Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Anrop Random missions
Tjosan allihopa!

I väntan på att jag ska lyckas hacka klart Det Fria Kriget 2.0 kommer här en samling med lite halvdampiga missions.
Eftersom jag int pallar scripta världens coolaste uppdrag mer än kanske en gång så är de lite enklare, men men Pfft

Uppdragen är av samma karaktär: Håll en zon. Håll fienden borta från zonen tills du nått scorelimit och innan timelimit tar slut.
Respawn är satt till 15 sekunder och fordon respawnar inom 30-120 sekunder beroende på typ.

De två första uppdragen är grupp vs. grupp, ett på Utes och ett i Chernogorsk
Ett uppdrag är stridsvagnar vs. stridsvagnar mitt i Cheranus någonstans.
Ett uppdrag är flyg vs. flyg där man kämpar om kontrollen av den stora flygbasen
Det sista är bara ett dampuppdrag jag gjorde på skoj med alla fordon tillgängliga med samma mål som innan, man ska ta den stora flygplatsen.

Tanken är att detta ska ge lite variation gentemot domination/warfare/whatever som någon kanske är jättetrött på vid det här laget och även ge lite mänskligt motstånd (spela inte mot AI fö. blir nog rätt trist då).

Så släng in dem på era servrar så blir jag och alla andra glada Smile

Rapportera buggar/feedback här.
Verkar som en bra grej Ugga! Härligt med lite variation =)
Skönt ugga! Blir kul och testa!Grin
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Ja jävlar, låter ju hur skoj som helst!
Härligt! Väldigt efterlängtat med mänskliga motståndare och defensiva scenarion! Säg till när dom dyker upp på servern Grin
ah låter som en field battle igen Smile gött..

min enda nya idée var:

"Det gäller att kontrollera området så lång tid som möjligt under spelets omgång som kan väljas mellan 30, 45, 2 h, 3 h eller 24 h. 45 min är default inställningen. Varje minut fältet hålls av ena sidan ger poäng, antalet poäng är 1 min/(total speltid i minuter) så resultat kan mätas ovansett om man kör 30 minuter eller 24 h."

Lust fixa det så tar jag bort att göra en field battle från min att göra lista Smile
Det är ju typ fieldbattle (stal konceptet rakt av - enda snabba MP jag kan scripta rakt av utan att börja rota runt exakt hur man ska göra... my bad :] ) bara det man får 1 poäng var 15 sekund när man håller zonen istället. Dock blir det oavgjort om inget lag når den satta poänggränsen (lätt att fixa dock).
Nu är jag ingen expert och erfaren ArmA-räv, men borde inte det taktiska momentet försämras lite av att det ständigt kommer respawnade personer rusandes till fronten? Det här känns lite 'battlefield' i min mening, men det kanske inte tänkt som nåt särskilt djupt spelläge.
Nej verkligen inte Smile

Man kan dock lära sig väldigt mycket av att köra såhär...
Typ bla. att man inte kan ligga kvar och campa på samma ställe osv.

Men mest är det för att skapa lite variation och roligare spellägen