Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Red Orchestra: Ostfront 41-45
Ser att det har lika hög poäng som OFP. Visst är det kul i början men i längden så vinner OFP hands down, inte bara genom alla moddar, missions, addons etc, så är det något i RO som man snabbt tröttnar på. Jag har spelat RO sen modden till UT2004 och halkar väl tillbaka när det kommer nått nytt men det lider av det alla andra spel lider av, för små mappar, osynliga väggar(läs skog), även om RO inte är så linjärt som andra spel. När man spelar med gamers som fattar teamspel så är det kul men det är ju och andra sidan det flesta andra spel också. Det har hyffsat bra usermade mappar, en del rent av guld faktiskt. Det är snyggt och har hög realismnivå. Det som drar mig tillbaka till RO gång på gång är de långa härliga eldstriderna man kan uppleva. Precis som Vietcong så har det artilleri(ska inte jämföra dessa spel, det är som päron och ett ruttet päron)och bidrar starkt till krigskänsla, väldigt bra ljud också givetvis. Fan blev jag sugen på att spela känner jag lol.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
Det känns inte riktigt rättvist att jämföra Red Orchestra och OFP, det är två helt olika sorters spel. ROs största styrkor är OFPs största svagheter och tvärt om, jag ser det som att spelen kompletterar varandra snarare än konkurrerar...
mm, och OFP's "livslängd" är en annan form än RO. Dels att man i RO spelar kortare "sessioner" mot OFP framförallt, men sen finns det den andra livslängden att OFP blir så mycke mer än det som kommer ut boxen.

RO's livslängd som fått en 9 kanske dock ligger förhögt, det är ju bara ett baserat på mina tyckande. Kanske borde göra om databasen på något sätt (php guru) så alla användare kunde lämna sina åsikter.

Tycker dock 165 kr är värt för RO men man spelar inte så intensivit.
Hmh... Här går man och är lite småsugen på Red Orchestra och så står det om spelet lite överallt när man kommer tillbaka, måste vara något slags tecken... Wink
Försök att dra ihop ett gäng, sätt er på en TS- kanal och spela RO. Då jävlar kan man spela i timmar. Grin
TS? funkar ju inte skriva ska man ju göra i spel Wink
Bor och jobbar i Danmark.
TS är väl mycket smidigare än att sitta och knappa i chatten? Shock
Sita och skriva har funkat uttan problem i 5år i OFP så Wink
Bor och jobbar i Danmark.
Det finns inbyggt voice-com i Red Orchestra, man behöver inte köra igång TS bara för en sådan enkel sak.
Då kanske det är dags att prova TS (eller annat kommunikationsprogram), Hornet. Wink Pfft

Tycker det känns smidigare med TS än VoIP. Med TS kan man prata under laddningstider osv, man behöver inte bry sig hurvida servern har VoIP aktiverat eller ej, man stör inte andra spelare om man pratar mycket, etc.
Redigerat av Farks den 2007-01-05 02:39
Jag måste bara berätta 3 händelser som har hänt när jag har spelat RO.

Jag sitter som skytt i en T34/85. 2st Pv-IV kommer på led över en bro. Jag skjuter för lågt mot mot första vagnen och missar Angry. Skottet går under vagnen och slår ut bakomvarande Shock

Jag kör ensam i en Pz-IV och kommer på en rysk infanterist som försöker rädda sig undan mig. I stället för att köra över infanteristen (som jag brukar roa mig med) så skickar jag i väg en pansarproj. och träffar Smile Infanteristen blev fulständigt pulveriserad framför ögonen på mig när han träffades av min pv.proj Grin

Jag blir skjuten i armen när jag försöker ta mig från ett rum till ett annat, men lyckas komma i skydd. Jag tappar min k-pist och har inget vapen och armen är obrukbar...
nån som lirar RO fortfarande? fick just igång steam så vore kul att prova

//Sub "tieårefter" roc
jadå.. speciellt om du kör Darkest Hour, jag och RPG iallafall som lirar.. ksp skytt är så skönt i spelet och älskar att äga folk som rifleman och visa att man behöver inte vara sniper.

Eller bästa, att förlora, ta squadleader slotten, slänga lite rök och säga till folk och vips så vinner man = bästa känslan Smile
Spelar det nästan dagligen, framförallt DH då.(fast paus nu för SH5 Smile
RO måste utan tvekan vara det spel jag spelat mest av alla, ändå sen dom var en modd.
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
Fan va skoj!
RO är helt klart det bästa spel-alternativet till gamla CoD1!! Lite mer skjuta skjuta än ArmA. Sjukt kul att ni tar upp detta då jag kom på att jag faktiskt äger detta spel! Måste installera så får vi spela!

Dock jobbar jag om veckorna på annan ort. Man skulle tagit med sig datorn dit nu när man har så mycket tid..

Det var en del folk som faktiskt spelade det förstår jag. Så detta kan bli lätt intressant!
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.
Holmberg är Up and Running på Steam efter en vecka av mailande med Supporten!
Ska strax inviga RO!

En stund senare:
Nu vet jag varför detta spel säljer! Känslan är så intensiv och brutal hela tiden! Bland de bästa spelen någonsin!

MVH
Holmis
Redigerat av 8041_Holmberg den 2010-09-17 21:55
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.