Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Förslag till ny standardiserad Anrop-banner
Tjo folket.

Som det pratats lite om i chatten så har min broder slängt ihop ett förslag till ny banner för Anrop som är lite mer standardiserad än nuvarande varianter. Variationer på detta kan givetvis genomföras men tanken är att en enhetlig stil med samma typografiska upplägg generar ett mer "professionellt" intryck av Anrop som community.

Bifogar två förslag, en för dag respektive natt-banner. Dessa är båda baserade på fotografier men är tungt modifierade med stora delar eget handritade komponenter.

Anrop.se (dag)
img249.imageshack.us/img249/4986/anroplargeday.jpg

Anrop.se (natt)
img176.imageshack.us/img176/6889/anroplargenvg.jpg

Förslag och intryck mottages gärna.

Peace
Redigerat av engen den 2009-08-19 00:41
diggar NV-temat i nattbannern stenhårt iaf ! =)
NV-temat var snyggt gillar dock inte alls texten på den första. Tycker också att våran logotyp borde synas någonstans på sidan inte nödvändigtvis i bannern kanske!

Citera

Zky skrev:
NV-temat var snyggt gillar dock inte alls texten på den första. Tycker också att våran logotyp borde synas någonstans på sidan inte nödvändigtvis i bannern kanske!

Ja, squadloggan borde synas någonstans. Finns ju mycket plats till höger om bannern.

Ang. loggan så tycker jag det känns lite Battlefield över det hela. Vet inte riktigt vad det är, jag gillar all stridsrök dock Smile
Detta är typ inom samma ämne, vi har en banner som är.. svartvit... Den bannern finns som ett foto på Gol's hemsida... Det är en helikopter och massa folk som hoppar ur, är det deras bild eller någon officiell ?

Citera

Dansk_skalle skrev:

Citera

Zky skrev:
NV-temat var snyggt gillar dock inte alls texten på den första. Tycker också att våran logotyp borde synas någonstans på sidan inte nödvändigtvis i bannern kanske!

Ja, squadloggan borde synas någonstans. Finns ju mycket plats till höger om bannern.

Ang. loggan så tycker jag det känns lite Battlefield över det hela. Vet inte riktigt vad det är, jag gillar all stridsrök dock Smile


Jaa dansk_skalle där satte du huvudet på spiken, det är något battlefieldaktigt över det hela. Jag tycker inte riktigt dom representerar anrop men det kan vara för att jag förknippar anrop.se med ArmA(2) hela tiden för det är i huvudsak det man spelar just nu så jag ser mer anrop.se som en ArmA 2 community än en community för virtuella soldater. Vill bara säga att jag tycker båda banners är bra gjorda fast dom passar inte in härWink (enligt mig)

Tycker Anrop.se står för kamratskap ett gäng folk som gillar samma saker lite ut av "Band of Brothers" stilen borde Anrop.se banner ha. Så ta inspiration av Band of brothers det är mitt tips (en banner tävling, så som med logotypen kanske är på sin plats?)
Redigerat av Zky den 2009-08-19 03:47
Snyggaste bannern tycker jag är den befintliga med hueyn som står på backen med trupp som rör sig ifrån den..

Citera

Edlund skrev:
Snyggaste bannern tycker jag är den befintliga med hueyn som står på backen med trupp som rör sig ifrån den..


Det är den jag menar! Var kommer den ifrån?
Mja, som sagt så tycker jag också att "Anrop.se" borde få en banner som ger ett intryck av organiserat lagspel, inte allmänt ös. Personligen så tycker jag att det ska innehålla ett flertal soldater som uppför sig allmänt seriöst i ett snapshot från ett galet slagfält Wink Det finns redan några bra alternativ bland medlemmarna här.

Jag ska nog ge mig in i leken också!
Redigerat av Tobe den 2009-08-20 01:47