Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Den stora mysiga Fredagsmystråden
Här diskuterar vi vad vi vill göra på kommande Fredagsmys. Har du ett nytt uppdrag du vill att vi ska spela, säg till! Har du frågor vilken sorts chips som passar bäst till Generalen, fråga! Med andra ord; allt Fredagsmysrelaterat kan diskuteras här!

Addons som är krav vid samtliga Fredagsmys:
CBA
ACRE
SFP
SFP Aggressors
SFP Islands
All In Arma Terrain Pack
(De två sista behövs bara när vi ska spela på andra Öar än Stratis och Altis, men det är alltid bra att vara förberedd)

Chips, godis, läskeblask och alkohol (för de som är över 18) rekommenderas också starkt!

Exempel på uppdrag som finns tillgängliga, säg till om det är något ni vill spela!

PVP Kaboom
- Röda ska leta efter en bomb, lasta på bomben på en lastbil, köra till sprängsite A, B eller C och spränga.
- Blåa ska stoppa det och hålla bort tills tiden tar slut.

PVP Derby Crashers 1
- Alla emot alla, kör en lastbil med A10kanon på fronten, ha nitro, åk inte utanför zonen, last man standing.

PVP Derby Crashers 2
- Samma som ettan men lite annorlunda uppbyggt, 2an passar bättre för flera och 1an för lite färre.

PVP Escape
- Röda ska tanka sin helikopter, sen fly, men den tar en tio minuter att tanka, så dom måste campa vid flygfältet
- Blåa är poliser som ska skjuta ut dom farliga röda banditerna

PVP Hotel Showdown
- Röda har en general som använder sina banditvänner som sköldar, de gömmer sig i stora hotellet i Altis
- Blåa poliserna ser detta som sin chans att döda generalen och gör ett taktiskt inbryt

PVP Hunt
- Röda har en AI general som spawnar lite olika stans i ett husomårde, så först; leta upp generalen, sen taktik på hur att försvara platsen
- Blåa soldater kan anfalla ifrån tre olika ställen, har 148 radios

PVP Polis och Tjuv
- Röda är utklädda till civila, ska försöka sno med sig en värdetransport, två stycken tillbaka till sin bas är vinst
- Blåa ska försöka hålla borta tjuvarna, åka runt i polisbilar, säkra civila, söka av dom

PVP SkäggetRoyale
- En gammal goding, alla startar på olika ställen, ska ta sig till Airstation Mike, startar med en karta och kanske ammo till ett vapen, runtom så finns vapenlådor med blandat innehåll, last man standing eller två personer kan vinna också

PVP Traitor
- Alla emot en, alla startar med en pistol, men ibland alla så finns en bad Traitor som har för uppgift att döda alla, och "alla" har som uppgift att döda Traitorn, lite utav en Trouble in Terrorist Town

PVP Tradeoff
- Röda ska byta en låda emot en annan låda ifrån Grön, de har ett antal mötesplatser att välja mellan, väl på plats måste de stå och ha deals i X antal min därefter är det ett race om att hinna hem och lämna in sitt byte först.
- Blåa har som uppgift att när mötet startar slå ut antingen Röd eller Grön och lämna dennes låda till deras dealer först.

PVP Transporter
- Blåa har en Grön General som ska åka runt och säga förlåt till Altis befolkning för allt skit han gjort
- Röda ska stoppa blåa, gärna ta den Gröna Generalen till fånga och köra honom till deras bas.

PVP Wheelrace (sfp)
- Först i mål på mopparna, med nitro som kan explodera om man använder
Redigerat av Tomten den 2014-12-10 20:01
Min drömfredagsmys:
19.00 PVP, SFP.. kan vara de mer seriösa med ett liv eller generalen/capture the wheelchair..

20.00 - A-mob..
Vi kan väl inleda med en kort Generalen vid 20 (tror det inte är någon idé att börja 19) och sedan köra A-mob länge och sedan fortsätta med PVP om det finns folk kvar?
Jag håller med Tomten, hinner knappt hem från skolan till 19.00.
You are unique. Just like everyone else.

Citera

Tomten skrev:
Vi kan väl inleda med en kort Generalen vid 20 (tror det inte är någon idé att börja 19) och sedan köra A-mob länge och sedan fortsätta med PVP om det finns folk kvar?

Låter som en intressant blandning! 19 är en svår tid för oss också att börja.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
är jag den enda som inte vet vad a-mob är? kan någon förklara? Smile
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Ryssland invaderar oförberett Sverige på 80-talet! Grin
EDIT: Coop.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Fast i nuvarande version är det faktiskt tidigt 90 tal men annars var det rätt Smile

Och 20.00 kan jag gå med på...hinner man fixa något eller gå på aw med kollegorna innan Smile
EDIT2: 80/90-tal. Utvecklat av granQ Subroc under tiden före Arma 3, men efter tidernas begynnelse. A-mob är i nutid sett som en stående klassiker.
EDIT3: A-mob utspelar sig på Sturkö.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2014-11-26 09:28
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Kan vara värt att ära dom sig bör också. Subroc som är mannen bakom A-mob till A2 och skapade de första versionerna. Uppdraget drev fram utvecklingen av sfp en del pga behovet av vissa typer av fordon osv.
TheOden(den gamla och gnälliga mannen som många av oss älskar Smile som hjälpte till att lösa många av dom problem som uppstod under skapandet av A-mob framför allt hur och vart man respawnade före och efter man hittat till GPL.

Och ett tack till alla dom som körde vilse på vägen till GPL dom första 30min när jag stod och väntade på er och undrade om motorljudet som jag hörde var en gammal volvo eller en bmp som var på väg ner mot basen var alltid riktigt nervpirrande.
yes.. a-mob är en sfp klassiker av Subroc som grip nämnde. Just nu har jag den som motivation att fixa lite mer grejer till SFP.

Stora målet är dock att göra en helt ny A-mob till Rosö när den kommer.. vilket hoppas inte är så långt bort för anropare (släppa internt först?)
För det är alltid roligare spela på en ny ö..

Citera

Grip skrev:

Subroc som är mannen bakom A-mob till A2 [...]

Jaha, det visste jag inte! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Här är videon som ni hjälpte mig att spela in! Tack för hjälpen. Smile

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Coolt gamemode Grin
Tack! Och efter lite bra tips ifrån Tomten så kan det bli ännu coolare! Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
du som gjort spelläget chris? ser rätt ut som väldigt schysst uppvärmningslir.
Japp! Helt själv! :stolt:
På tiden att jag börjar slutföra de uppdrag jag påbörjar! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Antar att det blir detta + Amob på fredag då? Smile GQ? C_A?
Säg inte så! Jag försöker fokusera på annat. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Tomten, inte helt omöjligt antar jag..