en fabrik, kommer en btr60 och under 10 minuter händer typ inget. Våga ta för er, jag var sjukvådare och sprang plockade ett GRG. Missade så klart men kände mig som den enda under ett bra tag som inte stod i en cirkel runt lastbilarna och var helt handlingsförlamade. Prio är: Överleva,Bekämpa fienden, lyssna på gruppchefen.. alltid i den ordningen. Förhoppningsvis leds grupperna så det inte blir en motsättning i det hela.

Ledarskap

* Leda utifrån karta.. t ex vi sitter under beskjutning, kan inte röra oss ur skydd. Plutonschef sitter 500 meter bakom och ger order "gå fram till punkten x på kartan".
* För mycket ledarskap, t ex när vi skulle från staden västerut och började åka österut...

Tex
Bra ledarskap: Halt, första bil, gör helt om och övriga följer efter.
Ledarskap för dölja misstaget: Fortsätt österut, därefter norrut, sen västerut.... "it was all part of the plan"
Gårdagens ledarskap:
Plutch: "alla gruppchefer, gör avsittning och kom till mig"
1 minut senare är två av 3 där.
Plutch: "jag har gjort bort mig..."
1 minut förklaring.. sen dyker sista gruppchefen upp.
Plutch: "ok, alla här, jag har gjort bort mig vi skall österut...". + lång förklaring kring vad nya uppgiften är, vad vi tänkt, hur vi känner osv.. en massa orelaterat helt enkelt.


Tror tog 5 minuter att vända om gruppen och dessutom var vi stillastående (mortar, anfall?) hela tiden.. något som hade bara krävt ett "första bil, sväng vänster".
Orkar inte citera-koda texten så blir lite baserat dina topics.

AGM sjukvård..
riktigt riktigt nice, börjar bli mer och mer fan av det. Dock marks det att vi måste planera/agera mer annorlunda.
Det går åt mer bandage än ammo vid anfall.. 40 första förband går åt riktigt snabbt. På sikt kanske när vi kör SFP att sjukvårddsväskan kommer med rejält med förband. Will look into it.

- Ja jag vart förvånad själv hur mycket som gick åt. Trodde att 50st bandage i en låda skulle räcka med en 15mana spelgrupp.. men det räckte knappt halvvägs. Så fick serverside addera flera i lådan.

Zeus game master,
Jag har uttryck vad jag känner men jag gör inte OP's själv så får väl göra det.. men en bil som kör fort är inte kul annat än för gamemastern. Det är så standard .

- Är det något som är standard så är det ditt otycke till Zeus och mitt svar är som alltid " du behöver inte spela på mina ops, ingen som tvingar dig ".

Revive script,
fungerade riktigt bra för mig, spawnade alltid i bilen där gruppchefen satt vid respawn. Kanske lite enkelt men föredrar över kaos som varit tidigare.

- Sen behöver jag nog lägga till lite tid också, såg på Figgehns video att det var mer eller mindre insta-spawn; vilket var lite väl.. så en liten väntan iaf på minuten eller nått iaf.

"Tid till anfall".
Hagel fick kämpa för hålla koll på mig.

- Aldrig sett så mycket "jag struntar i min grupp" / Rambo stil på länge, förvånad att se ditt namn som låg ensamt där framme

Ledarskap
- Jag tyckte det gjordes bra ifrån Nikke. Det var inte så mycket micromanage spelande, utan mera lös uppgiften i området. Tycker absolut inte att en plutonchef behöver vara ute i fält utan kan sitta i en FOB och äta bullar så länge han har folk som löser uppgiften i fält. Visst kan det lätt bli att plutonchefen då ger ut order om att ta område där område är omöjligt tungt bevakat eller massor med FI, men då är det ju stor vikt att Gruppchefen informerar och gör en egen bedömning på läget, en egen rapport där man ger bra ideer på hur man kan hantera situationen och invänta svar ifrån Plutonchefen. Tror att det blir lätt hänt att man detaljstyr om man är mitt i smeten av kriget och att dör man så blir ordergivningen lite stel fort.
Men som med mycket; ena stunden tycker folk om detaljstyr, andra gången inte..

Stay frosty !
Hej Hopp!

Hade massiva problem med att få det att fungera.
Har flyttat min spelkatalog så kanske har utrymme att köra med launcher istället för play with six.
Var tråkigt att inte kunna vara med.
Bättre lycka nästa gång, drar visserligen på semester vecka 27 och är då borta från spel i fem veckor. Shock
Mod, kraft och spänst