Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
HMS Marulken
Hur många är det som kör demot av HMS Marulken (webbsida, tutorial videos, Kickstarter)? Jag har kört nu ett par gånger med olika vänner, men aldrig mer än tre i samma spel. Jag söker efter Anropare som är villiga att köra lite jägar-jakt under vatten!

I varje ubåt så kan man max vara fyra spelare men det går alldeles utmärkt att köra själv, dock blir det mycket att göra när paniken väl slår till. Så två spelare minst är att rekommendera. Men om vi skall köra med flera olika ubåtar och mellan ubåtarna kommunaliserar vi endast med inbyggda morse-kod/chatten så är nog tre spelare att föredra, där en är dedikerad radiooperatör.

Om möjligt så skulle jag vilja köra med tre ubåtar! Hur många är intresserade?

Tips (dela med er om ni har några!):
För att kort ange en exakt position i värden så har jag och mina vänner kommit fram med en enkel struktur. 'Koordinat på kartan, vilken ruta ubåten befinner sig i' 'Vinkel till ubåten, mätt från rutans nedre vänstra hörn' 'Distans från rutans nedre vänstra hörn'.
T.ex: E2 45 1500
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag ska vara med såklart, jag är ju en säl.
Vad kostar spelet?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Demot är gratis, men spelet är just nu i Kickstarter. Där kan du backa spelet för 150 kr, alternativt 400 och få fyra stycken.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Är det någon som känner till om det finns en standard för hur man betecknar att meddelandet man skickar i morse-kod är slut? Om inget finns så rekommenderar jag att vi avslutar med 'COM', efter som 'SLUT', 'KLART SLUT' och 'KOM' kan förekomma i meningar. Alternativt 'LF', men själv skulle jag nog föredra att skriva 'COM'.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
AA, New line di-dah-di-dah

AR, End of message di-dah-di-dah-dit

AS, Wait di-dah-di-di-dit

BK, Break dah-di-di-di-dah-di-dah

BT , New paragraph dah-di-di-di-dah

CL, Going off the air ("clear"Wink dah-di-dah-di-di-dah-di-dit

CT, Start copying dah-di-dah-di-dah

DO, Change to wabun code dah-di-di-dah-dah-dah

KN, Invite a specific station to transmit dah-di-dah-dah-dit

SK, End of transmission di-di-di-dah-di-dah

SN, Understood (also VE) di-di-di-dah-dit

SOS, Distress message di-di-di-dah-dah-dah-di-di-dit
Användes det av Sverige på 40-talet?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
PvP i kampanj-läget, där siste u-båt kvar vinner. Poäng för varje fiende båt man sänker. Efter 5-10 min får man börja skjuta på varandra. Någon mer som tycker detta låter intressant?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Javisst, låter najz.
fantastiskt roligt spel Grin
Det var roligt att spela igår! Vi dyker snart igen.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Vi får köra det på fredag som fredags mys
Redigerat av Sjoquist den 2016-05-31 19:10
"Tryck, Tala, Tänk"

Citera

Sjoquist skrev:
Vi får köra det på fredag som fredags myss

Jag håller på att skapa ett. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Hallå, SkvaderStudios här!

Kul att ni gillar spelet Smile Vi har lirat lite med folk från subsim.com över TeamSpeak tidigare. Vi har även en tråd på deras forum som är tänkt att användas för att samordna spel och annat: http://www.subsim....php?f=277 Tänkte bara tipsa om det ifall ni söker folk att spela med. Vi planerar även att organisera större sessions med flera ubåtar därifrån eftersom intresset verkar finnas.

Om ni har några frågor kring spelet eller om ni vill spela med oss så är det bara att säga till, vi ställer mer än gärna upp!

/Einar och Oscar
Välkomna till Anrop!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

Sjoquist skrev:
Vi får köra det på fredag som fredags myss

Jag håller på att skapa ett. Smile

Fick flytta fram OP:et en vecka, inte säkert jag kan hålla i det denna fredagen. Men om jag får tillfälle så kommer jag in om ni skulle spela!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Har vi någon med snabb och bred lina (och en snabb dator) som kan stå för server? Min 10-10 fiber lina kommer nog att klara jobbet, men om vi har någon som kan med högre kapacitet på sitt fiber så är ju det bara bra.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Har ju ett gäng dedikerade serverar på 1000/1000 lina, vad behövs för att köra servern? Går den att administrera headless eller som client?
Jag tror servern måste vara med och spela. Ska kolla upp det.
EDIT: Det skulle ju dock gå att sätta servern i en ubåt med en ledig plats, alternativt i en helt egen och sätta den på att dyka till botten..
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Får nog passa på att köra på de dedikerade servrarna då, går det inte köra headless är det rätt no-go. Får se om jag orkar spela, har 100/100 lina hemma tills felia bytt switcharna i huset till 1000/1000 Pfft