Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
åäö i text?
Jag sitter och gör finslipningen på OP,et. Jag har en description.ext fil där jag har onLoadName som ska visa OP namnet på laddningskärmen. Men det verkar inte som att den registrerar åäö då den bara lämnar ett tomt hål. Tips å tricks?
Kanske funkar ifall du byter ut åöä mot dom här?

http://pastebin.c...
Nej tyvärr inte..Provade med andra tecken tidigare också men det ville sig inte.
Jag 110% säker på att ÅÄÖ funkar.
Försök att se till så att filen är i UFT-8
UFT?

Edit: Okey, kodningen!
Okey, så hur lägger man upp ett OP ?
Du loggar in på IRC och ber någon ge dig access till gruppen som får lägga upp OPs. Eller så ber du någon som har access att göra det.
Okey, då kan ni se fram emot ett OP inom snar framtid då...
När vi ändå har en tråd om det..
Är det något extra man bör tänka på när man känner sig klar med uppdraget, saker man brukar glömma, som förenklar för spelarna, etc etc. Mottager gärna lite tankar där innan den sjösätts..
Sitter på TS nu Wedde, kan lägga upp OPet åt dig
Om du ska använda TFAR och du vill att grupper använder vissa frequencer är det schysst att du fixar det i editorn.

Dubbel kolla att de har allt gear de behöver (medical, earplugs, lampa för kartan om det är kväll, etc)

Att fixa namnet på OPet till följande format är uppskattat när den är exporterad.
CoXX_Namn (exemplet är ett Coop)
Swede jag ska åka iväg till Norge i några dagar nu men jag försöker få tag i dig på TS när jag kommer tillbaka så kan du få gå igenom lite grejer jag bör tänka på!
Låter bra Wedde, det viktigaste tipsen jag kan ge dig är att lägga upp Operationen i god tid så folk vet om den och att testa operationen på dedikerade servern minst 1 timma innnan.
Nu kan du själv lägga upp de Smile

Viktigt att testa uppdrag i multiplayer läge med flera spelare då det kan skilja rätt markant
Ah okey, då får jag köra lite betatestare sen då. Tack Dahlgren!
Jag fortsätter på den här tråden..

Jag blir inte riktigt klok på hur man utrustas med långvågradio som soldat. Jag skulle vilja att alla soldater inte har långvåg och endast fordonen har det. Om jag har fattat det rätt så har alla fordon under SFP långvåg radio, allt gott så långt.

Det verkar som att alla soldater utrustas med långvåg under SFP per default. Stämmer det?
I Task force radio modulen kan du välja om gruppchefer och dylikt skall få långvågs radio eller inte, samt bestämma om vanliga skyttet skall få radio eller inte. Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Tack Soodis! Cookie for you!
Np Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Jag brukar göra som så att jag stänger av "LR Radio to groupleaders"
Sedan brukar jag sätta "Give every soldier a riflemanradio".
Detta gör jag i TFAR modulen. Problemet då är att groupleaders får en Personalradio istället (tex PRC152)
Så vill man att alla ska ha samma radiosort så sätter man detta i init.sqf

TF_defaultWestPersonalRadio = "tf_rf7800str";
TF_defaultGuerPersonalRadio = "tf_anprc154";
TF_defaultEastPersonalRadio = "tf_pnr1000a";
TF_give_microdagr_to_soldier = false; //Gör så att man inte får den lilla modulen till radion.

Vill man sedan att någon ska ha en ryggsäcksradio så lägger man dessa i en låda eller tilldelar enheten specifikt.

Sedan så ser du till så att du i TFAR modulen ställer in att LR-frekvens och SR-frekvens ska vara synkade på "Side". Då kommer alla radios att ha rätt frekvenser inställda och man behöver inte tjafsa om vilka frekvenser som gäller utan man tilldelar bara Kanaler
Redigerat av nibbles den 2016-03-15 19:19
Vad spelar det för roll att de har olika radiosorter? Kortare/längre räckvidd?