Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
DCS Operation
Ska försöka dyka upp ifall jag mår bra nog (är inte i toppskick för tillfället). Skulle dock vilja framföra ett önskemål om att få arak och bomber på Su-25Shockrna istället. Eftersom det finns fyra platser rekommenderar jag också att tvåskeppsrotarna kan slängas ihop till en rote på fyra skepp, så blir det enklare att koordinera. Smile
Dags att börja träna Su27 då Pfft
Fyra platser?
Vad är det med fyra platser?
hur länge tar det att lära sig basics i su-25? man lärde sig hur man flög och sköt i en f86 på 10 minuter lixom. Har prov imorgon så måste plugga till det men skulle kunna lägga ner lite tid på att lära mig su25 tills imorgon.
Görså, Jag kunde flyga, landa och skjuta och ha mig på ungefär två timmar. Baisc grejer men kanske inte värsta ACEét.

SU25T är ju den som har bäst tutorials även inbygda i spelet så man kan lätt lära sig där ifrån om man lägger ner tid.

Citera

Tordin skrev:

Görså, Jag kunde flyga, landa och skjuta och ha mig på ungefär två timmar. Baisc grejer men kanske inte värsta ACEét.

SU25T är ju den som har bäst tutorials även inbygda i spelet så man kan lätt lära sig där ifrån om man lägger ner tid.


Okej. Osäkert nu om provet kommer att bli av men ska försöka att lära mig planet. Men kommer inte signa upp mig om jag inte känner mig säker på planet. För eran skull Smile

Edit: vilka vapensystem ska jag lära mig?
Redigerat av Foxmaner den 2015-11-04 10:50
Blir tyvärr inget flyg för mig, blev inlagd på sjukhus. Buuu!

Citera

Tomten skrev:

Blir tyvärr inget flyg för mig, blev inlagd på sjukhus. Buuu!

Sälbrist?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Förstår att datumet ska passa alla. men undrar om inte te.x fredagen skulle vara bättre. Iallafall för mig då jag har träning på torsdagar och mitt trackir kommer på fredag Wink
[quote]Foxmaner skrev:

Förstår att datumet ska passa alla. men undrar om inte te.x fredagen skulle vara bättre. Iallafall för mig då jag har träning på torsdagar.Smile

Citera

Tomten skrev:

Blir tyvärr inget flyg för mig, blev inlagd på sjukhus. Buuu!


Krya på dig!

Citera

SU25T är ju den som har bäst tutorials även inbygda i spelet så man kan lätt lära sig där ifrån om man lägger ner tid.


Tycker du inte att A-10C och P-51Ds interaktiva tutorials är bättre? Pfft

- -


Om man vill lära sig Su-25T, dvs gratis Su-25 versionen (Inte att misstas med Su-25 som är en del av Flaming Cliffs 3 eller köps separat), så tycker jag att, förut om de självklara sakerna som take-off och landning så är Vikhr missilerna och de olika 'Anti-Radiation Missiles' som den kan bära är de viktigaste. Dessa vapen gör Su-25T väldigt användbar i luft mot mark-strid. Finns lite YouTube videor om hur man använder dessa vill jag minnas.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Har inte a10c, så vet inte hur den är.

Opet jag har jag gjort är så att folk som inte äger några dls kan vara med. Det är som sagt ett test. Funkar det bra kommer jag göra nya ops med lite andra plan och hemlisnopptrar.
Är det den stabila DCS versionen som gäller, eller kör vi Beta 1.5?
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Ärlig talat vet jag inte, men den som defaultar från steam är det jag kört med.
Personligen så skulle jag säga att det inte finns någon anledning att inte köra Beta 1.5. Bättre grafik, bättre framerate, 'påstått' förbättrad kod för robotar etc.

Men kör man genom steam så har jag ingen aning om hur man fixar betan. Det är hur som helst ganska omständigt att fixa för ett sånthär OP, så jag kan tänka mig att köra vanliga versionen ikväll.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
I Steam får man välja att använda beta update kanalen "openbeta" för att få 1.5
Vanliga it is! jag är sjukt taggad för ikväll. hoppas defentift på ett lite fler spelare dock!
hade velat, men jag vet sen tidigare att min dator inte klarar av DCS. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Hoppas det blir en till sådan kväll i framtiden, intressant att flyga DCS med anrop. Håller med Echo om att 1.5 är guld. Man kan äntligen se andra plan på avstånd utan massa skitbuggar och den förbättrade grafiken och prestandan gör en också rätt svettig av glädje! Grin

Berätta gärna hur det gick också!