Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Förslag/önskemål angående TS
Morsning!

Jag satt och funderade på en sak, varför inte ha några basic sub-kanaler på TS för grupper även när det inte är något storspel? Alla vet och känner nog att vi måste öva på vårat samband och anrop, så dom som vill borde ju kunna få göra det även under vardagarna?

Tanken är väl att bara ska skapa något basic som tex en pluton med 3 grupper och en ledning, utan några speciella befattningar eller övrig struktur. Så finns iaf rollerna som gruppchefer och plutons-chef att använda. Så kan dom som vill hoppa in i dessa grupper och öva på de roller dom nu vill öva på tillsammans med resten.

Jag räknar inte direkt med att dessa grupperna alltid kommer vara fulla. Är man bara en grupp så kan man öva på att leda som gruppchef, och soldaterna kan vänja sig vid att arbeta ihop på ett smidigare sätt som en tajt grupp. Är man två grupper så kan gruppcheferna kommunicera mellan varandra och dela på sig på slagfältet. Har man en grupp för flygvapnet också så kan man öva anrop om understöd och grejer mellan gruppcheferna. Har man en plutonschef så kan han öva på att leda grupperna på lite avstånd (Tex från LAV'en) med hjälp av karta och symboler etc, samtidigt som gruppcheferna får ännu mer samband att öva på.

Jag tror det kan bli riktigt bra, när man väl är lite folk inne och kan snacka ihop sig lite, vilket inte är helt ovanligt Wink Självklart är det inget krav, utan dom som skiter i det där kan stanna i huvudkanalen, men får då respektera och inte störa dom som övar i subkanalerna. Men man kan hoppa runt lite i grupperna som man vill, då det inte finns några fasta roller. Det behöver inte spela någon roll heller vilken befattning eller grupp man tillhör i spelet, utan det är bara att springa efter den grupp man tillhör på TS.
Stämningen är ju också självklart betydligt slappare än i storspelen och tillåter alla former av nybörjarfel eller tveksamheter. Men cheferna ska fortförande respekteras och lydas om man är med i grupperna!

Viktigt här är dock att hjälpa varandra och tipsa om hur och vad man kan förbättra i sitt agerande!


Kan detta vara något att prova på?
så fort vi börja känna att vi har en super duper anrop standard så kommer det på teamspeak också.
Tills vi har en bra standard så borde man bara kunna skapa ett par extra kanaler i TS typ grupp 1, grupp 2 och grupp 3. Mest för att exempelvis de som kör sidemissions och mainmissions inte ska behöva bråka i en kanal.
Vet inte vem som står för TS servern, så jag satsar och lägger det här.

Fick virus varning när jag klicka på nosig.se länken i välkomstmeddelandet. Ägaren av den domänen kanske ville veta.
------------------------------------
Reported Attack Site!


This web site at www.nosig.se has been reported as an attack site and has been blocked based on your security preferences.

Attack sites try to install programs that steal private information, use your computer to attack others, or damage your system.

Some attack sites intentionally distribute harmful software, but many are compromised without the knowledge or permission of their owners.

File name: http://www.nosig.se/
Malware name: HTML:IFrame-EJ [Trj]
Malware type: Trojan Horse
Får samma:

Angreppsrisk!

Webbplatsen www.nosig.se har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar.

Angripande webbplatser försöker installera program för att stjäla privata uppgifter, använda din dator för att angripa andras, eller för att skada ditt system.

Vissa angripande webbplatser sprider medvetet skadlig programvara, men många är också komprometterade utan ägarens kännedom eller tillåtelse.
nosig har varit så länge, tyvärr är nosig lite döda vad gäller hemsidan och lever endast via deras forum. Viruset har varit påtalat jag vet inte hur länge..


och ts servern står jag för, han är även känd som taz.


http://granq.game-host.org/upload/gQ_...G_3579.JPG obs, typ 1 mb stor bild på vackra taz. Inte värt för 56.6 alltså..