Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Zeitgeist
Vet inte hur många här som känner till dessa dokumentärer.. Vare sig man tror på innehållet eller ej är det JÄVLIGT intressant.

http://www.zeitgeistmovie.com/
Redigerat av Ish den 2009-08-20 15:18
Har inte sett den än, men skeptikern i mig reagerar alltid när konspirationsteorier kommer på tal. Wink

http://en.wikiped...Criticisms
Jag är ju varken för eller emot, men jag tycker är intressant lik förbannat Smile
Du kan väl skriva lite vad det handlar om istället.. var urusel kvalité på de filmerna, så är ju typ inte sebart...

Vettefasen vad detta har med datorspel att göra iofs Wink

Sen om man skriver länkar.. gör de klickbara! =)

Citera

Klawen skrev:
Du kan väl skriva lite vad det handlar om istället.. var urusel kvalité på de filmerna, så är ju typ inte sebart...

Vettefasen vad detta har med datorspel att göra iofs Wink

Sen om man skriver länkar.. gör de klickbara! =)


Oj, här vare klagomål! Wink

Urusel kvalité? Vad förväntade du dig, blu-ray stream eller?
Hela tanken med filmerna är ju att få folk att tänka, och reflektera över dess innehåll, och då kan man inte streama sånt som bara en 1/10 av alla internet användare klarar av att ta emot utan att det hackar. Filmen är för övrigt gratis att distribuera, så det finns säkert nån dvd du kan tanka.

Det var länge sedan jag kollade på dem.. Ettan handlar om religion, 9/11 och ekonomin, framför allt USA's.
Tvåan spinner vidare på ämnet ekonomi/samhälle bla.. jag minns inte så tydligt.. Båda två faller väll iaf halv om halv in kategorin konspirationsteorier.

Det har INGET med datorspel att göra, det var därför jag la den i OFF TOPIC serru Wink

Länken är fixad
Redigerat av Ish den 2009-08-20 15:24
Oj, vad man trodde på detta ett tag. Men lugnar man ner sig ett tag och låter verkligheten komma ifatt en så inser man att, "nä". Killen låter väldigt trovärdig och intelligent, det är väl lite det som får en att gå på det. Om han skulle strunta i alla konspirationsteorier (för han lyckas ju trycka in varenda teori som någonsin funnits i sin världsbild) så skulle han göra lite intressanta punkter. Mest då om kriget mot terrorn som egentligen bara har slagit tillbaka på alla inblandade, förutom de som kan tjäna pengar på det förstås.
Hehe, njae inte så mycket klagomål men såg ingenting alls vad det handlade om och vart inte ett dugg insatt då vart lite svårt =)

Mjo, men kvalitén kunde varit betydligt högre utan att det kräver så hög bandbredd. Skitsamma. Lät intressant i alla fall! Sen så är det väl kanske mycket konspirationsteori, om man ska tro medierna i alla fall Wink
Får väl se om man har tråkigt och kan hitta den i bra kvalité nånstans. Jobbigt att kolla när man inte kan läsa texten de zoomar in på Wink

Citera

Klawen skrev:
Hehe, njae inte så mycket klagomål men såg ingenting alls vad det handlade om och vart inte ett dugg insatt då vart lite svårt =)

Mjo, men kvalitén kunde varit betydligt högre utan att det kräver så hög bandbredd. Skitsamma. Lät intressant i alla fall! Sen så är det väl kanske mycket konspirationsteori, om man ska tro medierna i alla fall Wink
Får väl se om man har tråkigt och kan hitta den i bra kvalité nånstans. Jobbigt att kolla när man inte kan läsa texten de zoomar in på Wink


Nja, jag antog att det stod något på sidan, fast det kanske det inte gjorde. Kollade inte så noga ^_0
menar inte att nedvärdera dig nu Ishie men alla såna här brukar ha följare av samma anledning som religon det blir enkelt förklarat.

Frågeställning 1: "hur skapades jorden?"

Alternativ 1: "vi vet inte riktigt men tror har med strängar som är den minsta beståndsdelen som exploderade i en big bang som skapade en massa ur inget"

Alternativ 2: "Gud"

Frågeställning 2: Hur kom vi till månen?
Alternativ 1: "Hela landet enades och byggde en raket, utforskade tyngdlöshet och med hjälp av newton's lagar kunde vi beräkna hur vi skulle åka för landa på månen och trots det är vacum kunde vi gå runt på månen"
Alternativ 2: "Vi var aldrig där"

Frågeställning 3: Varför 9/11?
Alternativ 1: "En så kallad blowback som uppstod efter usa's agerade under årtionden i världen som skapat enorma flyktinglägren i Pakistan där det vuxit fram en extremist rörelse"
Alternativ 2: Regeringen vill skrämma sina invånare för behålla makten.
Jag tycker bara det är intressant, jag litar inte blint på någonting.
Är man född pessimist är det svårt att bli övertygad om något så stort..
Men det är ju lite som Michael Moore's filmer. Han har ju själv sagt att det enbart är underhållning och att det bör tas med en nypa salt.