Visa ämne
SetObjectTexture
|
|
Publicerat 2009-07-01 23:47
|
|
Med SetObjectTexture can du i dina missions byta texturer på fordon och andra saker. Fungerar dock inte på Gubbar så vitt jag vet. http://www.hoogin.com/ARMA2/1.gif http://www.hoogin.com/ARMA2/2.gif http://www.hoogin.com/ARMA2/3.gif Dock kan man inte ändra normalmapping och så men det kan vara användbart när man kanske vill ha några coola loggor på helikoptrar. Utan att behöva fixa en moddad moddad modell eller config fil. Jag hämtade orginal texturen och ritade på den och sen sparade jag den som jpg och sen skrev jag "this setObjectTexture [0,"namn_på_bild.jpg"];" i init fältet på hmmwv:n. på vissa fordon tex kan man ändra nummret för att ändra vart texturen ska placeras. Kom ihåg att ha bilden i samma mapp där banan är sparad. Hämta orginal texturen här http://www.hoogin.com/ARMA2/hmmwv_bod...ody_co.jpg för dem som vill prova men inte orkar packa upp den själv. |
|
|
|
Publicerat 2009-07-02 14:07
|
|
har du koll på vilka fordon som helt går måla om med detta system, antar inte gäller alla. Mi8, mi17 vet jag.. men thats it. |
|
|
|
Publicerat 2009-07-03 15:09
|
|
skulle man kunna få en guide till hur man ska göra för att tex lägga in en logga på ett fordon? | |
|
|
Publicerat 2009-07-03 15:37
|
|
Hoogin skrev ju det i början men försöker la göra mer pedagogiskt. 1) Skapa ett mission med en hmmwv tex och spara. 2) Gör en bild, spara i mappen där missionet ligger 3) I editorn skriv: this setObjectTexture [0,"namn_på_bild.jpg"]; I visa fall kommer detta påverka camo, i andra fall bara en bild och på några inte funka alls, beror på hur fordonet är definerat. Du kan även pröva att ändra siffran i [0,"namn_på_bild.jpg"]; till 1, 2 osv för att påverka andra delar. |
|
|
|
Publicerat 2009-07-05 22:52
|
|
Har bara provat ett par fordon. Så jag har inte så stor koll på vilka som fungerar och vilka som inte gör det. | |
|
Gå direkt till forum: |