Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
ALiVE
Jag har suttit och "lekt" en del med ALiVE i editorn för att skapa nåt roligt mission.
För information om ALiVE: http://alivemod.com/

Just nu finslipar jag på ett stort mission som helt enkelt går ut på att återta Stratis som blivit invaderat.

BLUFOR håller fortfarande flygplatsen samt en isolerad camp mitt på ön. OPFOR finns överallt förutom just på de platserna men attackerar dessa för att få makten över hela ön. Civila bor fortfarande kvar men är under förtryck av OPFOR varför stor försiktighet vid attacker måste iakttas för att skona civila så mycket som möjligt (samt för att inte få även dessa som fiender).
BLUFOR som nu befinner sig på ön klarar inte uppgiften själva utan behöver hjälp av specialförband som kan göra punktinsatser för att få ett övertag och till slut finkamma hela ön så att inga från OPFOR finns kvar.

Detta specialförband (skall naturligtvis spelas av oss) består idag av tre grupper om 8 man vardera och utgår från ett örlogsfartyg NV om ön, endast med enkel grundutrustning samt tre helikoptrar för transport till fastlandet. Eftersom det redan är fullt krig gäller varsamhet. Flygplatsen är under attack, och där finns all utrustning (vapen, ammunition, fordon mm) som kommer behövas för att lyckas. Så först måste flygplatsen säkras och vidare hållas för att inte förlora materiel i onödan.
Förutom spaningsuppdrag och strid kommer det krävas logistik och planering. Så ett visst arbete på flygplatsen behövs för att samla ihop utrustning och understödja stridande grupper. Med ALiVE-Logistics kan man både flytta utrustning i lådor samt lasta dem på fordon för vidare transport. Även andra saker som sandsäckar osv kan flyttas/transporteras för att kunna bygga skydd vid behov.

Respawn innebär att man flygs in från fartyget med helikopter som landar på flygfältet. Så får man ta sig tillbaka till sin grupp eller omgruppera med andra på flygplatsen.

Jag tar gärna emot synpunkter, tips och idéer för att göra detta genomförbart.

Vill någon hjälpa till eller också lära sig använda ALiVE är det bara hojta till också.
Eftersom ALiVE bygger på färdiga moduler som med lämpliga inställningar sköter det mesta så har jag hittills bara behövt scripta vad ammo-lådor mm ska innehålla (då jag inte gillar standardutförandet). Så gillar man inte eller tycker det verkar för svårt att lära sig scripta så känns detta som ett enkelt sätt. Jag är ju väldigt ny med ArmA och har aldrig editerat nåt förut...
Låter nice! ser fram emot detta uppdrag Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
nice!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to