Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
datorproblem igen
Hej alla

De senaste 2 dagarna har jag märkt att min data har hängt sig helt obefogat. Dock gick det att starta om den å man kunde komma in igen. Men nu sen i söndags så vill den inte ens startas upp. Detta innebär att jag troligen kommer behöva formatera om allt om jag inte kommer på en lösning å komma in i systemet ändå.

Därför kommer jag bli lite off ett tag, snacka om otur man har alltså, hela tiden nått som gör så man inte ska få ha lite trevligt på sin fritid haha.

I vilket fall så kommer jag se över allt i veckan å e tidigast upp and running på söndagkväll om jag har tur.

// serpan
Redigerat av Serpan den 2009-08-17 09:08
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Har du moddat nått, typ klockat eller så?
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
nää inget sånt. utan den slutade vara funka rakt av.

jag har xp sp3

den kommer till loggorutan å man ser den blå loadbar åka där men sen efter 1 min så startar den om sig själv.

så verkar va nått me nån drivrutin som e knackig

i bästa fall hittar jag nått sätt å i värsta fall får jag formatera om allt sammans

(de e inget att va ledsen för då de viktigaste är på en backup Smile. har en 1000gb som jag lägger backup på.

får se om jag hittar nått,. ananrs är formaterings dag på onsdag har jag bestämt (om jag itne hittar annan lösning då
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
hmm... Prova nollställ bios kan ju vara en start funktion som ballat ur, va med opm det när jag skulle sälja en dator. Var lite pinsamt när den inte startade, efter nollställning startade den som en klocka=)

Öppna datorn plocka ur batteriet som sitter på moderkortet låt de va ur 5-10 min sätt sedan i det igen och prova starta datorn.

Efter de bör du iafl kunna starta datorn så du kan komma in i dos och ta bort windows om det är det som krånglar.

Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Inga nya drivrutiner du lagt in på sistonde?
Om du har lagt in något så gå in i felsäkert läge och avinstallera dem och prova om windows startar normalt efter det.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Om jag vore du skulle jag formatera om. När sådana där fel uppstår pallar jag fan inte med att krångla Smile
Kan vara nått så enkelt som minnen som är paj! det var det för mig. Min dator bootade om sig obefogat helt plötsligt då och då. Det visade sig vara mina RAM som var kajk.
Minnesfel är tyvärr något som är väldigt utbrett idag, låga priser och låg vinstmarginal gör att tillverkarna snålar in så mycket det går. Memtest ska man köra när man köpt nya "stickor" annars kan fel uppstå kanske inte direkt men när garantitiden börjar gå ut och då kan det bli problem att få nya.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
jag ska nollställa bios först. om detta inte fungerar så blir de reformat. lovar att hålla er posted med om nått funkar Pfft

just nu hoppas jag på bios Pfft
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Vi håller tummarna serpan!
Redigerat av Webdisciple den 2009-08-18 15:58
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
den gubben gick inte. att nollställa bios gav inget resultat. vilket nu leder till en inplanerad omfromatering.

BTW att se mig pilla me skumma data sladdar och knasiga mojänger är ungefär som att se ett barn leka med lego för första gången hahaha, jag har aldrig varit nån tec freak med andra ord.

i vilket fall är nu formatering på schemat vilket borde leda till en dator som fungerar lagom till nästa vecka haha.

hade jag vunnit på triss just ida kan ni räkna me att läsa om en galning som kastade en data från katarinahissen rätt ner i havet. men då detta inte är fallet så får jag leva ut min dröm som miljöbov en annan gång Wink

// Serpan
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Nu börjar mina problem att lösa upp sig. de gick inte att försöka me nollställning av BIOS

Jag blev alltså tvungen att formatera om. Dock formaterade jag om med Windows 7 Pfft

så nu håller jag på att fatta hur jag ska göra för att installera alla program i detta system, beräknad ankomst är fortfarande nästa vecka nån gång. Så ni får se mig som på permis lite till innan allt funkar som de ska å jag e redo för strid igen Grin
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Nu kommer lite uppdatering på läget

jag har nu efter mkt om å men fått win 7 att funka felfritt Pfft

nu ska jag bara förstå hur man gör oxå. allt e typ helt annorlunda å jag hittar nada Pfft

men ge mig veckan ut så borde jag ha någorlunda fungerande data inom kort.

ska även se över om jag kan hitta drivisar för gforcex260 som jag har till win 7 så man kan ha ultimat gaming

jag vill oxå påminna för er som gillar förödelse och explosioner att Red Faction Guerilla samt BF 1943 kommer inom de närmaste 10 dagarna

// Serpan [finns snart i en front nära dig =)]
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!
Nu kommer lite uppdatering på läget

jag har nu efter mkt om å men fått win 7 att funka felfritt Pfft

nu ska jag bara förstå hur man gör oxå. allt e typ helt annorlunda å jag hittar nada Pfft

men ge mig veckan ut så borde jag ha någorlunda fungerande data inom kort.

ska även se över om jag kan hitta drivisar för gforcex260 som jag har till win 7 så man kan ha ultimat gaming

jag vill oxå påminna för er som gillar förödelse och explosioner att Red Faction Guerilla samt BF 1943 kommer inom de närmaste 10 dagarna

// Serpan [finns snart i en front nära dig =)]
Dont stop, Dont think, Dont Sneak, Just Run!!