Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Operation Perfect Day
Vi behöver en plutonchef för markstyrkorna!

Skall medge att bli svårt hitta uppgifter för gripen piloterna i 2 h när de kanske bara kommer släppa 1-2 bomber. Jag tänker mig därför att de får kanske flyga lite helikopter i början osv.
OM det krisar sig dödshårt kan jag nog byta chefsroll. Så slänger du ihop special styrkorna till en grupp in game eller nått. Borde la funka?
Altså, det kan ha varit jag!
Order Mekskytteplutonen

1.ORIENTERING
Daesh har under den senaste tiden infiltrerat dom södra delarna av Wamako och och försöker spridda sitt inflytande norrut. Fienden bedöms ha en stark närvaro runt Angenteuil men kan redan ha nått så långt norrut som Tutuomi eller Loelawi. Fiendens exakt nummer är ännu okända samt att vi ännu inte vet vilken kapacitet dom har.
Hur fienden reagerar på vår närvaro i området är ännu okänd men vi räknar med att den inte kommer uppskattas så hög vaksamhet är ett måste, tänkt dock på att inte uppträda hotfullt mot lokalbefolkningen.

2.EGEN UPPGIFT
Vårat uppdrag är att bedriva Hearts and Minds operationer i Tutuomi och Angenteuil i syfte att övertyga befolkningen om att fortsätta stödja regeringen.

3.GENOMFÖRANDE
Plutonen kommer utgå från FOB Lance norr om Loelawi och framrycka söderut i kolonn igenom Loelawi till Tutuomi där vi gör avsittning och bedriver Hearts and Minds.
När vi bedömmer att vi är klara gör vi uppsittning fortsätter vi till Angenteuil där vi återigen gör gör avsittning och bedriver Hearts and Minds.

Stående order
Vi stannar ca 300m utanför bebyggelse och observerar.
Rikta inga vapen mot lokalbefolknigen om vi inte blir beskjutna, detta gäller även vagnarna.

4.UTHÅLLIGHET
Vi har en begränsad uthållighet kopplad till de vi har med oss i vagnarna, vi kan inte räkna med någon TOLO möjlighet.
Ingen Respawn!

5.LEDNING & Signalering
Plutons Kanal 70 Ra180/Fordons radio

P4 - MEKANISERAD PLUTON = Quebec Alpha
Kanal 75 personlig radio
Grip = QA1
granQ = QA2
Mgren = QA3

STRF 90 - 1 = Echo Alpha
Kanal 71 personlig radio

STRF 90 - 2 = Foxtrot Alpha
Kanal 72 personlig radio

Chain of Command
Pluton Chef = Grip
Stf Plutonchef = granQ
Gruppchef Echo Alpha = Nickyinsanity
Gruppchef Foxtrot Alpha = Tomten
vagnschefen Echo Alpha = ZluskeN
Vagnschefen Foxtrot Alpha = Hagelbocken

Stf.Plut.C åker med EA
Plut.C & Plut.Sjv åker med FA
Redigerat av Grip den 2016-02-07 19:37
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png
Flippa Hagel och Zlusken. Fin breif, gillas! Grin
Prövade denna + headless client..

oavsett vad som händer så borde det inte påverkat klienterna överhuvudtaget.

https://forums.bistudio.com/topic/155...ript-pack/

Ber om ursäkt, men funkade jättebra när körde själv.. det där med MP test som inte hanns med. Sorry Sad
Var säkert ett kul OP men när de laggar så mycket att TS och TFR inte är säker på att jag är ingame utan börjar flytta mig mellan kanalerna var 10sec då blir de inge kul. Något måste vara super broken för så illa har de aldrig varit förut.
ah, hittade felet.. var inte 50 gubbar, var 50% av alla hus skall vara bebodda i den största staden.
haha då förstår jag att de vart problem. gissar på att de finns 500+ hus object i den staden. Smile
Gör om gör rätt så kör vi igen. Grin
Vi kunde i detta finna att på wamako bör man ej ha mer än 500 ai enheter samtidigt... det är då det börjar strula XD
Altså, det kan ha varit jag!

Citera

Grip skrev:

haha då förstår jag att de vart problem. gissar på att de finns 500+ hus object i den staden. Smile


var dessutom inte per hus utan per "positioner" i ett hus, ett hus kan ha säg i snitt 5 positioner.


Lite kul var det, men konstigt utformat script, för sällan man vill använda det på ett specifikt hus utan man vill ju täcka många hus i en stad.

När det är rätt kalibrerat är det dock riktigt nice, så jag haxade scriptet själv. Men jag tar bygger vidare på mitt mission så kör vi det om 1-2 månader när folk glömt bort + jag har hunnit göra det lite mer spännande med fler side tasks för pansar och K3 killarna.

+ strf90 verkade ha en del buggar...