Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
Hjälp med Respawn berhövs!
Hej!

Jag är ny här på Anrop men är sedan länge med i Asgard, en org ni har lirat lite med tidigare. Jag håller på och bygger en del OPs som ni kallar dem och har inte haft några problem med respawn ända tills nu.
Jag har försökt allt möjligt (description.ext med det vanliga "base" mm, jag har letat rätt på varenda lite mission fil och kladdat fram och tillbaka med dessa). Jag tänkte logga in på TS och kolla om någon av er möjligen kunde ha nåt tips jag ännu ej prövat.

Det som händer är att när man dör avlsutas mission och man måste börja om. Har prövat fram och tillbaka med olika description.ext typer från olika håll men jag får det bara inte att funka. En del av de uppdrag jag mekar med, speciellt ALIVE missions, är lite halvt beroende av respawn funktion. Även om jag använder prevent insta death i ACE2 så händer det ju att alla ligger nere och för att då slippa starta om ett helt scenario vill jag ha fungerande respawn.

Hoppas på lite tips och hjälp och vi i Asgard kommer att anmäla oss för lite av era events med. Vi använder Arma3 Sync osv. Dock inte Acre men det är nog inget problem.

/LOGO
För att respawn ska fungera så ska du ha

// Respawn
respawn = "BASE";
respawnDelay = 60;

Och någonstans att respawna. Man kan även lägga till
respawnTemplatesWest[] = {"Counter","Wave","Tickets","EndMission"};

För mer kontroll. Läs mer här: https://community..._3_Respawn

Om det är så att inget av ovan funkar öht så gissar jag att du inte testar i multuplayer editorn utan i singleplayer editorn. Och där fungerar inte respawn alls.
Tack så otroligt för snabbt svar.

Ja jag har använt mig av:

Respawn = "BASE";
Respawndelay = 10;

Med en marker: respawn_west

Sedan har jag prövat att starta ett MP spel.

Har även prövat lite andra värden och tillägg. Men jag har tidigare kunnat göra detta i editorn och sen exporterat till MP missions. Men jag får väl ta och jobba lite mer. Jag är ju inte någon mästare direkt på detta och behöver nog lite hjälp.

Jag kommer in och kollar på TS kvällstid och ser om nån har några minuter över.