Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
COOP 50 - Operation Both Worlds 16e Aug. 18.00!

Citera

Klawen skrev:
Härligt, då var alla chefsplatser fyllda! Får hoppas att intresset är tillräckligt stort så att grupperna fylls upp också! =)

En liten tanke, Skulle vi kunna ha ett chefsmöte på TS innan spelsamlingen? Där spelet gås igenom lite av pelle, web går igenom en övergripande plan och alla kan komma med önskemål/förslag/tips?
Det skulle underlätta när man väl kommer in i spelet sen, om alla chefer vet vad det handlar om så kan man ha en snabb briefing inom grupperna bara och web kan ganska så tidigt börja dela ut order då han har fått en chans att tänka ut en plan lite i förväg.

Bara ett förslag, men jag tror att det skulle underlätta lite och göra att vi kommer igång lite fortare. (alternativt kan vi ju ta det på forumet från och med nu...)


Kanske ha ett så fort som möjligt så hinner man med flera ;D
Manöver, ordergivning!

Skall hållas endast med cheferna först. Annars blir det lätt en massa snack bara.
Det är inte lätt när det är svårt.

Citera

Dejjvid skrev:
Manöver, ordergivning!

Skall hållas endast med cheferna först. Annars blir det lätt en massa snack bara.


@ Dejjvid och Klawen, Instämmer fullständigt, antingen i låst forumdel? Eller i en kanal i ts nån timme innan eller kvällen innan.
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Jag har skapat en Kanal på TS för precis det här Smile I'm way ahead of you guys Pfft

Tanken är väl då att cheferna samlas innan och får en brief av mig etc. som det sades i en tidigare post. Frågan är bara när vi samlas.

Och! Om inte skyttegrupperna fylls snor vi från TACP och SPAN i första hand. Skyttegrupper är viktigare än dessa helt klart. Speciellt denna gång Smile jag borde veta (haha).

@Redibo
Ang. Spaningsgruppen. De kommer ha otroligt svårt detta uppdrag, det finns FI överallt nu (på begäran) och blir ni upptäckta så kan det bli klurigt.

@Klawen
Piloter har vanlig revive denna gång - piloter måste därför hämtas upp och revivas, eller så får de respawna efter 800 sekunder.
Redigerat av pellejones den 2009-08-11 15:02

Citera

Klawen skrev:
Härligt, då var alla chefsplatser fyllda! Får hoppas att intresset är tillräckligt stort så att grupperna fylls upp också! =)

En liten tanke, Skulle vi kunna ha ett chefsmöte på TS innan spelsamlingen? Där spelet gås igenom lite av pelle, web går igenom en övergripande plan och alla kan komma med önskemål/förslag/tips?
Det skulle underlätta när man väl kommer in i spelet sen, om alla chefer vet vad det handlar om så kan man ha en snabb briefing inom grupperna bara och web kan ganska så tidigt börja dela ut order då han har fått en chans att tänka ut en plan lite i förväg.

Bara ett förslag, men jag tror att det skulle underlätta lite och göra att vi kommer igång lite fortare. (alternativt kan vi ju ta det på forumet från och med nu...)


Enligt mig, ett förbannat bra förslag.

Citera

pellejones skrev:
@Redibo
Ang. Spaningsgruppen. De kommer ha otroligt svårt detta uppdrag, det finns FI överallt nu (på begäran) och blir ni upptäckta så kan det bli klurigt.


Har kommit fram till att det nog är klokast att lämna det åt någon mer erfaren, jag leker grunt nästa gång också! =) Således, gruppledare till Span behövs!

Tango Lima: Kompanichef -- Webdisciple
Alpha Tango: Plutonchef -- Carlbark
Bravo Tango: Plutonchef -- Dejjvid

Echo Alpha: Gruppchef -- Pelle
Foxtrot Alpha: Gruppchef -- Lambo

Echo Bravo: Gruppchef -- Snabel
Foxtrot Bravo: Gruppchef -- Daffman

Echo Tango (Span): Gruppchef --
Foxtrot Tango (TACP): Gruppchef -- Steel rat

Mike Lima (Flyg): Gruppchef -- Klawen
Romeo Lima (Pansar): Gruppchef -- Trracer
Redigerat av Redibo den 2009-08-11 22:28
Bumpar upp tråden, vi behöver fortfarande en GrpC till Span gruppen nu när redibo hoppade av.
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
"@Klawen
Piloter har vanlig revive denna gång - piloter måste därför hämtas upp och revivas, eller så får de respawna efter 800 sekunder."

Låter bra det pelle!

Föreslår chefsmöte kl. 17:15 om det passar alla, så har man gott om tid även om det blir diskussioner.

Kanske Edlund är intresserad av spaningsgruppen??
Möte 17.15 blir bra.

Edlund är på semester. Minns inte vad han sa för datum för hemkomst.
ahaa.. då kanske det blir svårt då..
Span låter laid back nog, dock skulle jag har problem med att komma ihåg alla binds Sad

Citera

Ishie skrev:
Span låter laid back nog, dock skulle jag har problem med att komma ihåg alla binds Sad


Slå på printern Smile
Precis, det är ju bara att skriva ut fusklappen, eller skriva en egen, och lägga bredvid/framför tangentbordet Wink


I övrigt så kan det kanske vara en idee att skriva upp några stf. också, ifall att folk inte dyker upp eller får problem *Host* Pfft Typ "övriga intresserade" eller nått. Bara så att man har några som är beredda att hoppa in lite snabbt med TS och allt.
Ifall vi inte får något till chef till span och den är viktigare än den grupp jag nu är i så är det bara att flytta mig.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Ark! Måste springa iväg på en massa utbildning och upptackt inför nollningen.. .annars hade jag varit med

Citera

Tobe skrev:
Precis, det är ju bara att skriva ut fusklappen, eller skriva en egen, och lägga bredvid/framför tangentbordet Wink


I övrigt så kan det kanske vara en idee att skriva upp några stf. också, ifall att folk inte dyker upp eller får problem *Host* Pfft Typ "övriga intresserade" eller nått. Bara så att man har några som är beredda att hoppa in lite snabbt med TS och allt.


Jo, absolut. Det jag är rädd för är inte att göra fel, utan att göra fel så gruppen blir lidande. Men om ingen misstycker trots min förvarning kan jag nog ge det ett försök.

Citera

pellejones skrev:
Möte 17.15 blir bra.

Edlund är på semester. Minns inte vad han sa för datum för hemkomst.


Det är 17.15 På Söndag vi pratar om då va?

Citera

Carlbark skrev:

Citera

pellejones skrev:
Möte 17.15 blir bra.

Edlund är på semester. Minns inte vad han sa för datum för hemkomst.


Det är 17.15 På Söndag vi pratar om då va?


17.15 på söndag, korrekt!

@pelle kan du inte posta något fett på startsidan så folk blir fet taggade! I know i am!!!!!!
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Ville mest bumpa tråden lite då spelet kryper närmare för varje minut som går...

Det saknas fortfarande en gruppchef för span och det behöver tillsättas ganska så snart tycker jag.

Vidare var det ett bra förslag vad gäller stf chefer, men det kanske är lite sent nu? Det kan man ju snabbt lösa inom gruppen på TS vid spelets början.

Alla som har skrivit upp sig som chefer förutsätter jag har tänkt att närvara och planerat för detta. Avhopp är bara OK om det gäller liv och död, annars blir det nackskott! =)

Liv och död inbegriper även datorkrasch f.ö. =)
Låter kul =)