Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
ArmA2: Distant Conflict
Kommer SFP till ArmA2? Ja det är nu tanken. Med denna posten lämnar jag över "sfp taggen" till Stiltman för arbete i ArmA 2.

Målsättningen till att börja med är Distant Conflict innehållet som släpptes till ArmA 1. Tillstånd sökes nu hos dom som gjorde SFP grejer till ArmA 1.

Så för alla som vill göra moderna svenska enheter, vapen, fordon, soldater eller objekt så rekommenderar jag att ni slår er samman med Stiltman och subroc.

PS. Anrop:are kommer naturligtvis vara med och beta testa..
Redigerat av Granquist den 2009-07-13 16:57
Jag är duktig på att 3D modellera samt att måla texturer.
Jag ansluter mig gärna om det behövs Smile
Intressant! Grin Blir det till att börja om från början eller lite mer av en konvertering? Och är typ denna listan fortförande aktuell?

Citera


Soldater

* Vanliga
* FN soldater
* Special Forces
* För olika klimat (Vanlig M90, Öken, tropisk och vinter)

Fordon

* BMP-1
* Strv 122
* Strf9040 (Grön,Öken, FN)
* Lvkv 90
* Patgb 203 (Grön, Öken, FN)
* Galten
* Galten med kulspruta
* Landrover
* Hkp 15

Vapen

* Ak 5 C
* Ak 5 C med m203
* Ak 5 med SUSAT/ACOG motsvarande
* Ak 5d för besättning
* PSG 90
* PSG 90 öken
* Pskott 86
* Rb 57
* Pistol 88
* Ksp 58
* Ksp 90
* Ag 90
* GRG
* Sjukvårdsväska
* Stridssäck

Vapensystem

* Rb 56
* Rbs 97
* Sa 2




I vilket fall så är jag intresserad av att hjälpa till med texturer. Nu är man iof lite bokad för strandliv och renovering av huset under sommaren, men nog har man några timmar över om kvällarna/nätterna!

Jag kan väl tillägga att det är jag som är Mr. Bravo på Sweclockers som slö-jobbar lite på mina egna m90-texturer när jag väl får tid Pfft Jag delar gärna med mig av mitt arbete eller vad ni nu känner kan användas utav det Smile

i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/screens/NYM90.jpg

Citera

granQ skrev:
Kommer SFP till ArmA2? Ja det är nu tanken.


Så var det bekräftat! Kan man sova lugnt. Smile
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
Ok.. antar att jag lär säga någonting jag med då.. Wink
jag har då hållt på med att grejja i arma och arma 2 nu.. ett tag, mest småpill och ja. eget pulande för att lära sig och testa saker..
och har väll alltid velat se mer svenska saker i spelen.. hehe..
förutsättningen är ju oxo att vi får tillstånd av alla som gjorde saker till SFP och SFPGrinC.. men vi får la hoppas på det..

@Snabel: all hjälp är absolut välkommet, och modellering är väll alltid ett plus. skickar dig ett pm så kan vi prata mer.. Smile

@Tobe: ahh, så det är dina textureringar jag kikade på på swec.. Grin
som det är nu, så blir det en konvertering av SFP: DC.. och den där listan är väll vad som var i det tror jag.. så det är nog en ganska så aktuell sådan.. Grin

@NordicStormtrooper: hehe.. jo, nått ska vi nog kunna få till förhoppningsvis, så du kan sova gott.. Wink
Jag är på. Skulle väl helst jobba vidare med mina terrängbilar 11, 13, 1314 osv. men kan vara med här på ett hörn med modellering. PM:a mig så kan vi höras mer.
föreslår att ta bort Bmp-1 från den listan, dock lägga till Stridsbåt 90 (från Engen, Ugga.. senaste version) och en visby, göra en ny. Kanske något för snabel?
Pbv 302? Helikopter 4&14? JAS 39?
Mitt tips då snabel.. är JAS 39.

Hyfsat enkel modell, passar bra in med det som Stiltman redan planera (moderna enheter) därför hkp4 och pbv302 går bort.

sen finns det folk här som gärna ser mer "80 tals utrustning", inklusive mig själv, men för vara smart och inte "göra allt" så är bättre lägga fokus på dagens försvar.

Hkp14 finns hel del modeller i communityn, tex FDFmod. Bör inte vara omöjligt få till något där.
Jag tänkte mest på att dem fortfarande används i dagens försvar och att det var därför dem var intressanta.
Archer?
tror vi kan sluta sitta önska prylar.. blir inte mer gjort bara för man frågar efter mer. Lycka till Stiltman.. Smile
Här är iaf en riktlinje för hur många polygoner som skall användas till olika objekt

Citera


Weapon models in ArmA 2 have up to 8k polies, Characters up to 10k, and vehicles up to 20k. I assume that is to mean triangles. This information in available on the facts and figures pdf in the press kit section of the official website.
Allt över 8k polies är ett helvete att jobba med. På fordon blir det mer för den räknar in "proxies" (ex. kulsprutor osv är proxies, inte en del av fordonen). Har man mycket mer polies än så blir det ett satans helvete att jobba med när man måste bygga alla LODs och sen mappa textur på skiten
beror jut lite på VAR man har dom också.

Massa polies för göra en cylinder jämnare är ju inte jobbigare att textuera än en med 12 sidor, men som din uh1 med jag vet inte hur många knappar och andra "lösa" detaljer är ju jobbigt... (eller som steelrat's tgb11.. shit med detaljer.. )
Hej, detta låter ju intressant Smile
Jag ska påbörja 3D modellering/animeringsutbildning och jag håller redan på å modellerar och texturerar nextgen saker så jag hjälper gärna till Smile
Kan göra lite vad som, där jag behövs mest helt enkelt.
Kan adda min MSN som står i profil, den som är ansvarig då. PSG90 hade ju varit skönt å modellera om man får välja Smile
Behöver ni intromusik så är jag på, jag är musikproducent och artist Smile
har även Skivkontrakt!Smile
//
Xionize!!

Xionizer Xionizer Xionizer!!!!

Citera

jackpac skrev:
Behöver ni intromusik så är jag på, jag är musikproducent och artist Smile
har även Skivkontrakt!Smile

Häftigt! Har du någonting på internet som man kan få höra av dig? Grin

Citera

Surfer skrev:

Citera

jackpac skrev:
Behöver ni intromusik så är jag på, jag är musikproducent och artist Smile
har även Skivkontrakt!Smile

Häftigt! Har du någonting på internet som man kan få höra av dig? Grin



Jadå,
www.sidechainerz.se dock bara 1 låt där nu, gjorde den snabbt innan vi fick kontraktet, men den gillas tydligen Smile vi håller på med våran debut just nu. Har mer musik på datorn, vid intresse lägg till min msn som finns på min profil..

Smile
//
Xionize!!

Xionizer Xionizer Xionizer!!!!
Modellera är inte min grej med texturera kan jag hjälpa till med och enklare configgande.
Förövrigt fanns det ju någon snubbe på armaholic (svensk) som har en jas 39 på G.