Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Rangers Lead the Way
En månad efter att Altis tog över Stratis Airforce Base, så har USA kraftsamlat för sin hämnd.
Altis och Stratis har bombats hårt under månaden och flera elitförband har genomfört räder för att ytligare försvaga Altis och dess väpnade styrkor.

Vi i 75th Ranger Regement har fått i uppgift att återta Stratis Airforce Base från den Altiska militären.
Dags att visa Altierna att man inte muckar med USA.

Rangers Lead the Way.

Mer info.

Anfalls plan: Våra order är att utfå från våran FOB och inta Agia Marina innan vi går vidare och intar flygbasen. VI kommer ha tid innan för mer detaljerad planering och val av utrustning (arsenal).

Fiendestyrka: US navy och US Air Force har inlett en blockad mot både Altis och Stratis i syfte att förhindra att AAF förstärker sin närvaro på ön. Innan blockaden kom igång så hade AAF dässvärre tid att flyga och skeppa in förstärkningar till Stratis. Försvaret av ön sköts nu av två skyttekompanier med en stridsvangspluton och en mekaniserad skyttepluton.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Har nu bestämt vad vi ska ha för uniform och kroppsskydd på oss.
Uniform: TRYK MTP BDU
VÄST: TRYK Carrier Rig (Ranger)
HJÄLM: FAST Ballistic (Ranger Green Cover)

http://images.aka...4240EC4E2/

Så här ska det se ut.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Lite vapen info inför OP:et.

Ni som är skyttesoldater ska ta en M4 variant. Vilken variant får ni välja själva, bara alla har samma. Ni är också fria att välja sikten och andra tillbehör.
Ni som är KSP skyttar i skyttegrupperna ska ta någon typ av M249 lätt KSP.
Ni som är KSP skyttar i understödsgrupperna ska ha en M240 medium KSP.
Du som är Prickskytt får fritt välja PSG vapen, så länge det är ett västerländskt vapen.

Gruppchefer, Ställföreträdande Gruppchefer och Sjukvårdare ska vara beväpnade på samma sätt som skyttesoldater.

Ett hett tips är att Understödsgruppen bär med sig ett antal Javelin pansarvärnsrobotar.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Ugh, jag kommer en kvart senare när allt lådrunkande efter gear är färdigt.
Ett litet tips inför ikväll. Se till att alla era addons är nedladdade och fullt fungerande innan spelstart. Nu när vi är så många så kan vi inte sitta och vänta på att någon ska ladda ner allt från början. Är någon osäker på hur man installerar addons så finns det en hjälpsida här på Anrop.se

länk: https://www.anrop...ad_id=3064

See you tonight Rangers.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Snyggt förberett Nikke!!Smile
Tack till alla som var med idag. Jag hade roligt fram tills min död. Saker som jag tar med mig från detta OP:et är att jag hade placerat ut på tok för många fiender och glömt att lägga in respawn kod i uppdrags filerna. Utöver mina misstag så tycker jag att vi skötte oss ganska bra. Borde kanske haft en GRK grupp också eller kanske en eller två AH-64 helikoptrar.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Väntar fortfarande på novellen Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
antal fienden tycker jag inte var något större problem. Gustav Adam hade i princip inga större problem pågrund av mängden fienden.

Nikke, jag tycker det är bra och kul att du gör så många OP's men jag rekommenderar att du börjar använda en "mall" som du kan återanvända för tex respawn, gear att ha i början. Många gånger känns det som 5 minuters "sätt ut en ammo låda och några gubbar så kör vi" fast jag vet att du lägger ner mer tid på missionen.

Så min checklista:
* Skapa markeringar på kartan för start/mål
* Använd bis moduler för skriva Tasks (så även om du inte är med vet vi vad som gäller)
* Någon form av endtriggers
* Respawn eller revive, välj något och kör på det.


och jättegärna, skippa arsenal om inte det är "välj va fan ni vill". Tar 30 minuter för folk att välja "rätt" gear, ger ingen extra spelglädje.


Redogörelse för Gustav Adam's äventyr.

Sillburken börjar med en ordergivning när vi plöstligt hör skottlossning. Ordergivningen avbryts och Gustav Adam får det ärofyllda uppdraget att ta första bilen, åka upp på höjden och se vad som händer.

Vi rullar upp längs vägen i hela 18 km/h i timmen (seriöst, vad är det för motor i en RG 31??) och ser en mindre smäll vänster om fordonet. Osäker på om var en liten IED/handgranat/indirekt eld så fortsätter vi modigt framåt. Sen tog vi en fullträff, min gissning är en NLAW men får vi nog aldrig veta.

Vi upplevde väldigt mycket lagg och desync men när vi fått alla på fötter ligger fortfarande trubb och blöder. På något sätt dog han, trots sjukvårdare på plats. Om det var ett vårdaskott, överdosering av något eller om han förblödde later jag vara osagt. 7 man var nu 6 levande. Jag hade svårt leda och strul att få folk lyssna, varför förstod vi senare.

Vi rör oss uppåt och håller rejält med avstånd mot fienden men tar ändå mycket eld. Upp på ett krön, spårljus och nedslag runt om så faller vi tillbaka. Orienterar oss och upp igen, Vort bekämpar med GRG och kilt fungerar som vår skarpskytt. Så lyckas vi avancera, sakta men ändå utan större problem. Vi har dock tappat bort Loffa som vi inte får kontakt med.

Jag skickar Armandur och Snow framåt medans Vort och Kilt understöder och då hittade Loffa tillbaka.

Det visade sig att Loffa inte kunde höra mig ingame och armandur hade en annan radio, som var samma som Loffa hade.

För att ge armandur en order var jag därför tvungen saga till vort som sa till Loffa som sände på radio till Armandur. Problem är till för att överkommas men va faskien var detta? Kanske för jag glömt uppdatera TS? Vem vet..

Vi börjar få ihop gruppen igen och anfaller området öster om staden. Nu börjar det bli ont om bandage i gruppen men det är mest mindre sår och vi säkrar.

Sista anfallsmålet för oss är flygplatsen och vi rör oss upp för höjden. Med perfekt överblick så markerar vi ut i princip alla fientliga grupperingar och fordon.

Känns inte så svårt om man använder skyddet för att inte visa sig för alla samtidigt utan plockar en grupp i taget.

Istället väljer vi approchen att gå på allt och alla samtidigt, 10 man vs 30. Våran bil kör fram och ställer sig helt öppet och exponerat till runt 4 st NLAW skyttar och 3 IFV:er (Varför?) och blir så klart utslagen direkt. Fienden riktar all sin eld mot vår höjd där folk står super exponerande och jag spenderar säkert 30 minuter på att bli omplåstrad eller bära på lik.

Helt tappat momentum, Filip Adam håller på med ett inbryt samtidigt i basen och tar en del eld.

Sillburk ger oss sedan äntligen ordern om att gå samma väg som Filip Adam. Vi rör oss ned mot vägen när vi hör ett fordon "oh friendly på g, vi kan behöva rearm/resupply". Visar sig vara en IFV som rullat ut ur basen och ingen sagt något så runt hörnet kommer en fientlig vagn och Vort missar precis med sin GRG när den öppnar eld och plockar ner mig, kanske någon mer. Sen försvinner den bortåt.

Loffa har slut på skott i sin KSP, gruppen blöder och vi har slut på AT förmåga. Vi springer därefter tillbaka mot bensinstationen för att fylla på bandage och försöka hitta något vi kan kasta på fienden.

Väl tillbaka i säkerhet blir vi beskjutna igen av några fiender som springer runt. Utan några större problem lyckas vi slå ut dessa och nu är vi på fötter igen. Vi försöker återsamla oss när vi märker att julvort är utslagen. Bandagen vi samlat räcker inte så jag slänger upp honom på ryggen och vi rör oss mot flygplatsen.

Väl där plockar vi mängder med bandage men han verka inte vilja vakna, jag ger han lite CPR men sen råkar jag även vårdaskjuta honom (bra om man säkrade bössan varje gång man höll på med sådant) och trots snabba insatser så gick hans liv inte att rädda.

Vi är nu nere på 5 av 7 man, inte så dåligt med tanke på allt kaos vi haft och flygplatsen känns hyfsat säkrad. Det märks dock att övriga grupper bara har 1 eller 2 man kvar.

Under sista säg 20 minuterna sveper vi flygplatsen, slår ut en IFV och rensar hamnen vid flygplatsen. Förutom IFVn som vi fick försöka slå ut med handgranater och eld mot hjulen hade vi inga större problem.

Citera

Soodis skrev:

Väntar fortfarande på novellen Wink


Du kan få en dikt av mig:

Tomten och tappra nissar springa
för att stygga fienden inringa
vid en korsning plutonchef körde
full fart på bilen och detta fienden hörde
kulsprutor, granater, ja allt åt Tomtens håll drog
då han bakåt titta på alla hans nissar som dog
Hahaha bra dikt Tomten!Facepalm
Haha bra tomten! Smile Debrief på dikt borde bli standard.
Aftonbladet Gruppchef
Aftonbladet Diktare
Aftonbladet Tomte
Aftonbladet Alla dog
Aftonbladet Massa blod