Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
nu är det dags beställa
Ikväll tänkte jag beställa nya datordelar, 500 gb disken är redan bestämd men börjar ångra mig på grafikkort.

Antingen ett 4890, osäker på vilket möjligen ett military class ett som jag sen få klocka.
(Fördel: 9 fps mer typ i arma2)
Eller.

Ett 4870, mycket billigare, köpa bra passivkylning (fördelar förutom priset, blir tystare, dra mindre ström, vilket gör det stabilare förhoppningsvis)

så hjälp mig, runt 21.00 blir det inköp..
Redigerat av Granquist den 2009-08-10 08:54
Nu har inte jag särskilt bra koll på hårdvara längre, men det känns som att man behöver alla FPS man kan få i Arma2...
Svårt att väga fördelar mot nackdelar, men personligen hade jag nog valt det som ger bäst prestanda, förutsatt att ekonomin tillåter då givetvis.
GAH!
Tyst med dig gQ

Nu blir jag ju sugen på att uppgradera... fu-* FILT också... kommer bli en väldigt dyr augusti Pfft
Kör på ett 4890, det är inte så mycket dyrare men är lite bättre.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
jag kör på mitt 4890. Jag är helnöjd!
//
Xionize!!

Xionizer Xionizer Xionizer!!!!
Det är ju på tyska, men du förstår nog grafiken iaf Smile

www.armedassault.info/ftp/pics/news/pics1/gpu_bench_normal_extract1.jpg

Citera

Ishie skrev:
Det är ju på tyska, men du förstår nog grafiken iaf Smile

www.armedassault.info/ftp/pics/news/pics1/gpu_bench_normal_extract1.jpg


jupp, länkat till den innan faktiskt, grejen är att vet inte om 600 kr känns motiverat för 4 fps till? kanske, kanske inte.. några timmar kvar till 21.00. Just nu ligger väl 4890 bäst till men är lite tänd på spara lite cash och snåla. Kanske ugga köper ett 4890 ikväll och då kan vi ju köpa samma.. få samma strul/lösningar.
4890 drar mindre ström pga mindre tillverkningstteknik (4890 - 40nm, 4870 - 65nm) därmed går den också att klocka mer, samt är tystare.
Redigerat av Snabel den 2009-08-10 13:37
4890 it is!

Nu ska man bara bestämma sig för vilken version det blir...

Citera

granQ skrev:

Citera

Ishie skrev:
Det är ju på tyska, men du förstår nog grafiken iaf Smile

www.armedassault.info/ftp/pics/news/pics1/gpu_bench_normal_extract1.jpg


jupp, länkat till den innan faktiskt, grejen är att vet inte om 600 kr känns motiverat för 4 fps till? kanske, kanske inte.. några timmar kvar till 21.00. Just nu ligger väl 4890 bäst till men är lite tänd på spara lite cash och snåla. Kanske ugga köper ett 4890 ikväll och då kan vi ju köpa samma.. få samma strul/lösningar.


Jag vet inte vilken upplösning du spelar på, men jag antar att det är minst 1680x1050, och det är ju då kraften i ett "värsting" kort visar vad det går för. Då kan det mycket väl skilja mer än 4 fps.

Såg ett test någonstans där de körde 285 GTX tri sli, va snudd på lika snabbt som 295 GTX i quad Wink (285=en kära, tre kort. 295 = två kärnor, två kort)
Redigerat av Ish den 2009-08-10 17:10
Köp ett http://www.komple...sku=479564 !

Riktigt bra pris på den nu, samt extra bra kylning (vapor-x), inte värt att köpa egen speciell GPU kylning.. kan vara bökigt att byta också.
kan meddela att jag och ugga nu har köpt ett ati 4890 från inet.. Smile
Nice, hoppas ni blir nöjda! Wink