Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Ur elden i askan
Jepp!
Vad är det som gör att du måste ha båda? Dom är ju ganska överlappande
Heads-up att @BSL_* skapar knasiga dependencies, och lika gärna kan ersättas med fem minuter i arsenalen eftersom det är en förlängning av @USMM och @SAW

US Army Mod kräver CUP Weapons, och SAW kräver RHS och HLC, därför bägge är med.

Citera

nibbles skrev:

Vad är det som gör att du måste ha båda? Dom är ju ganska överlappande


Förutom det som Trubb skrev så kräver också kartan (Helvantis) att man använder cup terrains etc. Finns inget alternativ för amerikansk kalla kriget-gear som inte kräver CUP Weapons & vehicles vad jag har hittat, men jag kör med RHS för t ex ryssarna närhelst det går eftersom 1) det är vanligtvis bättre ljud, snyggare modeller etc samt 2) alla väl ändå har RHS eftersom vi kör med det så ofta.
Redigerat av Alekanderu den 2016-05-21 17:45

Citera

Trubb skrev:

Heads-up att @BSL_* skapar knasiga dependencies, och lika gärna kan ersättas med fem minuter i arsenalen eftersom det är en förlängning av @USMM och @SAW

US Army Mod kräver CUP Weapons, och SAW kräver RHS och HLC, därför bägge är med.


Kan bekräfta ovanstående. Jag har också upptäckt att varken RHS eller HLC är uttryckliga dependencies i SAW-configen (inga felmeddelanden). Dessutom är berezka-uniformerna inte beroende av RHS-assets, så om man vill trixa lite i Arsenal kan man med fördel använda SAW-uniformerna utan både RHS och HLC (och min config), förslagsvis med västar och vapen från CUP. Hade lite funderingar på att slå ihop moddarna och skala bort lite dependencies, men som sagt den driftige OP-skaparen fixar detta i arsenal på fem minuter.

EDIT: Dock vill jag nämna att min config kör ett random-gear-script på ryssarna, som jag själv tycker är ganska coolt och gärna vill se in action Smile
Redigerat av ZluskeN den 2016-05-21 20:25
Nu ska det gå bra att ladda ned moddar etc från repositoriet. Har uppdaterat listan.
Tack till de som var med på operationen. Ledsen att det blev så pass svårt som det blev, AI:n blev lite för vass och ni fick lite för dåliga förutsättningar.

Problem 1) Folk dog lite för snabbt, ska kolla om jag kan ändra något i hur jag ställde in ACE medical.

Problem 2) AI:n var mycket bättre än jag tänkt, hade ställt in låg skill på banditerna så att det skulle vara mycket bly i luften men dålig precision. Ska kolla om det är något som skriver över det eller om jag bara måste sänka dem ännu mer.

Problem 3) Jag hade gjort mig odödlig men det fungerade inte vilket ledde till att Zeus dog tidigt, så jag kunde inte dynamiskt balansera om uppdraget.

Jag kommer tweaka om balansen så att det blir lite mindre elakt, och lägga upp en version 2.0 av detta op inom hyfsad snar framtid.

Dessutom kommer jag dela upp det i två separata operationer eftersom jag totalt underskattade hur lång tid varje delmoment skulle ta.
M47 Dragon var lite för klen tyvärr, antagligen inte balanserad ordentligt. Plockar RHS version av BMP-1 i baken men inte i sidan eller fronten. Får ersätta den med något annat alternativ.
I första klippet så får du höra vad M47 egentligen är.

Då är det helt logiskt att Dragon funkar i baken.
Nu kommer en remake på detta mission. Den 4:e september smäller det.
i.imgur.com/ddIo524.gif
Kort uppdatering om version 2, jämfört med förra upplagan:

* Pansarfordonen utgår till förmån för fokus på infanteristrid. Eventuellt finns en enstaka M113, ej bestämt ännu.

* Fordon (lastbil, ett par humvees) finns tillgängliga från början, dock med ytterst begränsad mängd bränsle - räcker för transport till första målet men inte mer än så.

* Uppgiften att skaffa mat och bränsle kvarstår.

* uppgiften att befria en fånge från FOBen utgår. Ersätts istället med en annan anfallsuppgift på annan plats.

* Tyngre understödsvapen i form av totalt 2 st tksp (en i låg lavett, en i hög) samt 1 st pvrobot modell TOW i lavett.
Måste tyvärr avrega mig i sista minuten då en, ännu inte återkommit till läggan sin och datorn efter jobbat åt FM under helgen
Hellholm beroende på när du är hemma kan du JIP:a in och vara med ändå.
Lite feedback från en som bara tittade.

Way Long briefing, halva nöjet med arma är att lösa saker osv blir lite tråkigt när alla problem och lösningar (ni behöver tanka era fordon och de finns här, sen kan ni hitta y här).

Men men..

Screenshots från operationen:


På väg mot herrgården

i.imgur.com/0OzHV8U.jpg


Matförrådet

i.imgur.com/ASM7e3q.jpg


RIP Erik Adam

i.imgur.com/olkCQhz.jpg