Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
Skall vi integrera och kräva TF 47?
Ja Ja 20%[2 Röster]
Nej Nej 80%[8 Röster]
Totalt antal röster : 10
 Skriv ut ämne
SFP och TF47 Launchers
Jag tror ni förstår alla för respektive nackdelar så rösta på, skriver några ändå..

Fördelar
Bättre kvalitet än SFP, de fokuserar endast på den här typen så vi kommer aldrig komma ifatt.
Blir lättare standard.. (men de som gör våra OP's kan ju enkelt byta ut pskotten i missionen)

Nackdelar
Blir ett addon för få SFP att funka, öka "krångligheten" att ladda ned.
Deras utveckling kommer lägga till Stingers, javelin med mera så blir större och större nedladdning med "icke svenskt innehåll"
Saker kommer inte längre ha sina svenska namn, eventuellt kan vi längre fram ärva och göra om till "Pansarskott 86" istället för "AT 4"
De fokuserar på moderna grejer, vi har i SFP flera äldre granater som de inte har med.
Redigerat av Granquist den 2015-07-03 11:01
Tycker personligen inte att man behöver göra det mer krångligt än vad det är med addons (som den addon-puristen jag är). Om OP-skaparen tycker att uppdraget roterar nog mycket kring AT-4:an, så kan TF47 vara ett addon för det OPet. I andra OPs, där AT-4 inte är med, så bör SFP inte vara beroende av TF47.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Jag röstar nej på grund av det som GranQ skrev. Jag kommer nog använda mig av TF47 i framtida OP men jag vill ej ha det som ett krav för SFP.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Samma här, älskar TF47 Launchers men vill ej ha det som en requirement för SFP, OP skapare får lägge till den.

Om vi dock skulle få integrera själva TF47 AT4:an och Carl Gustav in i SFP packet av blackpixxel skulle jag väldigt gärna ha dem. (SFP blir lite störe men det är det värt tycker jag personligen).
håller med ovanstående Smile
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Håller med, men går det inte att göra något "ifall TF 47 finns med, använd det" eller "om TF 47 inte finns, så krascha inte". Pfft
Om de släpper ett lite-pack som man kan ärva och göra egna saker ifrån så är jag inte emot, men så länge man får med addons som inte är SFP så säger jag Nej.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
alltså tf 47 moden är min synd Pfft älskar grg som är med xD men problematiken som kan uppstå med att behöva ha den för att det ska funka kan ju minska hur viralt sfp kan bli. som föregående talare yrkat på så anser jag också att det blir bättre med att ha det som tillägg sedan får op skaparen ta med i missionet.... alt vore om vi fick ta och integrera tf 47 som standard i sfp.
mm, kan fundera på ett script som känner av om servern (inte klienten) har tf47 och då byter ut det på alla klienter via ett automatiskt script.