Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Triangeldrama

Citera

Axelius skrev:

Det gjorde du inte, du gjorde något mycket värre...

Citera

Masterchief461 skrev:

Mmmmm... Pansarvagnar....

Vet, jag försökte rätta mig själv, så jag ändrade på texten, men folk bara fortsatte...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Kallar det vad jag vill...


Kanske inte det mest diplomatiska svaret där, speciellt innan din ändring Wink
vi är hemskt besvikna på dig chief...
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Tyvärr har verkliga livet smygit på. Jag kan ej närvara.
Hoppas ni får det skoj.
Altså, det kan ha varit jag!
tycker vi sluta vara så hänsynsfulla med folk som inte fixat addon.. kör igång 20.00. De som inte fattar att man bör fixa saker innan liret börjar, får väl missa 30 minuter av spelet istället för att 90% skall sitta vänta 30 minuter och vänta på de.

Op Ceasar Quarters kommer starta 20.01.. om så bara är 2 pers inne på servern, I don't care.

EDIT. Jag hoppade ut efter 40 minuter när vi ännu inte hade kommit igång och mitt fordon inte ens hade ammo.. kändes inte som skulle bli så givande efter det.
Redigerat av Granquist den 2014-08-17 20:58
Håller med GranQ till 100%
i.imgur.com/uMcblVN.png
Redigerat av Tomten den 2014-08-17 21:41
Förstår dig helt granq. Att fordonen inte hade ammo borde jag kollat tidigare, men det var helt oväntat då jag inte har kört något som rört de funktionerna av spelet och bara spawnat in fordonen i editorn som vanligt.

Kommer gå igenom uppdraget nu i veckan någon gång och försöka se vad fan det är som strulade med det.

Stridsfordorna då? Fuck if I know...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Och igen...
i.imgur.com/aZjfsl1.png
Men va fan, om någon bara kan förklara alla olika fordons sorterna så man slipper bli mobbad för att man säger en liten fel sak skulle det vara fantastiskt!
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Det blev ju länkat...

Citera

Masterchief461 skrev:

Men va fan, om någon bara kan förklara alla olika fordons sorterna så man slipper bli mobbad för att man säger en liten fel sak skulle det vara fantastiskt!


OBS att jag bara tar upp gammal utr här, dvs inte T-90, BMP-3 eller BTR-90.
Ryska stridsvagnar

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/T-34-85_g%C3%B3ra_RB.jpg
T-34/85
Notera att chassit ser ut som en sne låda med stort avlångt cylindriskt torn, bränsledunkar på sidorna.
T-34 har större silhuett än T-55 och T-72 serien då Ryssland efter andravärldskriget valde att ha så låg silhuett som möjligt på alla deras fordon som du kommer att se nedan.

T-55
fc01.deviantart.net/fs71/f/2013/140/c/2/t_55_by_brazilian_soldier-d660d9e.jpg


T-72 utan ERA:
www.harcjarmuvek.eoldal.hu/img/picture/15/t72.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Finnish_Army_T-72_Ps264-202_side.jpg
www.tfw2005.com/boards/attachments/transformers-fan-art/27422162d1393564196-transformers-reboot-vehicle-picks-e1994.6_-tank-t-72-m1_german-democtratic-republic-army_20-january-1994_4697-g3.jpg

T-72 med ERA:
www.rusarmy.com/photo/bron0/tnk_t-72/tnk_t-72s%20003.jpg
www.army-technology.com/projects/t72/images/t-72_3.jpg


överkurs men ERA är tilläggsplattor för att motverka pansarspräng (engelska: HEAT) som nästan alla ryska vagnar har utom väldigt gamla eller exportvarianter.

Det kan vara svårt att se skillnad på T-72 och T-55 om man är ovan men T-72 har länger chassi och annan utforming (silhuett),
frampansraret på chassit är mer slopat och tornet sitter lite längre bak på T-72 än hos T-55.

Det finns även en T-64 / T-80 serie som ser väldigt väldigt lik ut T-72, Det är oviktigt att kunna skillnaden om man inte är MÖP.
-------------------------------

Ryska stridsfordon (strf): (eng: infantry fighting vehicle eller IFV)
BMP-1:
data3.primeportal.net/apc/robert_de_craecker/bmp-1_east_german/images/bmp-1_east_german_013_of_131.jpg
Notera 73mm kanon som kan skjuta spräng eller pansarspräng. Vissa versioner har en PV robot som man styr manuellt.

BMP-2:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/BMP-2_military_parade_rehearsal.jpg

Samma chassi som BMP-1 men med ett annat torn, största skillnaden är att man har bytt 73mm kanonen mot en 30mm akan (automatkanon / autocannon)
Även den här brukar ha PV robotar.

Samtliga BMP är amfibiska.


-------------------------------

Skyttefordon / Pansarterrängbil ( patgb ):
BTR serien, Väldigt ikoniskt utseende men avlång, låg silhuett och många hjul (oftast 4 på vardera sida)

BTR-60, 70 och 80 är väldigt lika varandra i utseende och det är därför överkurs att kunna skillnaden, de har 14.5mm TKSP (tung kulspruta)
Ex:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/BTR-60PB_DA-ST-89-06597.jpg
www.generalequipment.info/BTR-70-1.jpg
www.military-today.com/apc/btr_80_l2.jpg

Även dessa är amfibiska. De har inte PV vapen.
Redigerat av xealot den 2014-08-18 19:32
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Poängen är att det finns inget som heter pansarvagn, det heter stridsvagn om man vill vara korrekt.

Bonuspoäng ifall du lär dig att det heter robot och inte missil.

Anrop MÖP-squad, signing off.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Vi har stridsfordon 90 och pansarbandvagn 302 i Sverige. Men finns det någon rysk pbv? *troll MÖP*
grundregel, pansarvagn existera inte, resten kan man kalla stridsvagn / pansarfordon Grin
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Jag håller mig till tungt och lätt fordon. Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

granQ skrev:

Vi har stridsfordon 90 och pansarbandvagn 302 i Sverige. Men finns det någon rysk pbv? *troll MÖP*


MT-LB, även kallad Pbv 401 i Sverige.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Soviet_MT-LB.JPEG
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Sen fanns ju 502 (BMP), men de är ju sålda vid det här laget.
Pbv 501* If you gonna MÖP, you have to really MÖP.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg