Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Nytt spel ihop, lördag 19.00 (Life is feudal)

Citera

granQ skrev:

ungefär så spelet var också, men klart värt 300 kr. I am addicted Smile

Lite tråkigt gå in på servern bara och se att andra har lyckats bygga stor mur, massa hus osv under lilla tiden jag sov?


-- Welcome to MMO world, young one... when you sleep, people level, when you work, people build stuff, when you try hitting on girls, people are still in the game make more awsome stuff then you did IRL Pfft
Stay frosty !
därför tror att jag tänker undvika MMON.. och hellre kör "64" spelar versionen, med egen låst server.

Gärna dock med flera grupper som vi känner/lär känna, så anrop är på en del av kartan, enhetz på en annan osv.
ENHETS COMMUNITY !! Grin



Stay frosty !
Och våra eviga fiender i SSG bor på andra sidan bergen vilka vi skickar ständiga räder mot!!

Nu blev jag nästan lite sugen.. Wink
tror vi får hitta annan grupp, verkar inte vara så mycket aktivet där borta.

Vore jättekul om vi fick ihop en egen server med typ 10-15 från anrop plus 4 såna grupper till, finns ju ett par olika gäng där ute. Måste ju vara lite storlek men inte för stora eller för små.
Spelet ser tillräckligt kul ut för jag vill testa och starta upp min server, men det får vänta! Och när jag väl startar så har alla redan gått vidare. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
afterwork ikväll så kommer inte in, men en representat från York byn kom och hälsa på. Skickade med honom 1 thick leather så nu står de i skuld till oss. Just like we wanted Wink
Va men nu kommer du ju halka efter i level granQ, du kommer aldrig komma ikapp.
Får väll börja med att varna för att här kommer nästan en liten novel...

Nattens upptäcks färd gav en del även om jag tror att febern gjorde så jag hallucinerade att de var älgar överallt.
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/resan.png
Klicka för att få större

Av ren nyfikenhet bestämde jag mig för att ge mig av och titta lite på resten av ön vi spelar på.

Jag startade utanför portarna till våran lilla by[1] och begav mig söderut genom dom ljusa och trevliga skogarna där små gläntor omges av stora mäktiga ekträd.
Dessa små gläntor sitter nästan ihop och bildar en naturlig väg söderut genom de centrala delarna av ön innan de bergsmassiv som täcker delar av den södra halvan av ön börjar ta över och reser sig tvärt ur skogen. På en av högsta av dessa toppar ligger en mäktig borg[2] med bastanta murar och en port utav järn. Men en modig och skicklig klättrare kan ta sig upp för den norra sidan av berget där ingen mur skyddar. Borgen som måste va byggd av jättar någon gång innan människorna kom till denna värld och går som en halvmåne från öst via syd till väst med en port i väster. Innanför dess murar finns de odlingar och tecken på att viss byggnation. Under min vandring såg jag inga tecken på några drakar som vissa okunniga bönder runt sjön har pratat om.

Efter denna mäktiga men samtidligt lite kusliga plats var de skönt att komma ner i dom stora och vildvuxna skogarna som täcker stora delar av de södra höglandet. här står träden ibland så tätt att man tvingas gå flera meter åt sidan för att ta sig fram mellan deras stammar. Efter att först ha vandrat ner genom den dalgång som sträcker ut sig söder om drakberget så korsade jag kullarna vid kusten och snubblade på ett ensligt och ej färdigbyggt fiskelägger.[3]
Efter att ha stått på stranden och kunnat konstatera att de inte fans några andra spår av bebyggelse efter kusten svängde jag in bland kullarna och åsarna igen och hade strax snubblat över en by[4] väl dold i en sänk. Här fanns tecken på omfattande aktivitet och spår av gruvdrift i åsarna. 3-4 hus låg tätt inpå varandra i botten av sänkan.

Efter att ha lämnat byn bakom mig bestämde jag mig för att fortsätta mot öster då jag hört rykten om att de här skulle finnas en by. Mycket riktigt hittade jag den snart på ett stort öppet fält[5]. 3 små hus men tecken på att fler var under byggande och ett omfattande område som såg ut att va under uppodling. Även här fanns de spår av gruvdrift även om de är osäkert om de fanns någon malm i området. Därefter fortsatte min resa mot öster ut på den udde som sträcker sig ut från den södra halvan av ön. Här fan jag orörd skog med ett rikligt djurliv och inga tecken på att mänsklig bebyggelse eller aktivitet.

Jag påbörjade vandringen norrut genom att först ta en avstickare in i dom lite mer höglänta områdena på jakt efter nya spår men även här gick jag tomhänt då även detta område är orörd vildmark. Vandringen upp efter kusten var händelselös även om jag såg några djur som betade på slätterna. Men strax efter att jag passerat Ön så fann jag nedhuggna träd[] och spår av att någon försökt att överleva vid kusten. Uppiggad av detta fortsatte jag längre norrut utan att hitta mycket innan jag kom ut på den nord östra delen av kartan där jag återigen hittade tecken på att någon försökt överleva. Fällda träd och en smältugn.

De var de sista spåret av mänsklig aktivitet på en ganska lång stund medans jag vandrade genom de norra delarna av kartan.
Jag passerade visserligen ensamma gården där Caprifol slagit sig ner och börjat odla men annars var markerna öde och vilda med älgar och vargar överallt.
Slutligen hittade jag ett ensamt nedhugget träd[8] men vem som gjort de eller var personen sen tagit vägen vågar jag inte spekulera i.

Min resa gick söderut genom dom västra markerna och förbi järnberget ner mot bukten. Där en stund innan jag nåt havet fan jag återigen nedhuggna träd[9] vilket fick mig att röra mig ner till havet för att leta efter en boplats. Men de var först när jag kommit ner till den udde[10] som sträcker sig ut i bukten från norr jag hittade den. Några stockar framdragna runt en lägereld och en på började smält ugn. Nu stod valet mellan att återvända till byn eller att fortsätta efter kusten. Då de fortfarande var dagsljus bestämde jag mig för att fortsätta ner efter kusten för att se om de fanns något. De var en ganska enformig resa genom en ödemark där endast jätteälgarna och deras alltid närvarande vargar fanns.

Slutligen svänga jag in bland kullarna för att undersöka några högt belägna gläntor ihop om att hitta en boplats eller två. De var inte en händelserik vandring. Skogen var tätt och gläntorna små. Och inte heller här bodde de någon. jag kom slutligen ut vid den södra kusten igen. Och när jag tittade österut fick jag syn på några stockar och en lägereld[11]. Från denna lägerplats tyckte jag mig se tecken på att någon grävt en bit in i skogen där en av dom många åsarna i söder gick. jag rörde mig närmare och hittade ett gruvhåll som var ganska djupt in i berget. För att se bättre klättrade jag upp på åsen och snubblade ner i en by på andra sidan[12]. Denna var en ganska välbyggd plats upplyst av en lampa men inga tecken på att någon var där kunde jag se. Jag bestämde mig för att undersöka den udde som sticker ut i havet mot söder vilket jag även gjorde utan att hitta något mer innan jag började vandra tillbaka norrut på toppen av åsen.

Jag vandrade tillbaka genom höglandet med sikte på slätt byn[13] ihop om att hitta något jag missat första gången jag passerat genom området. Även om jag inte hittade något mer så kom jag fram till byn denna gång från väster där jag stötte på en bybo som var mycket vänlig och trevlig trots att han kallade sig Big Angry Berd. Efter att ha pratat en stund med denne så bestämde jag mig för att återvända hem till byn så jag drog mig norrut in i skogen där jag tillbad den stora Anroparen[14] ett 10 tal gånger innan mina böner besvarades och jag fan mig vara tillbaka i byn redo för nya äventyr.


Samt kartan över Anrops värld i Life is Feudal
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/Anropia.png
Klicka för att få större
snyggt! Smile
För version 2:

Skogsbyn = York
Järn berget = Järnberget
Drak berget = Drakberget
Dal byn = pratade med dem, de skall komma med namn.. Kattegatt var ett alternativ.

Kan inte Agenta döpa sin gård.. ensamma gården låter lite tråkigt.
Vill hon odla vin föresten så kan jag bjuda på en vinpress.
Hur många är ni som spelar?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
jag, grip, grip's flickvän, RPG, Armadur, vort och zip har skaffat men vet inte om han är up and running..

sen finns ett gäng som kallar sig York och ett annat gäng.
Är det en Anrop-server eller en annan publik server?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Är det en Anrop-server eller en annan publik server?


Öppen server. Vänta tills serverlistan laddar färdigt, sen kan du sortera alfabetiskt. Servern heter Svenskt Stahl.

Citera

Armandur skrev:

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Är det en Anrop-server eller en annan publik server?


Öppen server. Vänta tills serverlistan laddar färdigt, sen kan du sortera alfabetiskt. Servern heter Svenskt Stahl.

Antar att jag först måste ha spelet? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

Armandur skrev:

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Är det en Anrop-server eller en annan publik server?


Öppen server. Vänta tills serverlistan laddar färdigt, sen kan du sortera alfabetiskt. Servern heter Svenskt Stahl.

Antar att jag först måste ha spelet? Smile


Jo, det skulle vara en fördel Pfft
man blir ju intresserad av att nästan köpa det Grin
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to

Citera

matheez skrev:

man blir ju intresserad av att nästan köpa det Grin

När man läser vad de skriver, så ja. Håller fullt med dig!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
vem fan är TungurKnivur?? han har claimat vårt warehouse Sad