Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Afghan-CTI: Tankar och idéer
Notera att dessa är skrivna främst från talibanernas sida då det är dom jag har spelat som.

Ge RPG Soldier en JAM RPG-7:a med "ALL" raketer istället för en RPG Nh-75, dels känns RPG-7:an mer rätt för talibaner och dels så kan de använda raketerna mer effektivt då (med "ALL" dvs.)

Skapa en "Sapper"-typ av soldat till talibanerna, förslagsvis utrustad med AK47, två minor och en satchel. Låt den kosta runt $500.

Ge talibanerna en möjlighet till att rearma (se nedan).

Rearm those Talibans!
Eftersom talibanerna blir rätt utspridda över kartan så har de rätt svårt med logistiken, de kan liksom inte köra omkring med ammotrucks till höger och vänster, så de behöver något annat sätt för att fylla på med ammunition. Det jag har gjort hittills är att jag har dragit tillbaka mina AI till en tunnelöppning, hoppat dit och hämtat dom och tagit hem dom till min bas där de får rearma vid en ammotruck och sedan hoppat iväg med dom igen.

Det jag skulle vilja är att AI kan rearma i städer (alla städer helst, inte bara de med flaggor) hos en "Arms Dealer" eller motsvarande, eller att man skapar 'bärare'. Soldater med ryggsäckar som bär på RPG-raketer, AA-raketer, KSP-band och så vidare.

Bärar-idén tycker jag passar bättre för uppdragstypen, och är enklare att implementera dessutom.

Soldat-typer
Igår när vi spelade så rekryterade jag två stycken AA-soldater, resten var enbart RPG-soldater. AK47-skytten är ju så gott som värdelös eftersom han endast kan bekämpa infanteri, PKM-skytten faller i samma kategori även om han kan bekämpa infanteri riktigt effektivt.

Jag hade inga problem med förstörda tunnlar igår, därför byggde jag aldrig någon ingenjör (även om jag gillar möjligheten, den kommer nog till betydligt större användning när man är flera som spelar som taliban), och jag tyckte att priset för självmordsbombarna låg aningens för högt för att jag skulle vilja slösa bort pengar på dom. De ska nog sänkas till $1000 i alla fall för att det ska bli 'kostnadseffektivt', du får ju sex stycken RPG-soldater (36 raketer!) för samma pris som en självmordsbombare.

En sapper behövs för att man enkelt ska kunna sätta upp bakhåll som taliban, det tar för lång tid att hoppa fram/tillbaka själv för att hämta minor, även om man skulle vara flera som spelar som talibaner.

Tunnelöppningar
Vad sägs om minst en tunnel per flagga med stad? Eller i varje fall en smartare spridning på öppningarna. Det behövs ju inte två till Taloquan när Baghlan (längst bort från allt) inte får en enda.

Mitt förslag:
En i Panjsher.
En i Taloquan.
En i Jalalabad.
En i Khinjan.
En i Baghlan.

De flaggor som saknar tunnlar då är Bagrami och militärbasen i Nahr-In, men de är inte omöjligt långt bort från allting. Bagrami ligger 2400 meter från Jalalabad (och ungefär lika långt från Khinjan) och Nahr-In ligger bara 2300 meter från Khinjan.
fixat allt av det som står det förutom 2 saker.

Har kvar vanliga soldier, även om han kanske inte är så användbar så fungerar han som crew och liknande när du köper fordon och bättre ekonomiskt att sätta en soldat för 100 som sitter i en AT pjäs än en RPG soldat för 250.

andra grejen är ammo bäraren, inte riktigt säker på hur du tekniskt vill lösa det. Verkar omständigt, enklast vore göra en uppdatering till sfp med fler ryggsäckar Smile

Citera

granQ skrev:
andra grejen är ammo bäraren, inte riktigt säker på hur du tekniskt vill lösa det. Verkar omständigt, enklast vore göra en uppdatering till sfp med fler ryggsäckar Smile


Det var exakt så jag hade tänkt, samma system om inte annat.

Fördelar: Enkelt att fixa. Enkelt att sköta.
Nackdelar: Finns det några? Smile
palla göra addon till för ryggsäckar åt dom?
Läs vad jag sa igen, "det var exakt så jag hade tänkt" == "det var exakt så jag hade tänkt".

Jobbigt med läsförståelsen så här efter julölen? Wink
näh, men iallafall. Tanken var god men jag kommr inte fixa det. Tror missionet funkar nu.. talibanerna får väl också ha lite logistikproblem, har ju trots allt tunnelnätverk, smidigt.
Skulle inte en liten class TransportWeapons { yadayada } class TransportMagazines { yadayada } på ammobärare räcka för att få med sig ammo? AI laddar ju om via dessa gubbar å.
Kanske en liten transportRepair = 200000; på engineer gubbarna å?

odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Nej, det är en dålig implementation av konceptet tyvärr Smile