Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Safehouse (PVP)
i.imgur.com/hbImOr5.jpg

Nu när mitt PoliceQuest PVP är färidgtestat (nästan), iaf så att det är i slutfasen; då kan jag släppa och polera ett annat pvp projekt jag har trixat med: Safehouse. Tanken är att det finns en VIP/HVT beror på vilken sida du är; som ska gömmas i ett safehouse. För poliserna så gäller det att välja ett safehouse och ta VIPen dit för att säkra det huset tills VIPn är säker där. Men denna VIP är också en HVT för två sidor som slåss för prislappen på dryga 1biljon, det är Mexikanska Kartellen och Ryska Maffian som har skickat sina bästa lönnmördare. Problemet är att VIPn fick reda på sitt prishuvud och försökte ta sig till polisen, men stötte på ett överfall. Bilen gick sönder, men VIPn lyckades döda den lönnmördare som var ute efter honom.. men utan fordon, så gäller det nu att VIPn känner igen sig i staden och kan förmedla vart denne är till polisen via radio.

Polisen:
Har ett gäng olika safehouse att välja mellan, men vart är VIPn ?
Man har ett antal olika fordon att välja mellan.
Det finns lite olika vapen att tillgå där det lättaste är MP5.
WIN = VIPn är oskaddad i safehouse inom tidsrammen och/eller Ryska/Mexikanska motståndet dödas helt.
Respawn = Polisstationen eller Safehouse.

Mexikanska Kartellen:
Har civila kläder så kan blanda sig in i civila mängden folk som finns i staden.
Har enbart pistoler att tillgå men har vapengömmor i staden att tillgå.
WIN = Skjuta HVT.
Respawn = Kan sättas ut utav ledaren med X antal min mellanrum.

Ryska Maffian:

Har civila kläder så kan blanda sig in i civila mängden folk som finns i staden.
Har enbart pistoler att tillgå men har ett antal vapensäljare att kontakta för att fixa vapen ifrån.
WIN = Skjuta HVT.
Respawn = Kan sättas ut utav ledaren med X antal min mellanrum.

VIP/HVT:
Har civila kläder så kan blanda sig in i civila mängden folk som finns i staden, men troligen så kommer denne ha skyddsväst och hjälm för skyddets skull.
Har en revolver då polisen inser vikten i att överleva och låter denne ha iaf en chans om någon tränger sig för nära.
Har krashat med sin bil och har en 148 som man kan via radion få kontakt med polisen och försöka förklara och tro vart man är.
WIN = VIPn är oskaddad i safehouse inom tidsrammen och/eller Ryska/Mexikanska motståndet dödas helt.
Respawn = Ingen.

Varianter, i params så kan man välja:
Tid på dygnet
Hur långt spelet ska vara
Om VIPn startar vid polisstationen eller har krashat med en bil någonstans.
Om man ska ha lätta vapen, dvs bara pistoler att tillgå eller alla får lite tyngre vapen.
Om man ska ha en läcka hos polisen (random spelare), dvs en som kommer ha en radio att tillgå som kan kontakta Ryska/Mexikanska.
Stay frosty !
Verkar lovande, jag är på Smile
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima