Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Order of War?
Någon som känner någonting om Order of War?
Hur fungerar "spelfysiken"? Har fordon någon form av kropspoäng eller jobbar spelet med ballistik och penetration?

Det ser jäklit snyggt ut. Många spel faller på spelets fysiska motor.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=...42&traff=1
http://www.gametrailers.com/video/deb...-war/48101
verkar ju riktigt fett, jag funderar på det nu med Grin älskar ww2 spel..
//
Xionize!!

Xionizer Xionizer Xionizer!!!!
Ser ut att bli ett mer arcadspel istället för realism.

Om du gillar WW2 och realism ska du testa Men of War.
ah okej Zordax, men ja ska iallafall testa demot på denna, det är släppt på steam!
//
Xionize!!

Xionizer Xionizer Xionizer!!!!

Citera

Zordax skrev:
Ser ut att bli ett mer arcadspel istället för realism.

Om du gillar WW2 och realism ska du testa Men of War.


Jag blev lite besviken när jag testade MoW demon i början av året.

Citera

NON skrev:

Citera

Zordax skrev:
Ser ut att bli ett mer arcadspel istället för realism.

Om du gillar WW2 och realism ska du testa Men of War.


Jag blev lite besviken när jag testade MoW demon i början av året.


aa jag tyckte MoW sög ruggigt hårt!
Dock hann jag aldrig testa OoW riktigt föräns oow.exe stötte till problem? Pfft får testa snart igen hehe orkar inte nu bara ;P
//
Xionize!!

Xionizer Xionizer Xionizer!!!!
Men of War är grymt roligt multiplayer spel. Lirade Faces of War men det hamnade i skymundan av Company of Heroes, så var typ ingen som spelade det...


Edit: Har Square Enix gjort några andra spel RTS spel? Kan bara komma på alla Final Fantasy spelen ^^
Redigerat av Carlbark den 2009-08-05 19:49

Citera

Carlbark skrev:
Men of War är grymt roligt multiplayer spel. Lirade Faces of War men det hamnade i skymundan av Company of Heroes, så var typ ingen som spelade det...


Edit: Har Square Enix gjort några andra spel RTS spel? Kan bara komma på alla Final Fantasy spelen ^^


Jag kommer nog att skaffa MoW nu när Red Tide kommer ut.
Order of War är väll under hållande men det har ungefär lika mycket strategi som Commando Libya!
älskade Company of heroes även om inte var så realistiskt, gillade även Combat Mission: Beyond Overload, tur baserat och så coolt Smile

Hade svårt för afrika uppföljaren, så tråkig miljö. Men of War eller Faces av war.. vet inte vilken tänker på men var för mycket "micro mangement" för jag skulle gilla det.

Så undrar lite hur detta är, håller med om ser snyggt ut.
Redigerat av Granquist den 2009-10-20 14:06
Detta är vad jag kan komma på Square Enix första RTS..

och som jag har testat så var det inte bra i min mening..
körde demot och en skirmish, räckte för mig.

slutade med att man spammade ut tanks och soldater, och skickade fram mot fronten utan att tänka på att dom dör, eller så. poäng fick man i bra takt för att knappt behöva tänka på nå strategier.
även om det fanns en hel del enheter, och sånt skojj. så ser jag nog ingen speciell långlivat spel, varken multi eller single..

men som sagt.. det är min åsikt, andra kan få en helt annan Smile
tror isåfall mer på R.U.S.E
CoH håller jag med om, det var riktigt nice. Fanns endel trevliga moddar också som gjorde det än realistiskare. Det ideala för mig hade varit en kombo av A2/COH/Close Combat.

Lite trådkapning här men ett annat strategispel där fokus flyttas från det lite mer taktiska (CoH) till det rent strategiska; Ruse.

http://ruse.uk.ub...

Finns en del videor på gameplay mm, kolla bla youtube. Otroligt stor skala på slagen, verkar vara riktigt kul koncept med hur man "lurar" fienden osv i syfte att övervinna den.

Edit: haha, missade heeeelt Stiltmans inlägg. Pucktvåa på mig.
Redigerat av engen den 2009-10-20 14:55
Spelat en hel del CoH faktiskt. Det roligaste jag gjort var nog när jag ägde upp AI'n på svåraste. Byggde ingenjörer och uppgraderade med eldkastare direkt och skicka in i fiende basen, typ 95% dog såklart, men en hann fram till deras huvudbyggnad, då hade jag hunnit uppgradera med demolition charges, och sprängde deras HQ, sen vart det en utdragen fight när jag byggde mortars och MG näst i stora antal vid min bas, sen tog jag över ett område i taget. Tog typ 50min allt som allt Smile

Hade demo på det, men den försvann såklart i en ominstallation, man kommer aldrig ihåg och spara sådant =/