Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Pen & Paper intresse?
När ska det här dras igång? Jag har spelat framförallt neogames men provar gärna det här!
Så karaktärsskapandet sker gemensamt vid första tillfället och idé ska vara färdig tills dess, korrekt?
Detta dras igång så fort som vill alla har tid samt jag har nog med matrial för er att kunna skapa era karaktärers historia.

Och ja, eller iaf det tekniska. Jag föreslår att ni ögar igenom players handbok (Finns pdfer via nätet) för dnd 5ed. Där har ni alla raser.

Ni kommer börja i en by på dryga 700 pers. Det bor folk av olika raser men majoriteten människor. Ni får gärna ha familj och så i byn. Dock tänker jag inte styra era karaktärers bakgrundshistoria. (Notera dock att jag lägger rätten att neka saker.)
Altså, det kan ha varit jag!
jag har mer eller mindre min karaktär klar redan ^^ har en som backup ifall min "IRL karaktär" dör Pfft
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Då är det ju enbart för dig att rolla stats sen då. Ja och korrigera lite baskstory antar jag ^__^

För bakgrundshistorian behöver det inte vara en dagbok. Men en kort genomgång vad karaktären gjort upp tills nu.
Altså, det kan ha varit jag!
Yes! Fixar!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Okay bakgrundshistoria till den värld som skapas.
Ni befinner er på kontinenten Tellus.
Tellus har flertal riken men det ni befinner er i är kungadömmet Ofrain. Ofrain ligger i nord östra delen av Tellus och har ett Tempererat klimat förutom de norra delarna som är subarktiskt.
Det hertigdömme ni befinner er i är Ephna och är det östra hertigdömmet. Detta är det minsta av hertigdömmen och äve´n det fattigaste pga de senaste åren.

Den by ni befinner/bor i har undsluppit rätt rejält från bandited och sånt men extra skatter känns av. Aerilon som byn heter ligger 2 dagars resa öster om Farcain som är hertigens stad. Aerilon ligger längst kusten men det är mer klippor som hindrar att det skulle bli någon hamnstad.

Staden har som sagt störst mängd människor även om det finns övriga raser. Ni får själva välja om ni härstammar från byn eller bara är bosatta i den. Jag finns i tråden eller via pm för frågor.
Altså, det kan ha varit jag!
Får min karaktär vara en resande Italienare (eller vilket samhälle i världen som nu är närmast) som nyligen kommit till staden? Grin Har haft funderingar på denna karaktär länge nu, så bakgrundshistorian är klar.
Jodå, det får du. .. Hmm italienare.
Jag ska skapa en nation. Du får välja om du vill härstamma från en annan kontinent, samma kontinent eller om det skall vara nått ö-grupp ish söder om Tellus. Hur du känner för. Jag återkommer efter du valt med ett samhälle .. medeltids fantasy italien inspererat
Altså, det kan ha varit jag!
Sålänge det är relativt långt ifrån och kulturellt främmande är jag glad, ögrupparna låter skojjiga!
Det går att lösa. Tänker du spela human eller någon av de andra raserna?
Altså, det kan ha varit jag!
Blir människa. Smile
Du har PM Dokuro Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
DM: Jag
Spelare: Tomten
Spelare: Soodis
Spelare: Swede
Spelare: Wedde
Spelare:
Altså, det kan ha varit jag!
Så nu är jag klar för att underhålla er några timmar. Hur ser ni på att lira lite imorn?

Ni som bett om unika culturer får lite secret info då somliga saker ej räknas som common knowledge Tellus
Altså, det kan ha varit jag!
Imorgon från och med kl 18 och några timmar framöver är jag upptagen med just DnD IRL, Dagen/eftermiddagen fram till ca 16:30-17:00 passar mig bra!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Jag kan imorgon, men ska vara på barnkalas och vet inte exakt när det slutar, kan nog i alla fall efter 20. Smile
Jag kan på dan men ej på kvällen. Nielsen super inte ner sig på egen hand....
Altså, det kan ha varit jag!
Jag är osäker på om jag kan alls imorgon, när skulle det vara annars? Spelledaren sätter upp lite datum kanske?
Hur ser Söndagen ut för samtliga? jag kan hela dagen/Kvällen!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"