Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
[OP] USMC AMPHIBIOUS ASSAULT ON PANTHERA
nibbles, som det ser ut nu så verkar det vara runt 16 usmc ( anropare ) med ett 10 till usmc ( assgard ), och sedan en 15 st sälar ( SOD ).

folk börjar bli lite hysteriska med crew och så vidare, så om du vill köra en genomgång typ idag, så vore det awesome. bara med mig då så sätter vi uppdraget utifrån det ( med slots då )
26 Kanonmat (De får köra sina egna fordon) och 15 sälar.
2 F18 piloter
1 Helipilot
och 3 på Nimitz som pekar med hela handen och plåstrar om folk.

Blir hur bra som helst.
Nu på fredag kör vi ett lättare test för dom som har mods att ladda ner osv!
allt finns på syncen och skall bara vara att tanka! läs igenom länken på sidan och var med om ni vill testa. ( rekomenderat för så många som möjligt )
rekommenderar att piloterna kommer in och bevisar? att de klarar landa 5 gånger i rad utan problem...

Samt att vi övriga prövar en landstigning, är det något som funkar/inte funkar osv. Skall bli grymt kul,

nibbles, du är chef.. och kapten på nimitz, så antar du lägger upp en plan men att jag är chef för USMC på land så att jag har lite frihet på hur uppgiften skall lösas. Vi kan väl snacka oss samman lite någon gång i veckan om vi ses på TS.
En fråga! Hur laddar man över fordonen till landstigningsfarkosterna från Nimitz?
Om du inte är crew borde du inte anstränga dig med sådana huvudvärks grejer Grin

Men man köra kanten och tittar på dom och sedan väljer att köra "load cargo". det är väldigt delikat och tar lite tid och kan spränga allt i luften.
GranQ: Planen är som följer. Beroende på var Nimitz är placerad. Så kommer samtliga usmc och sälar att landstiga och TA närmsta flygplats. usmc står för de tunga fordonen. sälarna är lätt skytte och span (jag förväntar mig att någon av dem har laser designator).
När detta är gjort så skeppas sälarna i väg om 2 grupper (om de nu är 16) och får reka "bakom fronten" de ska inte söka strid utan bara försvara sig och rapportera. usmc kommer att så fort som möjligt se till så att flygplatsen är säkrad. När usmc har gjort detta så kommer de baserat på intel från sälarna samt flygunderrättelser göra uppsittning på plutonen och ta närmsta viktiga punkt... typ....
Dvs en typiskt order till dig kan att vara: Ta, Genomsök Kobarid. Hur du sen löser den uppgiften skiter jag i förutom att du rimligtvis ser till så att du använder de fordon som du har att tillgå.

En typisk order till sälarna kan vara: Upprätta oplats 123123 samt genomsök Bled.

Beroende på hur Alive är konfat så kommer Fa18 agera antingen proaktivt (AI spawnar även för flyg så flyg kan panga på) eller reaktivt (De spawnar INTE för flyg så man måste markera ut och be om understöd)
ALiVE spawnar inte ai för flyg kan jag säga redan nu. det laggar pung på servern vilket är störigt. samt att flyger inte ska leka jakt atack utan är bara där för understöd.
samtidigt så kan de uppstå flyg som i mi24... så det finns ett lufthot.

EDIT. Låter bra nibbles, riktigt bra.. hoppas du är med på fredag så kan vi kolla lite förutsättningar då.
Redigerat av Granquist den 2015-05-05 10:14
Japp kommer på fredag.

Tordin. Du har med AGM i addon listan men det är inte med i withsix listan. Ska AGM vara med eller icke?
AGM skall vara med, jag vet inte varför den inte finns på syncen. knasigt. skall se till så att detta fixsas bums!
Sätter du TFAR modulen till att synka frekvenserna för samma sida också?
Så att det blir lättare att göra en kanalplan.
Japp, det är redan gjort. jag har redan lagt ut kanaler och sådär och det finns även markers på kartan redo där allt står. du får självklart ändra runt det om du vill. om du har en plan så skriv den här så kan jag fixa det.
Nä finns det en så behövs det inte ändras.
japp, om det är nått annat så säg till bara så ska jag försöka fixa allt jag hinner och kan tills på fredag
Musiken i OPet är för högt och därför grymt störande för alla tyvärr.
eftersom den hörs som "ljudeffekt" och inte "musik" så kan man inte sänka på sin egen client och fortfarande höra skott m.m.

Nimitz är väldigt trasig och rent livsfarlig att vistas på tyvärr.

Vi lyckades inte lasta på något på LCACsen alls Sad

Och något störde radiosändningarna grymt mycket då inte alla hörde alla sända när man satt på samma frekvens,
oavsett om man satt 1m lr 300m från varandra
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Förslag för lösning på ovan punkter:

1. Ta bort ljudet Smile

2. Nimitz/LCAC är trasig/ funkar dåligt på dedikerad server: Flytta upp en del fordon på övre däck så får Crew transportera dessa med helikopter. LCAC och fordon som inte kan transporteras med helikopter finns antingen "gömda på stranden" eller inte alls. Båtarna kan vara kvar. Man kan hoppa ner i vattnet och landstiga på så sätt. Tar man bara med tillräckligt med AT så bör den första biten funka.

3. Använd "huduvmodulen" för TFAR. Där ställer man in "synk side"-radio (eller liknande) istället för Frekvensmodulen. Borde inte spela roll men jag har använt det det på det viset och funkar det.

4. Ta bort medevaczonen iom att mycket var väldigt vanskligt så skulle man lösa en del frustration med att kunna bli uppväckt på slag fältet.
Respawn kan fortfarande vara 5 minuter och på Nimitz. Men låt medics väcka de som stupar.
Musiken kan sättas som just musik istället för ljud i scripten, och sedan kontrolleras med 'fadeMusic' för att tvinga volymen hos klienterna Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Jag har ett förslag att byta ut Nimitz mot ATLAS Mod: LHD Plus. Prövade igår och det fungerar väldigt fint och verkar helt buggfritt. Det enda som saknas där jämfört med Nimitz är möjligheten att starta/landa med F18. Så kan vi vara utan flyg eller lösa det på annat sätt skulle LHD vara väldigt häftig!

Länk till LHD:
http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=27648
Yes, tack för feedbacken.

Varför nimitz ballar ur vetefan ( jag anser detta vara problem 1 och största. ) lösningen är att vi kör med LHD, skall kolla in idag. då blir det så att dem som flyger F18 får bytas ut till super cobra eller appache.

Sedan kommer AGM, som sagt vi prata om detta igår. Arma dev team suger när dom breakar allt hela tiden. men thats life. vad som kommer ske är att det blir ACE istället och man får medics i grupperna istället. ( eller eventuellet i lednings gruppen )

musiken ( kan jag säkna, men tänker inte ta bort. gillar att man får den där rocknroll känslan när man blir landstigen.

Samt, TFAR, no idea vad som hände med att folk inte kunde höra varandra? det funkade fint för mig. kan kolla in i detta dock!


Så det är bra att vi hade detta test och det blir lite, eld i röven nu för att fixa allt. alla som är villiga att hjälpa till kan infinnes på TS och få guldstjärnan!