Visa ämne
 Skriv ut ämne
Wamako 2.0
Har fått igång alla verktyg, gjort alla inställningar rätt på wamako så nu är det bara att bygga som en tok.

Tycker ni jag skall fortsätta med bara a3 objekt eller skall jag även lägga in arma2 saker från takistan?
Beror på, ingår de i Arma 3 eller behövs moddar som AiA?
Om möjligt, A3. Tycker att ju färre moddar som krävs, desto bättre. Men eftersom det inte är speciellt svårt att installera moddar, så är jag inte heller speciellt emot det. Används inte förresten AiA för Sturkö? I så fall, kör på! Släng in allt du kan få tag på (som passar in, så klart)! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ah frågan är egentligen AiA eller ej..

Känns som svårt komma bort från det på Sturkö/Rosö pågrund av brist på modeller som är lämpliga från arma3. Alla hus är så.. grekiska.

och om man ändå måste ha AiA för rosö kanske lika bra att ha det för wamako.. å andra sidan vet jag många som uppskattar att inte behöva ha det nedladdat. Bornholm klarade sig t ex på att inte använda den (dock mängder med modeller inbyggt)
Det var det jag menade med "AiA för Sturkö", om det nu redan används så känn dig inte begränsad, utan använd det med fördel. För det vore värre i min mening att dela upp öarna i två grupper, med AiA och utan AiA.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
"Alla hus är så.. grekiska."
Ja.. Blekinge skärgård. Sveriges Grekland. Känner väl alla till Wink

"Bornholm klarade sig t ex på att inte använda den"
Det är väl just pga att alla de AiA sakerna är inbyggda. Är en del klagomål om det i Forum-tråden.

Slutsats: Om öarna inte blir superstoraultrakrävandemegadelux så kör med det inbakat (så som Bornholm alltså) då slipper folk tanka massa andra saker om man bara vill leka med sverige.

Annars är ju AiA-TP något som man i princip SKA ha installerat så det är ju egentligen inget större bekymmer.