Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Operation Daedalus Second Wave (ny briefing!) SÖNDAG 9/8 18.00
Njae, TL är inte överflödig.

Flytta in folket från TACP och "spaningsgruppen" till Bravo plutonen.

Då har vi nästan två fulla plutoner.
Det är inte lätt när det är svårt.
btw, vad ska de andra i TL göra? Köra omkring och skydda TL1?
Bara en liten undran.
Det är inte lätt när det är svårt.

Citera

Zky skrev:
Är det fortfarande så att servern kommer låsas efter start? måste sälja min Xlåda idag och själv klart kan dom inte hämta det för än 18-19Angry
Jag borde kunna vara med men blir Afk i cirka 30min kanske så om min plats i flygvapnet är allt för viktig ta dig friheten och flytta mig men bara om ni måste!!

Tack för flytten btw KlawenWink


Hä lungt Zky vi låser ej.
Måste tyvärr meddela att jag inte kan komma, får se om jag hinner.

Annars är min plats ledig.
Redigerat av Robinio den 2009-08-09 17:08
Jag vill vara med! Grin Gärna pansar (var det i lumpen) medic går bra också. Men finns inget av dem tillgängligt så spelar det ingen roll vad jag är.

OBS! I princip första gången jag kör coop på den här nivån så squad leader är kanske ingen idé!
Redigerat av Ish den 2009-08-09 17:09
Tango Lima (Ledningsgrupp)
X: Dejjvid
->: Steel rat
O:
+: Xphome

*****

Echo Tango (TACP)
/:
O: keivlech
O:
+:
->:
->:

Foxtrot Tango (Spaningsgrupp)
/: Daffman
O: The_Shadow^
O>: Snabel
O>: WhiteWolf
+: Redibo
->: Robinio

-----------------------------

Alpha Tango (Plutonledning)
X: Carlbark
O: ALfort
O>:
+: Lommen

Echo Alpha (skyttegrupp)
/: Pelle
O: FN87 (Nordin)
>>: Coss
+: xionize
->: Stiltman
O>: Geist

Foxtrot Alpha (skyttegrupp)
/: wambo
O: saru
>>: CASP
+: Rigge
->: FireZtreaM
O>: Bad Ash

---------------------

Bravo Tango (Plutonledning)
X: Tobe
O: Stubben (Aka Krille)
O>: OnkelB
+: Lastviking

Echo Bravo (Skyttegrupp)
/:
O:Edwin
->:
->:
+:
>>:

Foxtrot Bravo (Skyttegrupp)
/:
O:
>>:
+:
->:
O>:

----------------------

Pansar
/: Zordax
O: Trracer
O: Realin

Flygvapnet
/: Webdisciple
O: Klawen
O: Zky
NY STRUKTUR eftersom vi inte blir 50 pers Smile (platserna är ju inte låsta, klart folk kan flytta om, men jag ville bara se hur det blir med två plutoner)

*****

Tango Lima (Ledningsgrupp)
X: Dejjvid
->: Steel rat
O:
+: Xphome

*****

-----------------------------

Alpha Tango (Plutonledning)
X: Carlbark
+: Lommen

Echo Alpha (skyttegrupp)
/: Pelle
O: Ishie
>>: Coss
+: FN87 (Nordin)
->: Stiltman
O>: Geist

Foxtrot Alpha (skyttegrupp)
/: wambo
O: saru
>>: CASP
+: Rigge
->: FireZtreaM
O>: Bad Ash

---------------------

Bravo Tango (Plutonledning)
X: Tobe
+: Lastviking

Echo Bravo (Skyttegrupp)
/: Daffman
O: The_Shadow^
>>: Snabel
+: WhiteWolf
->: Redibo
O>: RocketMan

Foxtrot Bravo (Skyttegrupp)
/: ALfort
O: keivlech
>>: Stubben (Aka Krille)
+: OnkelB
->:
O>:

----------------------

Pansar
/: Zordax
O: Trracer
O: Realin

Flygvapnet
/: Webdisciple
O: Klawen
O: Zky
Redigerat av pellejones den 2009-08-09 17:13
Kanske har 2 kamrater som dyker upp!
Jag är på kvällens lir. tar gärna plats som vanlig skyttesoldat alternativt MG.
Woha, jag känner mig inte mogen för att vara i plutonsledning Pfft Möjligtvis gruppchef om ingen annan vill ta uppgiften.


EDIT: Och du har slarvat bort Mattan från listan Pfft
Redigerat av Tobe den 2009-08-09 17:27
Tobe: Äsch, ingen fara! Jag hyser stor tilltro till dig efter dina eskapader du visat för oss i SweC! Wink
Men jag rapporterar fortförande som en kratta över TS Pfft Fortförande förvirrad med det här NATO-systemet också. Men aja, i så fall ber jag om att byta ut Lastviking mot Krille, för det är brorsan som jag har spelat med mycket förr, och vi jobbar redan bra ihop i ArmA2.

Ta inte illa upp Lastviking!


Fan det verkar som att Mattan inte kommer vara med trots allt. Tråkigt.
Tango Lima (Ledningsgrupp)
X: Dejjvid
->: Steel rat
O:Hjelmern
+: Xphome

*****

-----------------------------

Alpha Tango (Plutonledning)
X: Carlbark
+: Lommen

Echo Alpha (skyttegrupp)
/: Pelle
O: Ishie
>>: Coss
+: FN87 (Nordin)
->: Stiltman
O>: Geist

Foxtrot Alpha (skyttegrupp)
/: wambo
O: saru
>>: CASP
+: Rigge
->: FireZtreaM
O>: Bad Ash

---------------------

Bravo Tango (Plutonledning)
X: Tobe
+: Lastviking

Echo Bravo (Skyttegrupp)
/: Daffman
O: The_Shadow^
>>: Snabel
+: WhiteWolf
->: Redibo
O>: RocketMan

Foxtrot Bravo (Skyttegrupp)
/: ALfort
O: keivlech
>>: Stubben (Aka Krille)
+: OnkelB
->:
O>:

----------------------

Pansar
/: Zordax
O: Trracer
O: Realin

Flygvapnet
/: Webdisciple
O: Klawen
O: Zky
OBS DEN ÄR EJ UPPDATAREADADADADA jag la till platser igen för jag är mongo Smile

*****

Tango Lima (Ledningsgrupp)
X: Dejjvid
->: Steel rat
O: Hjelmern
+: Xphome

*****

Secret Spaningsgrupp
6 hemliga platser

Secret TACP
6 hemliga platser

-----------------------------

Alpha Tango (Plutonledning)
X: Carlbark
O:
->:
+: Lommen

Echo Alpha (skyttegrupp)
/: Pelle
O: Ishie
>>: Coss
+: FN87 (Nordin)
->: Stiltman
O>: Geist

Foxtrot Alpha (skyttegrupp)
/: wambo
O: saru
>>: CASP
+: Rigge
->: FireZtreaM
O>: Bad Ash

---------------------

Bravo Tango (Plutonledning)
X: Tobe
O:
->:
+: Lastviking

Echo Bravo (Skyttegrupp)
/: Daffman
O: The_Shadow^
>>: Snabel
+: WhiteWolf
->: Redibo
O>: RocketMan

Foxtrot Bravo (Skyttegrupp)
/: ALfort
O: keivlech
>>: Stubben (Aka Krille)
+: OnkelB
->:
O>:

----------------------

Pansar
/: Zordax
O: Trracer
O: Realin

Flygvapnet
/: Webdisciple
O: Klawen
O: Zky
Redigerat av Xphome den 2009-08-09 17:41
Happ, det där gick ju fan inte som planerat. Fick problem med en "aktivera windows" grej som ploppade upp hela tiden och fick TS och några andra grejer att krasha hela jävla tiden. Startade om TS typ 76 gånger och försökte göra vad jag kunde för att bli av med den där bubblan, men den gav sig inte. Fyfan vad irriterad jag blir!

Vettifan hur det gick för pluton Bravo när jag försvann. Blev jävligt stelt när vi hoppade ur helikoptern för sent Pfft Jag sa att vi skulle hoppa av typ 7 gånger när vi landade, men det verkade som att ingen hörde mig. Sen helt plötsligt började folk hoppa ur och då steg helikoptern igen så vissa blev skadade och andra hängde med helikoptern Grin Fiasko deluxe.

Aja, jag ber jävligt mycket om ursäkt och hoppas att ni fick ordning på det. Jag får formatera om datorn senare ikväll och hitta någon bättre release av Win7 till nästa gång helt enkelt.
Detta var det SÄMSTA jag lirat!!!

helt jävla oorganiserat!
Ingen visste nånting!
bytte chefer och grupper hela jävla tiden.
Ingen visste hur i helvete TS funkade!

TS funkar uppenbarligen bäst på plutonsnivå och neråt!
dvs 1 plutonchef som snackar med alla gruppchefer (channel commanders) och några grupper med vanliga soldater.
tror fan tom ArmA2 VON kanalerna funkar bättre i detta fallet.

vi MÅSTE börja lägga upp guider i de enklaste grejjerna.

hur formationer funkar
hur man rapporterar
hur man håller sin position i gruppen
vem som har vilken position

och sist..

vi MÅSTE börja köra med fasta grupper där alla vet sin position från början om vi skall lira nåt så när vettigt.

ni som jobbar inom försvaret (Edlund mfl)
skriv ihop en grundläggande "GSU ANROP" (liknande Dyslexis ShackTack guide fast svenska) som ALLA måste läsa och kvittera att de förstått, annars kommer vi ingen stans.

nya spelare börjar som vanliga soldater
mer erfarna av ArmA2 och Anrop är chefer.

kan bara beskriva detta med 1 ord.

KAOS
totalt jävla KAOS

fy FAN vad tråkigt jag haft i 3 timmar.


så antingen tar vi tag i detta eller så skiter vi i organiserade lir och återgår till Domination osv.
Hehe oj, verkar inte som att det gick så bra trots allt Pfft

Men jo, kan hålla med om att TS är väldigt kaotiskt för cheferna med det här upplägget. När jag kört som gruppchef och soldat tidigare så har det varit ganska ok, men den korta stunden jag var plutonschef denna gången var inte särskillt kul alls. Folk snackar i munnen på varandra från alla håll och kanter och man hör knappt ens när man blir anropad. När man försöker informera någon gruppchef om order så snackas det samtidigt hejvilt på channelcommander-kanalen, i ens egen grupp-kanal, plus att andra gruppchefer samtidigt försöker anropa en, samtidigt som man ska ha koll på vad som händer omkring än i spelet. Huvudvärks-framkallande. Vi måste verkligen hitta en fungerande struktur på TS och fixa en bra guide för hur man ställer in allt och vilka knappar vi ska använda.

Ett tips från min sida är att ta bort alla onödiga binds på NUM-paden i spelet och använda siffrorna där till olika grupper, så kan man då ha fler individuella anrops-kanaler.
Själv hade jag nu Channel-commander knappen på 0, grupp EB på 1 och grupp FB på 2, samtidigt som man har sin vanliga speak-knapp för ens egen grupp på sin vanliga lättåtkomliga TS-knapp (I mitt fall "A"Wink. Busenkelt att hålla reda på.

Jag har i vilket fall hellre fler anrops-knappar att hålla reda på än att behöva lyssna på det där TS-kaoset Wink

Edit: En brist jag upptäckte denna gången (När gruppcheferna inte använde channel-commander kanalen) var när mina grupper försökte anropa mig, utan att säga vilka grupper dom var (Vi har ju nu fått lära oss att man anropar en grupp genom att ropa deras namn två gånger och invänta svar innan man säger vilken grupp man själv är). Iom att jag inte känner igen några röster här på anrop än så har ju jag ingen aning om det är Echo Bravo eller Foxtrot Bravo som anropade, eller om det är någon på Channel-Commander, och visste alltså då inte vilken kanal jag skulle svara på Pfft

Så det där funkade inte riktigt heller!

Redigerat av Tobe den 2009-08-09 22:14
Snabb kommentar på organiserat: Alpha Tango hade fin struktur på sin del i TS i alla fall. Vi spelade organiserat och agerade fint i grupp.
Rent spontant kanske vi får fixa något GSU aktigt.

Låter i varje fall så.

Först hur den enskilda soldaten för sig
Hur man gör i ett stridspar

Hur man gör i en grupper

Hur två grupper gör tillsammans

Slutligen plutons och ev. kompaninivåer.

Vi är tillräklige många erfarna och lumpenveteraner för att hålla en ett par timmars Anrop lumpen.
Skriva guider till höger och vänster kan vara bra att ha som referensmaterial och något att basera en teoretisk genomgång på. Men inte fan satt man och läste SoldF på fritiden. Man lärde genom att folk sa åt en hur man gör... eller skrek på en rättare sagt Pfft

Citera

ugga skrev:
Vi är tillräklige många erfarna och lumpenveteraner för att hålla en ett par timmars Anrop lumpen.
Skriva guider till höger och vänster kan vara bra att ha som referensmaterial och något att basera en teoretisk genomgång på. Men inte fan satt man och läste SoldF på fritiden. Man lärde genom att folk sa åt en hur man gör... eller skrek på en rättare sagt Pfft


Mja, man lärde sig det genom att göra det på riktigt ute i bushen dag ut och dag in, natt ut och natt in, i pissregn och i stekhet sol, utmattad och hungrig. Det var ju inte direkt ovanligt att folk låg och mumlade ut order i sömnen i logomenten om nätterna efter de första månaderna Pfft Lite annorlunda här, tyvärr!

I vilket fall så tycker jag det är viktigt att alla jobbar likadant, så blir vi mer flexibla när vi hoppar runt i de olika grupperna. Läser man tex Edlunds erfarenheter så är inte det helt likt det man fått lära sig i lumpen. Detta precis som att vi signalister inte har lärt oss samma saker som stadsskyttar Wink
Redigerat av Tobe den 2009-08-09 22:54