Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ny dator?
AMD grafikkort har väl en tendens att bli mer varma än Nvidias, har själv en r9 290 och det är en liten jetmotor
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to

Citera

matheez skrev:

AMD grafikkort har väl en tendens att bli mer varma än Nvidias, har själv en r9 290 och det är en liten jetmotor

De är varmare ja. Men ljudnivån beror ju på kylaren. sapphire är ett exempel på att det går att göra tysta kylare till energitörstiga kort.
Får jag skriva det här?
Ska du ha ett tyst highend grafikkort så finns det bara ett val och det är ett MSI "Gaming" med deras "Twin Frozr" som är tystast av alla.

Notera 0 dB i idle
i.imgur.com/twFFjaI.gifi.imgur.com/ojrgAdf.gif

i.imgur.com/CFQyqZD.gifi.imgur.com/biFE16G.gif

För er outbildade oduglingar så är dB en logaritmisk skala så 10 mer i dB blir 10x i ljudnivå. Saxat från wikipedia,

Citera

dB-skalan är logaritmisk på så sätt att en ökning med 10 dB (1 Bell) innebär en tiodubbling av effekten. 0 dB innebär att värdet motsvarar referensnivån, 10 dB innebär att effekten är 10 gånger högre än referensnivån, 20 dB innebär att effekten är 100 gånger högre än referensnivån och 30 dB innebär att effekten är 1000 gånger högre än referensnivån. Omvänt så betyder -10 dB att effekten är en tiondel av referensnivån och -20 dB att effekten är en hundradel av referensnivån.

Jag tackar för alla tips om dator och kort etc, men nu är burken beställd och blir som specen under länken i tidigare inlägg.
Jag vill däremot veta vart man handlar in spelet då cdon inte verkar ha det. Köper man inte på skiva alls längre?
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
vad är en skiva?? Wink steam gäller för de flesta nu
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
http://store.stea...sub/60639/

Citera

Gojan01 skrev:

Jag tackar för alla tips om dator och kort etc, men nu är burken beställd och blir som specen under länken i tidigare inlägg.
Jag vill däremot veta vart man handlar in spelet då cdon inte verkar ha det. Köper man inte på skiva alls längre?


Jag skrev ett inlägg som nu är på förra sidan som gav dig flera länkar. Om det är så att du absolut vill ha Arma 3 på skiva så kolla på Prisjakt-länken.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Om man köper på typ steam, kan man då flytta med sina titlar till en annan dator?
Jag har som sagt fått två barn och haft lite dåligt med tid för spel de sista åren (ca 7,5åren).
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
Yep, du kan logga in på vilken dator som helst och få tillgång till dina spel. Med det sagt är steam ett krav för ARMA 3 (har jag för mig?), så oavsett var du köper det kommer du få/tvingas använda steam.
Ok, numtill det delikata ämnet skärm.
Jag har min gamla Samsung 19" med svarstid på 2ms, den står någonstans och samlar damm den borde duga till en början. Men eftersom dagens TV är så fina så undrar jag hur de står sig till ett spel som Arma 3?
Ska man skaffa en juste tv och ha som multiskärm eller helt hålla isär verksamheterna?
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
Den skärmen funkar nog, men köp ingen TV, bättre att ha en riktig datorskärm, denna har jag och tycker den är fruktansvärt bra! http://www.webhallen.com/se-sv/datore...ternal:ref
Uppdateringsfrekvens är den främsta anledningen att inte köra på en TV. Du vill ha minst 60 Hz, gärna mer.

2 ms är riktigt bra svarstid men vad har du för höjd/bredd-förhållande?
16:9 är mer eller mindre standard nuförtiden. Min gamla Samsung 19" ligger på 5:4 och duger bara till sido-skärm. (Där gör den dock mycket nytta!)
Äntligen har datorn landat och jag har idag köpt in en ny skärm.
Spelet är också inhandlat. Vad mer behöver jag nu för att kunna köra SFP med er?
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
du måste kunna snacka med oss på ts, Smile
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Fick god hjälp av Swede med att få till spelet härom kvällen. Stort tack. För övrigt så har jag börjat vänja mig vid de för mig nya knapparna för att styra gubbar/fordon. Tycker dockatt flygande åkedon är lite stirriga i kontrollerna.
Får se om jag hinner komma med i helgen och spela lite med er, siktar på det iaf.
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
vad kul! grattis får man väl säga också kanske.

Citera

Granquist skrev:

vad kul! grattis får man väl säga också kanske.


Tackar och bockar.

MEN nu är det F*** UP!
ARMA CWA har fullkommligt ballat ur, kan lägga ut gubbar i editorn men sen när jag trycker PREVEIW så stannar spelet och windows (10) visar en skärm om otillräckligt minne. MORR!
Vad göra? Vad är tokigt?
Samma för kompisen jag brukar leka OFP med...
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
Du behöver starta med -nomap för att fixa minneshanteringen i grafikkortet. Utan det blir det krashfest Smile
Så här ser det ut för mig:
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\ARMA Cold War Assault\ColdWarAssault.exe" -mod=@SFP4 -mod=@COC -nomap -nosplash

Det chrashar framförallt på BIS öararna, Skärgården håller sig igång.
Läst på muggen, Kråks skjutfält:
"Varför skjuta upp något imorgon, när man kan skjuta ner det idag?"
Signerat av: Akan, Lv6.
Kod Källa  

-nomap
Rekommenderas som default :)
_______________________________________________________________
www.SpecialLuftvapen.se | [URL=www.xsys-clan.se][XSYS] Sweden[/URL] | Mina missions