Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Polis OP på Tisdag
Då kör vi lite kul polis spel igen då. Jag vill gärna ha lite ideér från er på nya scenarion som jag kan skapa till er. Annars är jag rädd att det kommer bli mer av det samma.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
B-styrka? Grin
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"

Citera

Soodis skrev:

B-styrka? Grin
Jag skulle vilja ha en som B-styrka. Denna person måste dock ha en basic förstående av ZEUS. Intresserad Soodis.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Det finns ju tonvis med ideer, kör gärna mycket RP och det som krav samt grund för att du ska gå vidare. Pusha gärna granQ att fortsätta med modeller som gjorts och reskins som finns; så dom släpps till polisdelen. Men samtidigt så vill många köra polis-instats också; swat osv. Så gör gärna loadouts som innefattar sånt, där alla har en standardkittning för tex uniform, väst, headgear och även vapen. Kanske göra lite addactions eller stöd via ACE att kunna ge order såsom "kastar flash" utan att behöva säga det, eller lägga till det som en funktions-key. Gör förutsättningar för båda lagen, som skurkar så ska dom klara av XXXXX och som polis så ska dom klara av YYYYY. Ha lite olika moment redan klara så det inte blir så mycket väntan, göra en karta som redan är fixad med pre-gjort content för spel som polis vs tjuv; dvs objects, fortifications och annat som redan finns där från början; kanske lådor med vapen för skurkar osv. Släng in lite variables som en Spelledare kan aktivera i "lednings"huset som kanske startar upp olika missions; startar tidstriggers, flyttar heistfordon, lådor med loot osv.. kanske även bemannar random extra AI skurkar på ställen, patruller runt tex methlabs osv.
Jag har pysslat en hel del med polis vs tjuv scener och då mest med RP pvp mer än just pvp delen. Tror mycket på att man tar det lite längre än bara attack defend.. Sen är jag ju känd för att ha låånga inlärningsregler för mina PVPn då de har mycket förhållningsregler.

Skriv alltid upp vad folk säger och ger som feedback eller önskningar, fixa och försök att se hurvida man kan göra såna spel framöver.
Stay frosty !
Jag är sjukt intresserad nikke!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"

Citera

Soodis skrev:

Jag är sjukt intresserad nikke!
Kom in på TS imorgon kl 19:00 så kan vi ordna lite med planering och sådant.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Taget!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"