Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Lite a-mob feedback
Vet att missionet saknar en del, fortfarande en del buggar (men stora tanken är att detta skall komma med Rosö, så nyttigt få pröva lite)

Generellt om vi inte vill bli ägda så lite guidelines


1) Parkera inte bilar i basen med lampor på. Syns bra från helikoptrar, infact parkera bilarna minst 300 meter utanför.
2) Grupper måste sätta upp point of resistance, typ ta en stad, minera infarter. Upp med ksp och liknande. Typ Hålan och Sanda.
3) Tredje grupp, rör sig mot nästa mobförråd. Tar hand om supplies, säkra ny stad.. så grupp ovan kan omgruppera.


Saker som kommer med nästa sfp uppdatering blandannat är ett tält 12 som gruppchefen förslagsvis bär med sig och sätter ut på lämplig plats som samtliga kan respawna på.

Måste se över vapen osv också.. blev helt galet, flera hundratals vapen.
just ja, skulle vilja pröva på torsdag om några har tid:

* Se så ligger korrekta saker i varje låda, i rätt antal
* Respawn med tältet
* "End trigger", se så script fungerar som gör det lättare att vinna på slutet. (slippa leta ryssar i skogen)
* Ammo script (som kollar om acre/tactical radio/agm och lägger till nödvändiga saker)
* Starta senare på dagen som default, skall bli ljust lagom tills utrustning är på.
* Delay på fienden, mer infanteri i början mer armor på slutet.
Redigerat av Granquist den 2014-12-15 15:24
Största problemet jag hade var att kunna koridnera med min grupp!
jag hade sjukt svårt att höra vad folk sa även när jag stod jämte dem, folk babblade konstant på radion ( till slut gjorde jag det samma för att ens få någon slags kontrol ). samt att ibland hände det att någon startade-slutade sända så att hela radion blev o-använd bar.

Utöver det så var det folk som redan började öppna eld på falskärmsjägare 400m bort. Det av något säger vart vi är och antagligen därför vi blev så nedslagna i början.


annars tycker jag idén är ganska ball! ska bli kul o se när det har fixats till lite mera.
Problemet med kacklande hönor i radion löses helt enkelt att fixa en stor radio till gruppcheferna och styra in gruppmedlemmar på separata gruppkanaler, detta är dock inte möjligt om vi inte har stora radios, så detta måste verkligen läggas till.

Jag kommer nog aldrig mer spela ett uppdrag där det inte finns tillgång till 2 olika radios, så alla chefer får struktur med en radio till pluton och en till gruppen. Helt omöjligt när varenda jävel ligger på samma nät och vissa tror att radion ska användas vid varje utandning eller för att kommentera chefernas order.

tl,dr: Fixa två olika radioapparater åt cheferna och allt löser sig. Omöjligt med struktur annars.
Lite tips för realism, dock bara en estetisk sak. Borde inte ammo ligga i en egen kasun istället för inne bakom fordonen?

För övrigt förstod jag inte riktigt hur man gjorde för att se var man "bodde" efter man respawnat, men det kan mycket väl vara jag som är trög. Smile
9. Teamwork is essential, it gives them someone else to shoot at.
sen var det de om att man spawnar inne i mobförrådet utan vapen, roligt när vi har övergivit stället och ryssen har omringat oss och skjuter genom väggarna med BMD/BMP? och ak-74 ...
Redigerat av matheez den 2014-12-15 12:28

Citera

OlaRune skrev:

Lite tips för realism, dock bara en estetisk sak. Borde inte ammo ligga i en egen kasun istället för inne bakom fordonen?

För övrigt förstod jag inte riktigt hur man gjorde för att se var man "bodde" efter man respawnat, men det kan mycket väl vara jag som är trög. Smile


Det var en bug, tanken var att man skulle respawna i mobförrådet.
tomten, tanken var (dock svårt som fan med acre) att ingen skulle ha lilla radion (hur vanligt var sånt 1992)..

Blir en punkt till att pröva på torsdag, bara stora radio apparater, som räcker till gruppchefer/signalist. Mindre kakel = mer ordning.

OlaRune, fanns nog lite ammo men skall se över allt sånt där. Jobbigt när saker funkar perfekt i SP och MP när jag hostar själv, men inte samma utfall på dedikerad och med flera.
Här kommer mina synpunkter

Respawn bara måste fungera, astråkigt att dö för att sedan spendera 10-15 minuter till att hitta en bil för att sedan navigera till basen. Ficklampor bör man ha i början av respawn i hemmet. mörkt i skogen.

Mob förådet behöver struktur: Man kan exempelvis köra typ Virtual armory i mob förrådet, med förinställda presets, typ skyttesoldat m90 ställ, stridssele och ak4/ak5. var kaos med 20 pers som försökte klä på sig, buggade och halvnakna soldater som sprang runt utan ammo.

Ryggsäckar: Är något vi behöver tillgång till, ingen kunde bära med sig minor eller extra skott till grg eller redeye.

Radio: Håller med granQ på den punkten, bara stora radios åt befälen för att hålla nere kacklet, otroligt irriterande men jag är en av dom som kacklar ibland.
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!