Visa ämne
 Skriv ut ämne
Carl Gustaf M96
Tjena grabbar.

Nu var det väldigt längesedan jag var här och härjade (om man nu kan kalla den lilla aktivitet jag haft för det)


Ett förslag på vapen.

Gamla Mausern.

Jag hade tänkt mig 3 varianter på denna, en "vanilla", en med kikarsikte och en moderniserad med någon form av rails.

Sett att en nisse på Armaholic gjorde en Lee-Enfield i detta utförande och blev lite sådär "Wtf, den skulle aldrig ta Mausern". Tyvärr så är jag en allmänt värdelös människa och har inga som helst kunskaper inom modellering eller liknande. Så om ni vill ta upp denna på tapeten så vore det riktigt kul!

Passa på och gör en gammal Husqvarna i 9.3x62 när ni ändå är igång vetja!

Hade gött grabbar!

Slänger in lite bilder på 96orna

dutchman.rebooty.com/images/Am05.jpg "M41 Prickskytte"
dutchman.rebooty.com/images/Am01a.jpg "Olika standardutföranden"
img13.deviantart.net/7d1c/i/2014/079/a/0/swedish_mauser_and_custom_paratroop_variant_by_screwfaceromeo-d7au2v0.png "moderniserad"
i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/WvkAAOxydlFS6VbB/$_35.JPG "Moderniserad med rails"

Citera

Barresater89 skrev:

Ett förslag på vapen.


Jag kan tänka mig den, då jag saknar ett härligt vapen för skarpskyttar. Kan tänka mig att det skulle passa i storyn tillsammans med någon schleten Indepentent-nation eller annat. Eller varför inte HV.


Jag stödjer idén, men tyvärr har jag inte ett skvatt av kunskaper så längre än så kommer jag inte tyvärr =)

Mvh