Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
P-MOB 1981 [SFP] [COOP]
Trevligt initiativ Alekanderu!

Uppdrag i Umeå blir ju hul kul som helst ju Smile
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Det är min förhoppning också. Tänk Repmånad fast allt sprängs.
Upplägget i korthet:

* Start vid rastplatsen, dit alla har tagit sig på egen hand. Därifrån gemensam transport till mobiliseringsplatsen.

* Uthämtning av materiel från mobförråd: uniform, stridsutrustning, vapen, fordon, förläggningsmtrl etc. Lämnas ut av förrådspersonal.

* Inskjutning av vapen, kort övning.

* fordons/cykelmarsch till förläggningsplats. Upprättande av förläggning samt eldställningar.

* invänta vidare order, i första hand beredda utföra bevaknings- eller spaningsuppgift.

Citera


* fordons/cykelmarsch till förläggningsplats. Upprättande av förläggning samt eldställningar.
Dödsmarsch!

Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Efter att ha testat lite i editorn misstänker jag att en cykelmarsch på ca 3 km kommer bli det svåraste anrop någonsin försökt sig på.
i.imgur.com/rEUVqWR.jpg
Mycket skräckinjagande om jag får säga det själv. Tur för ryssarna att de höll sig borta i verkligheten.

Teaser:

Citera

Alekanderu skrev:

Mycket skräckinjagande om jag får säga det själv. Tur för ryssarna att de höll sig borta i verkligheten.




Det här var typ det mäktigaste jag har sett inom anrop Smile (Om jag bortser från zeppelinaren)
Har du provat att köra med rope?
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!

Citera

Megadeth skrev:

Citera

Alekanderu skrev:

Mycket skräckinjagande om jag får säga det själv. Tur för ryssarna att de höll sig borta i verkligheten.




Det här var typ det mäktigaste jag har sett inom anrop Smile (Om jag bortser från zeppelinaren)
Har du provat att köra med rope?

Zeppelinare? Vad har jag missat? Shock
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Megadeth skrev:

Citera

Alekanderu skrev:

Mycket skräckinjagande om jag får säga det själv. Tur för ryssarna att de höll sig borta i verkligheten.




Det här var typ det mäktigaste jag har sett inom anrop Smile (Om jag bortser från zeppelinaren)
Har du provat att köra med rope?


Har testat med Advanced Towing-modden som Zlusken länkade förut och det funkar faktiskt ganska bra (efter tweaks) så det är väldigt hög chans att det blir cykeltolkning på riktigt på söndag.
Har fixat så att cyklarna går att bära/släpa (genom ace interact) samt vända rätt om de välter (genom enkelt script). Därmed går cykeltolkning från "väldigt hög chans" till "garanterad".

Citera

Alekanderu skrev:

Har fixat så att cyklarna går att bära/släpa (genom ace interact) samt vända rätt om de välter (genom enkelt script). Därmed går cykeltolkning från "väldigt hög chans" till "garanterad".


Det är magiskt! Smile
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!

Citera

Alekanderu skrev:

Har fixat så att cyklarna går att bära/släpa (genom ace interact) samt vända rätt om de välter (genom enkelt script). Därmed går cykeltolkning från "väldigt hög chans" till "garanterad".


du menar att soldaterna har lärt sig hur man plocka upp en cykel som ligger på marken och ställer den upp? ett mirakel!!!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
om ni kör med SFP Dev istället för vanliga dev kan jag nästan lova en fin Ra 135 som efterfrågats.

Just nu fungerar den och finns som item, men modellen är inte klar och själva interfacet när man tar upp den är "fel" radio.. men kanske hinner få till lite innan.
usercontent.irccloud-cdn.com/file/2KRjZy8G/ra135.jpg

dock inget jag lovar.
Mycket trevligt granq, hoppas du hinner få till den. Lägger till sfp dev i modlistan.
Det granQ menar är @sfp_nightly och inte @sfp_nightly_dev Smile
hann inte riktigt få till den, generellt kan man nog säga att mycket nytt som händer på sfp dev nu så kan vara smart lira på vanliga sfp ett tag (men tråkigare..)
Lärdom att dra från detta mission: även om triggers, waypoints etc funkar skitbra vid tester på egna datorn eller för den delen på servern när man testar själv, så betyder inte det att det kommer funka när servern faktiskt belastas.

Tror framför allt att det var waypoints som buggade ur, och som gjorde att units inte despawnade som de skulle eller sprang vidare till nästa waypoint långt i förväg osv. Kan vara relaterat till headless client också. Misstänker att den fuckar upp waypoints på något sätt.

* En brinnande Badger skulle ha kommit flygande från väster och kraschat nära spelarna. Uppgift att säkra haveriplatsen och ta ev. fångar (piloten överlevde), samtidigt som Spetsnaz spelade av funktionärer skulle försöka hinna dit först. Badgern flög visserligen in men flög inte som den skulle, försökte ta över den som Zeus och styra den rätt men misslyckades.

* Luftlandsättning med helikopter - meningen var att en pluton skulle luftlandsättas på ett fält mitt framför näsan på er (så att ni kunde bekämpa dem), men trupperna lämnade helikoptern, sprang ca 5 km från utanför kartan och ställde sig ordentligt på vägkorsningen de skulle ta. Eftersom jag inte lagt till dem på zeus märkte jag inget förrän de sprängde intet ont anande Fniffs och Megadeth samt bilen med all er mtrl.

* Fallskärmstrupper skulle ha fällts en bit ifrån er och anfallit mot bataljonsstaben, men de stannade kvar i planet.

* Badger-bombarna som flög över er när flyglarmet gick skulle ha despawnats när de kom till sin sista waypoint. Istället stannade de kvar och flög omkring. Jag hade gjort dem till civila så att de inte skulle få för sig att skjuta på någon. Problemet är dock att civila tydligen kan skjuta på OPFOR (ryssarna). Alltså flög Badgers snällt tillbaka och sköt sönder hela sovjetiska anfallsstyrkan som skulle kommit längs E4:an...

Det är tur att det finns Zeus så att jag kunde spawna in trupper som ungefär motsvarade det ni skulle ha mött längs E4:an. Såg ut som om ni fick en riktigt episk slutstrid iaf.
Redigerat av Alekanderu den 2016-09-18 23:39
Cykeltolkningen funkade när jag och Dahlgren testade och det verkade funka hyfsat för vissa även live under operationen, men jag tror att det räcker med väldigt lite desync för att det ska flippa ur totalt, folk åkte upp 10 meter i luften och vurpade ihjäl sig osv. Med vanliga bilar hade det säkert inte ens märkts men cyklar har nog lite för speciell fysik för att det ska funka när det laggar lite.

Just det var dock ingen katastrof, jag hade nästan räknat med att det inte skulle hålla och att ni skulle få åka buss istället. Men jag ville ändå göra ett försök och ni kom ju säkert 200 meter åtminstone.

Dessutom är det ganska verklighetstroget att alla åker omkull och dör, om man lyssnar på historier från de som faktiskt fick cykeltolka i lumpen.
Redigerat av Alekanderu den 2016-09-18 23:52