Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Datasupport
tjena mors allihoppa!

var rätt längesedan jag var aktiv, nätagget dog för några månader sedan och uppgiften att lösa det hela har väl släpat efter lite.
men nu har jag iaf köpt ett nytt agg, något kraftigare och bytt....men nu startar inte datorn ist av någon annan anledning.

När jag kopplar in allt (ja på rätt sätt), så händer inget.
när jag kopplar ur CPU, så startar den på så sätt att fläktarna drar igång, hårddisken börjar snurra, kommer dock ingen bild till skärmen, så den bootar inte upp helt.

börjar få slut på ideer nu, speciellt på ork... vill få igång den så man kan få spela på riktigt igen.... funkar inte längre med warthunder på low graphic... måste få lite arma xD

tacksam för alla svar!
det heter dator!!!!!! data är informationen i en datorFacepalm men vilket grafikkort har du??? prova att kör på processorns integrerade grafikkort och kolla om det kommer någon bildSmile
Får jag skriva det här?
grafikkortet är ett AMD 6870, men datorn startar inte om CPU kabeln är i.
Prova med ett annat moderkort, fast med samma grejer i som du har nu. Fungerar det är ditt nuvarande moderkort toast. Fungerar det inte är det troligtvis din processor.
mjo försökte undvika de alternativet då jagi nte har reservdelar utan att beställa^^ ska testa processorn i kompisens dator (lättare än att testa nytt moderkort) och se om den startar där, för isf är det ju moderkortet
Kort och gott, om ditt nätaggregat dog/kortslöts, så finns det risk att fler saker i din dator också har gått sönder.

Men en enkel sak du kan pröva först:
Hur många bildskärmsportar har du på ditt grafikkort? Har du testat de andra portarna?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
kan det var sladdarna som är fel, testa att byta dom, hade ett liknande inte för så länge sedan
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
asså kablarna inuti datan
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
matheez!!! datorn heter det väl ändå? Vad jag vet är det svårt att sätta kablar på en massa ettor och nollor
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Varför har du och Linda blivit sådana grammar nazis på sistonde?
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
jag skrev data för att jag tänker inte skriva ett längre ord när data är ett ord som kan användas för en pc i vardagligt språk
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
grammatik nazist* chief... det gjorde du med vilje
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Vad var det som jag gjorde med flit? Jag frågade honom bara en simpel fråga...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
"grammatik nazist* chief... det gjorde du med vilje" "grammatik nazist*" grammar nazi är engelska.......
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Fast jag har alltid sagt "Grammar Nazi", jag tänker liksom icke på det när jag skriver eftersom det är det som jag normalt brukar säga... Varför spelar det någon roll om det är på Svenska eller Engelska? Grammatik finns i Engelskan också, om du icke redan visste...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Låt oss sätta punkt på denna diskussion innan den helt spårar ut.
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Fast det är helt godkänt att säga grammar nazi.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg

Citera

matheez skrev:

jag skrev data för att jag tänker inte skriva ett längre ord när data är ett ord som kan användas för en pc i vardagligt språk


Nej, data och dator är olika saker.

Skriv ihop förfan! Det ska vara: Grammatiknazist, men på Svenska låter det mycket bättre att säga "språkpolis".

Snufflan, sluta använd det högtravande ordet "icke", det sticker i ögonen då din stavning och meningsbyggnad är såpass undermålig.

media.tumblr.com/66c018908a2e8f4b9a54ad569684fe17/tumblr_inline_n6vtxobJoz1rq29x2.jpg

Citera

matheez skrev:

kan det var sladdarna som är fel, testa att byta dom, hade ett liknande inte för så länge sedan

Visst, det är ju inte en omöjlighet, men det finns kretsar i datorn som är betydligt svagare än de kablar som kopplar dem. Så, om en kabel är sönder så är något mer förmodligen det också.
Har du någon datorkunnig i din vänskapskrets? Nördar gillar att pilla i datorer! Cool
Om vi säger så här: har nätaggregatet gått sönder och datorn slutat funka, då kan det också vara fel på näst intill vad som helst som sitter i datorn. Nätaggregatets krascher är ingen hälsosam sak.

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
för mig pajade psu medans den var urkopplad det var nog därför endast kablarna var sönder i min, förstår att mer saker kan blivit sönder ifall den var inkopplad någonstans
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to