Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Finding codename "NEMO"
Tråd för Finding codename "NEMO" Frågor ställs här
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
prasslar ghillie suitsen ?
Mycket möjligt att dem gör, Beror på materialet de är konstruerade utav. Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
AC-130U har flera styrkepositioner, men bara en skytt. Kommer det finnas ett skript som gör att jag byta plats i luften eller är det välja en och sen köra med den tills vi har landat?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Chris, du kan byta plats i luften. Jag och Vort testade i ett tidigare uppdrag
Beja Hajen
Jag prövade att spela själv i editorn och då gick det inte. Körde ni med AGM?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
jag testade, man kunde byte från pilot till en av stytte positionerna, sen kunde jag inte byta tillbaka eller till en annan position
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Då vet vi att ni fortfarande kan få kort understöd av matheez ifall om jag skulle bli snipad av någon på marken. Pfft
EDIT: Gällde samma sak för co-pilot? För då skulle man kunna lägga in ett "flytta till co-pilot-"skript och sen flytta sig manuellt där ifrån. Men annars så tror jag inte det kommer vara några problem. kommer nog räcka ganska bra med den lilla fina roterande puffran.
EDIT2: Gick inte att flytta sig ifrån co-pilot.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-06-02 11:04
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
matheez: Ska vi se om vi kan ta en stund och flyga/skjuta in oss lite kort innan OP:et? Behöver ju inte vara något jätte seriöst, räcker ju med runt 2-3 tusen Fi eller så.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Chris: i spooky 2an så finns det två platser. En skytt och en pilot. Skytten kontrollerar samtliga vapen och växlar mellan dem med hjälp utav F
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Säker? När jag testar så är det flera olika platser, men ska testa igen för att vara säker på att det är Spooky jag använder.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Vet att i Spooky 2an så är det två platser Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Testade precis en tom Spooky II (USAF_AC130U) med AI som pilot mig som skytt, mig som ledare och planet olåst. Kunde fortfarande inte byta plats.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-06-02 14:34
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nej nej. Det går inte att byta plats ifall du har en AI i. Jag kunde byta från Pilot till Gunner (innan satte jag igång planets Autopilot) gick fint. men sen att byta tillbaka från Gunner till Pilot gick inte. Det sango menade var nog att det gick att byta vapensystem som gunner, vilket du gör genom att använda F (precis som om du sitter i en vagn eller dylikt)
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Och det är det jag menar att det inte går. Varje vapensystem har en egen position (gunner/turret), så för att byta vapensystem måste jag byta plats och det går inte när flygplanet är i rörelse. Testade också med autopilot och då tror jag att det gick, men det är ju matheez som ska flyga så flygplanet kommer ju inte vara tomt.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Vänta va? då får jag nog ta och kolla på det samt ifall det är så att det inte går att byta vapensystem då det är olika "säten" så får jag lägga till fler platser.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Eller så lägger du in ett eget skript som fixar det! Smile Jag kan kanske få tid att fixa det.
onPlayerRespawn.sqf

Citera

if(player == ac130_gunner)
{
addAction "Flytta till plats 1";
addAction "Flytta till plats 2";
addAction "Flytta till plats 3";
};

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
hmm. För sist jag prövade Kunde gunnern panga alla vapensystem
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Körde du MP eller SP då? Med eller utan AGM?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
SP utan AGM tror jag
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"