Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Operation Charlie (Ikväll 30/7 18.00)
Hejsan alla glada!

Ikväll klockan 18.00 tänkte jag slänga upp en server med uppdraget OPERATION CHARLIE. Det är ett enkelt koncept: "Ryssarna har en tagit en stad - vi måste rensa staden".

Spelinfo:
* Det är ett 12-spelaruppdrag (det går så klart att utöka om det dyker upp folk).
* Inga addons krävs.
* Revive och Respawn används (begränsat med liv dock!)
* Kommandstruktur är
Alpha SL
- Alpha 1
- Alpha 2
- Alpha 3 (prickskyttar)

Tid: 18.00 på TS
Spel: När vi är ordnade

Server: Filtrera på ASYLM
Lösen: colt

För detta spel har vi också en tillfällig TS-server
TS-server: ratdd.se
Lösen: legion

Hoppas vi ses ikväll Smile
Redigerat av pellejones den 2009-07-30 15:23
Det här låter intressant, jag är på.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Hoppas kunna vara på.. Grin
troligen kommer teamspeak igång tidigast i början av nästa vecka, annars på söndag nästa vecka. Någon måste trycka på en power start knapp i jönköping, jag är i mexico och har nycklarna.. sorry.

*noterar UPS på önskelista till tomten..*
Ajdå, så jobbigt att TS är nere så länge =( Sånt som händer iofs, så det är väl inga problem.

Borde inte det gå att ställa in att datorn ska boota upp så fort den får ström? Så startar den upp igen i alla fall, även om det varit strömavbrott. så får man sätta TS servern och vad man nu vill ha igång på autostart. En relativt enkel, men framförallt billig lösning.


Jag är på ikväll också! Ska bara handla och fixa lite att käka innan =)

Kör gärna som FTL.

*EDIT*
Går det att lägga upp så vi har subkanaler i asylm TS ungefär som när vi körde deadalus? Tyckte det fungerade väldigt bra! =)
Redigerat av Klawen den 2009-07-30 15:30
Jag är på, är gärna leader för något team.

Edit: såg att det var 1st 12 manna grupp nu, jag kan vara SL eller omgångschef ifall det behövs.
Redigerat av Dejjvid den 2009-07-30 15:37
Det är inte lätt när det är svårt.
SL har jag redan paxat Smile tänkte att det kan behövas lite struktur på det hela.

Det finns två FTL så Dejjvid du kan ta en FTL utan problem.
Klawen, borde la gå men vet inte hur riktigt, får googla och fixa när kommer hem.
Jag är på, Alpha 3.
Hej. Får man som nybliven ArmA2-ägare och forummedlem möjligen deltaga i detta uppdrag ikväll? Jag är ingen hejjare på ArmA2 ännu men jag förstår grunderna och har lirat realistiska FPS i flera år(som förhoppningsvis givit något).
Är villig att spela vilken roll som än ges mig.

/mvh Viktor a.k.a Saru
Då är du spotter robinio. Snipern är tagen.


Självklart får du det Saru.
Redigerat av pellejones den 2009-07-30 16:00
Jag är på, du kan placera mig vart än du vill. =)
jag är på
Jag är gärna på Smile
Peta in mig där jag får plats.
jag vill vara med! medic / mg funkar bra för mig om det behövs Smile
jag är på
På jag med
Jag e på Smile
Kommer med. Kanske inte kan fullfölja så blir bäst i Alpha 1 eller 2 om jag måste dra.